کد خبر: ۳۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 28 January 2017

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان(آبهای ساحلی و فراساحلی) با اشاره به خصوصی کردن بنادر و نظارت مستمر برفعالیت بهره بردار از بومی کردن تمام خدمه لنج های فراساحلی خبر داد.

هدایت الله میرمرادزهی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان بابیان اینکه تمام 8بندرصیادی این استان به بخش خصوصی واگذار شدند تصریح کرد: در این بنادر یه مدیر بندر و یک بهره‌بردار که همان شرکت خصوصی مالک بندر است فعالیت می کنند.

وی افزود: هدف از واگذاری بنادر فعال نگه داشتن بندر و آماده کردن تمام نیازهای اسکله و صیادان توسط بخش خصوصی است.

به گفته میرمرادزهی شرکت خصوصی مالک بندر وظیفه دارد تمام نیازهای بندر ازجمله سوخت رسانی به لنج ها،تامین انبار و سردخانه برای صید ،پاک سازی دریا و آموزش صیادان را انجام دهد.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تاکید کرد:جهت ارایه خدمات بهتر، صیاد مبلغی را از هربار دریاروی وصید خود به بهره بردار بندر می دهد که به ازای هرکیلو صید چیزی بالغ بر30تا50تومان است.

وی با اشاره به نظارت های مستمر برعملکرد بهره بردار بندر اظهارداشت: بهره بردار موظف است عملکرد سالانه خود را به صورت ترازنامه به ما تحویل دهد و چنانچه کوتاهی صورت گرفته باشد، بهره بردار بازخواست و در نهایت قرارداد او فسخ و به فرد دیگری واگذار می شود.

این مقام مسول دراستان سیستان وبلوچستان دربخش دیگری از سخنانش از راه اندازی نخستین دبیرستان شیلات خبرداد و گفت: در جهت بومی کردن خدمه لنج های فراساحلی و آموزش های تخصصی به کارکنان لنج ها این دبیرستان راه اندازی شده است.

میرمرادزهی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه دریانوردی چابهار در رشته های شیلاتی دانشجو می گیرد اذعان داشت: درآینده تمام نیروی های بندری،اداری و دریایی شیلات از فارغ التحصیلان دانشگاه و دبیرستان شیلات خواهند بود.

شایان ذکراستان سیستان وبلوچستان با دارا بودن 320کیلومترمرز آبی رتبه دوم صیدوصیادی را دراقیانوس هندپس از اندونزی داراست.این استان با دارابودن8بندرماهیگیری،3مرکزتخلیه صید و32تشکل صیادی برای بالغ بر24هزارنفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار