کد خبر: ۳۶۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 20 January 2017
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: اگر افراد دارای سلاح غیرمجاز سلاح‌های خود را از طریق بزرگان طوایف تحویل مراجع قضایی دهند دیگر تحت تعقیب قانونی قرار نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به قتل‌های اخیر که در جنوب استان رخ داده است، اظهار کرد: استفاده از سلاح غیرمجاز پدیده بسیار شومی است که متاسفانه در این استان شاهد هستیم، افراد خیلی سریع و راحت و با بی‌انصافی از سلاح استفاده کرده و به خاطر یک تسویه حساب شخصی یا یک قتل، خانواده هشت نفره و از جمله کودک دو ساله و سه ساله را به قتل می‌رساند و این حکایت از فقر فرهنگی دارد.

دادستان عمومی انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: ما باید در بحث فرهنگ سازی، فرهنگ مردم در حاشیه مرز و روستاها را تا حدی بالا ببریم تا قانون‌پذیر باشند و برای دعاوی خود به قانون مراجعه کرده و خود اقدام به تسویه حساب شخصی نکنند.

این مسؤول ادامه داد: مدارس، دانشگاه، رسانه و علما و روحانیون به ویژه اهل سنت نیز نقش بسزایی برای فرهنگ سازی در این زمینه دارند.

وی گفت: در جلسات شورای تامین نیز روی این مبحث تمرکز شده تا راهکارهایی را برای جمع‌آوری سلاح ‌داشته باشیم.

موحدی‌راد با اشاره اینکه این شایعه مطرح است که برخی سازمان‌ها سلاح در اختیار مردم قرار داده‌اند، اضافه کرد: تاکنون موردی نداشته‌ایم که قتلی با سلاح سازمانی انجام شده باشد.

دادستان عمومی انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان قاچاق سلاح را در منطقه زیاد داریم که با استفاده از ظرفیت قانونی برای جمع‌آوری و ساماندهی سلاح اقدام خواهیم کرد.

این مسؤول ادامه داد: با برگزاری جلسات با ریش سفیدان و علما تلاش می‌کنیم آنها را توجیه که اگر در طایفه افرادی هستند که سلاح غیر مجاز دارند، اگر این سلاح‌ها را از طریق بزرگان طوایف در بازه زمانی معین تحویل مراجع قضایی دهند دیگر تحت تعقیب قانونی قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: اگر فردی در هنگام ارتکاب جرم و یا قتل و یا به هر طریقی با هر گونه سلاح دستگیر شود مجازات قانونی برای وی اعمال می‌شود و اگر متهمی را با سلاح دستگیر کنیم قطعا برخورد قهری خواهیم کرد.

انتهای پیام/3139/صا30

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار