کد خبر: ۳۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 24 January 2017
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طراحی و معماری شهر جدید تیس در شهرستان کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان دیدگاه های اسلامی و ایرانی لحاظ می شود و این شهر در حوزه تعادل بخشی بین چابهار و کنارک ایفای نقش می کند.

به گزارش ایرنا محسن نریمان در آیین کلنگ زنی و رونمایی از طرح شهر جدید تیس در کنارک اظهار داشت: امیدواریم در ایجاد این شهر مردم محوری مورد توجه قرار گیرد و تنها دولتی نباشد. 
وی تصریح کرد: شهر جدید تیس واقع در محدوده شهرستان کنارک چهار هزار و 300 هکتار وسعت با رویکرد مسکونی ایجاد می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: شهر جدید تیس نخست در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و سپس در شورایعالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: در ساخت این شهر با تکیه بر خلاقیت، آن را به کانون جمعیتی باید تبدیل کرد تا در منطقه بی نظیر باشد. 
وی افزود: در طراحی و سبک معماری شهر جدید تیس منطبق با شناخت روحی و روانی و نیاز مردم منطقه اقدام شود تا به عنوان الگو و برند در منطقه معرفی شود.
وی خاطر نشان کرد: با وجود همه سرمایه های در اختیار مردم اما فقر معماری در سطح منطقه وجود دارد و در این زمینه تا کنون جهت دهنده خوبی نبوده ایم.
وی ادامه داد: معماری وارداتی به ویژه از کشور پاکستان در ساخت و ساز شهری ما ورود کرده که این مساله برای کشور ایران که معماری یکی از میراث ارزشمند آن بشمار می رود، نگران کننده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معماری حاصل از قشنگی دید، ذوق و استعداد نباید تحت تاثیر رفتارهای شهری از نگاه ها دور شود. 
هاشمی با بیان اینکه شهر جدید تیس متعلق به کنارک است، خاطرنشان کرد: در پیوست اجتماعی این طرح، تقسیمات کشوری با الحاق به کنارک مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با تشکیل هیات مدیره مستقل شهر جدید تیس از نظر حقوقی به آن هویت بخشیده شود. 
وی خاطر نشان کرد: شهر جدید تیس می تواند نگین توسعه سواحل مکران و الگویی برای بهسازی و بازسازی شهرهای جدید باشد. 
به گفته وی از بین 19 مرکز شهرستان سیستان و بلوچستان، 15 مورد آن روستا شهر هستند که باید ساختارهایی مشابه شهر جدید تیس در آنها ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار