18 باب استخر به مناسبت دومین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان بطور همزمان روز چهارشنبه در مراسمی نمادین در روستای تپه دز شهرستان زابل مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 01 February 2017


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این استخرهای پرورش ماهی با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان های شمالی استان ساخته و یا بازسازی شده اند.
محبعلی سیستانی اظهار داشت: 12 باب از این استخرها جدید ساخته شده و 6 باب دیگر نیز با ورق های ژئوممبران امسال بازسازی شده اند.
وی افزود: 6 باب از این استخرها در شهرستان زابل، پنج باب در شهرستان زهک، سه باب شهرستان هامون و چهار باب در شهرستان هیرمند راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: این استخرها به صورت مشارکتی و با حمایت دولت تدبیر و امید با هدف ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در منطقه سیستان ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک در این استخرها ماهی قزل آلا پرورش داده می شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: بچه ماهی های قزل آلای توزیعی در استخرهای پرورش ماهی استان از 2 مرکز مدار بسته شهرستان خاش تامین شده است.
دکتر سیستانی اظهار داشت: سامانه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی جنوب شرق کشور در شهرستان خاش به سبب آب و هوای مناسب تر از سایر شهرستان های استان مستقر است.
وی ادامه داد: این مرکز بعد از چندین سال وقفه کاری توسط دولت تدبیر و امید سال گذشته و با پیگیری های اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) و بخش خصوصی راه اندازی شد.
وی افزود: مرکز مدار بسته خاش علاوه بر تامین بچه ماهی سردآبی مورد نیاز سیستان و بلوچستان به زودی بچه ماهی قزل آلا به سایر استانهای کشور نیز ارسال می کند.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توزیع بچه ماهی قزل آلا را نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلا رها شده در استخرها 20 گرم است که در پایان دوره پرورش به طور متوسط به 350 تا 400 گرم می رسد.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار