بازخوانی یک خبر
بازنشر خبر: این خبر در تاریخ 11/آبان/94 در تابناک اقتصادی منتشر گردید. با توجه به پخش مجدد برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر مالکیت وزیر صنعت، معدن و تجارت در چندین طرح و پروژه در استان سیستان و بلوچستان، برخی مخاطبین عزیز از تابناک درخواست بررسی موضوع را داشتند. لذا خبرنگار ما به سراغ شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران رفت تا از آنها صحت و سقم ماجرا را جویا شود. روابط عمومی این شرکت اطلاعات و مستندات ارائه شده در این خبر را مجددا بیان نمود. لذا این خبر مجددا منتشر می شود. قضاوت با خوانندگان عزیز.
کد خبر: ۳۷۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷ 04 February 2017
آیا نعمت زاده در پتروشیمی های چابهار سهام دار است؟/ جزئیات ماجرای پتروشیمی منتسب به نعمت‌زاده

تقریبا یک سال قبل بود که ماجرای پتروشیمی منتسب به محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت بر سر زبان‌ها افتاد؛ همان زمانی که خبر «هاب سوم پتروشیمی بدون حضور دولت» رسانه‌ای شد.

اخبار هدایت شده آن زمان برخی رسانه‌ها از مالکیت محمدرضا نعمت زاده در شرکت‌های مختلف پتروشیمی مستقر در منطقه چابهار حکایت داشت تا اینکه رسانه‌های معاند نظام وارد این ماجرا شدند.

بر همین اساس، بخش تلویزیونی صدای آمریکا در 17 مهر 94 با پخش برنامه ای مفصل، مالکیت نعمت زاده در شرکت های مختلف پتروشیمی چابهار را مایه ننگ نظام دانست و تلاش کرد توسعه مکران از طریق احداث مجتمع های پتروشیمی در چابهار را فساد سازمانی یک جریان در دل دولت با راهبری نعمت زاده معرفی کند.

از طرفی نعمت زاده در نقش وزیر صنعت به همراه وزرای دفاع و علی اکبر ترکان، چندی پیش در مراسم کلنگ زنی مجتمع یوتیلیتی شهرک پتروشیمی مکران حاضر شد و سخنرانی کرد.

حال تابناک اقتصادی برای روشنگری این موضوع به بررسی دقیق و موشکافانه این موضوع می‌پردازد.

ابتدا به روزنامه رسمی مراجعه می‌کنیم. در روزنامه رسمی شماره 19648 تهران مورخ 26/5/1391، 2003 چابهار مورخ 13/8/92 عضویت نعمت زاده در هیات مدیره شرکت های توسعه نگین مکران، خط لوله انتقال گاز مکران و آب نیروی مکران را به درستی تأیید می کند و نیز طبق مندرجات روزنامه رسمی شماره 20132 تهران مورخ 31/1/93 بیانگر خروج نعمت­ زاده از مجموعه شرکت­‌های توسعه نگین مکران از زمان تصدی سمت دولتی و خروج از هیأت مدیره شرکت های مذکور می باشد.

براساس ماده 107 قانون تجارت، اعضای هیات مدیره شرکت‌های سهامی باید حداقل صاحب یک سهم باشند. شرکت‌ها برای رعایت این قانون، یک سهم به اعضای هیات مدیره به می کنند و پس از خروج اعضا از هیات مدیره، سهم به عضو جدید هیات مدیره منتقل می شود.

خبرنگار تابناک اقتصادی در تماس با مدیرعامل شرکت توسعه نگین مکران موضوع را پیگیری کرد. محمدرضا موثقی نیا عضو هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت هرگونه سهامداری اشخاص حقیقی در هیأت مدیره را رد و اشاره کرد که تمام سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
ایشون نیازی به این چنر غاز سهام ها ندارن و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
قابل توجه اقای توکلی سازمان دیده با ن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار