رئیس دفتر رئیس جمهور
رییس دفتر رییس‌جمهوری، همدلی و هماهنگی بیش از پیش دولت و ملت را ضروری خواند و با تاکید بر نقش بخش خصوصی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ، اظهارداشت: از اقتصاد ما باید پیام عزت و قوت به جهان صادر شود.
کد خبر: ۳۷۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 11 February 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد نهاوندیان عصر جمعه در جمع نخبگان استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه زابل گفت:کار اقتصادی باید به دست فعالان اقتصادی و مردم داده شود و معتقدیم بخش خصوصی، ابتکار و ریسک پذیری دارد و سرمایه‌گذار داخلی می‌تواند، این اطمینان را به سرمایه گذار خارجی بدهد که سرمایه خود را در ایران هزینه کند.

دکتر نهاوندیان، حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن را  شکرگزاری از نعمت بزرگ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: تا زمانی که ما به عهدمان به پرودگارمان وفادار باشیم، خداوند نعمات خود را برای ما افزون خواهد کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ضمن ابراز خرسندی از اینکه در ۲۲ بهمن امسال میهمان مردم صمیمی، متدین و تلاشگر استان سیستان و بلوچستان است، گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد از آغاز براساس پیمان و رأیی که مردم داده بودند، اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار داد که اولین آن تعامل سازنده با جهان براساس دستورات مقام معظم رهبری در سند چشم‌انداز بود.

دکتر نهاوندیان تلاش برای ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: فراموش نمی‌کنیم، زمانی را که تورم بیش از ۴۰ درصد در کشور بیداد می‌کرد و این تورم،  ناامنی اقتصادی را در تمامی سطوح پدید آورده بود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی ارزش دلار همه سرمایه‌گذاران را دچار ابهام و سرگردانی کرده بود، خاطر نشان کرد: عزم دولت بر این بود که اولاً در صحنه بین‌المللی زنجیر تحریم‌های ظالمانه را که حق مراوده اقتصادی به جهان را از ما سلب کرده بود، با تعامل سازنده با جهان و هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت ملت ایران، به دست خود قدرت‌ها از بین ببرد و قطعنامه‌ها را ملغی کند.

دکتر نهاوندیان ادامه داد: تلاش دولت بر این بود تا توان هسته‌ای دانشمندان ایران را به اثبات برساند و برای فعالان اقتصادی راهگشایی کند و اینکه امروز توانسته‌ایم در چند سال متوالی تراز تجاری کشور را مثبت کنیم نشانه آن است که ما در عرصه بین‌المللی و بازارهای جهانی موفق شده ایم توان خود را به اثبات برسانیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهار داشت: از سوی دیگر با مدیریت مالی توانسته‌ایم وضعیت مالی و ارزی را در کشور، تثبیت کنیم و امروز دیگر از تورم ۴۰ درصدی خبری نیست و بازار ارز در کنار تورم ده درصدی کنترل شده  است که این رهاورد تکیه بر اقتصاد مقاومتی است که با عمل کردن به اصل درون‌زا و برون‌نگر بودن اقتصاد مقاومتی به اینجا رسیده‌ایم.

دکتر نهاوندیان خاطر نشان کرد: اکنون که آرامش و ثبات در اقتصاد ایجاد شده و دسترسی به اقتصاد جهانی بوجود آمده، زمان پرداختن به مسایل ریشه‌ای و بلندمدت اندیشیدن و طراحی کردن است و هرکس که در مقام تدبیر، تصمیم و اجرا باشد، بر این مسأله تأکید خواهد داشت.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت در زمینه رفع مشکلات کشور، با این رویکرد مواجه بود که با پخش منابع و توزیع نقدینگی مشکلات را در لحظه حل کند، گفت: حاصل این رویکرد بدهی‌های فراوان، ورشکستگی بنگاه‌ها و تورم‌های ساختاری بود که دولت هرگز به سمت آن نرفت.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا مشکلات کشور به طور اساسی حل شود، گفت: همه ما وظیفه داریم که بلندمدت فکر کنیم و در این راستا باید از مقام معظم رهبری بیاموزیم که برای ما سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را ارایه کرد و پیامش این بود که هرکس در هر مسئولیتی از نظام قرار دارد وظیفه‌اش این است که حداقل، ۲۰ ساله فکر کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: امروز باید بررسی کنیم که در نیمه اجرای سند ۲۰ ساله به کدام یک از اهداف این سند رسیده‌ایم در حالی که قرار بود سالیانه رشد ۸ درصدی داشته باشیم. متأسفانه در ۸ سال اول اجرای سند، متوسط رشد ما حدود ۲ درصد بوده است.

 دکتر نهاوندیان اظهار داشت: باید تولید و درآمد ما بسیار بیشتر از رشد جمعیت، افزایش پیدا کند تا شاهد ارتقاء کیفیت زندگی مردم باشیم و این نه فقط در مصرف بلکه باید به گونه‌ای باشد که قسمتی از تولید برای سرمایه گذاری و نسل‌های آینده بماند. اگر ما از منابع تجدیدناپذیر ملت ایران استفاده می‌کنیم باید حتماً برای نسل‌های آینده هم چیزی بیشتر از آنچه استفاده کردیم، باقی بگذاریم وگر نه در حق آیندگان جفا کرده‌ایم و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به ضرورت اصلاح ساختاری برای تحقق اینگونه نگاه بلندمدت ادامه داد: هر فردی که در هر مسئولیتی قرار می‌گیرد، وظیفه دارد اصلاح ساختاری را در دستور کار خود قرار دهد و نکته بعد این است که ما تنها موظف به بنگاه و اداره خود نباشیم، بلکه وظیفه ما ، هماهنگی با دیگران در جهت تحقق اهداف کلی نظام و انقلاب باشد.

دکتر نهاوندیان با تأکید بر اینکه باید چشم به این داشته باشیم که رهبری نظام از مجموعه چه می‌خواهد، گفت: هیچ‌کس حق ندارد، جزیره‌ای فکر کند، چرا که نمره‌ای که دوستان و دشمنان ما در خارج از نظام به ما می‌دهند، نمره کارکرد نظام است و به دنبال این هستند که ببینند آیا جمهوری اسلامی ایران در مسابقه کارآمدی توانسته از دیگران گوی سبقت را برباید؟

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه هماهنگی از وظایف اصلی هر یک از مسئولان است، گفت: برخوردهای فرسایشی نه اجر دنیوی دارد و نه اخروی، بلکه همه باید کمک کنیم و ببینیم آنچه نظام را پیش می‌برد و جایگاه ملت را در سطح جهانی عزتمندتر و سربلندتر می‌کند، چیست.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه اولین وظیفه در این راستا بهبود فضای کسب و کار است، گفت: تمامی کاستی‌ها و مشکلات کشور از این حاصل شده که مرتباً در طول زمان یک بروکراسی و مجموعه قوانین و مقرراتی درست شده که دست و پای مردم را بسته است.

رییس دفتر رییس‌جمهوریافزود: دولت به موجب وظیفه قانونی بررسی‌هایی را در این راستا انجام داده تا مشخص شود، مجوزهایی که توسط دستگاه‌های مختلف باید ارایه شوند، چه تعداد است که نتیجه آن این بود که صدها مجوز بی‌جا هستند.

دکتر نهاوندیان تأکید کرد: ما باید بتوانیم فضای کسب و کار در ایران اسلامی را به گونه‌ای شکل دهیم که در رقابت با فضاهای دیگر، سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به این اطمینان برسد که بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری ایران است و به جای اینکه سرمایه ایرانی به خارج از کشور برود، محیط کسب و کار را در کشور محیطی جذاب و مساعد کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها از دیگر وظایف دولت است، گفت: اینکه ما در منطقه سیستان نیاز به گاز داریم، کاستی و گلایه درستی است و خوشحالیم که این مسأله در اوایل کار دولت یازدهم به طور جدی روی میز رییس جمهور قرار گرفت و تصمیم جدید اتخاذ شد که باید به این استان به طور ویژه نگاه شود.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از مصوبات سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به این استان است، گفت: امروز بسیار خوشحال شدم که دیدم ۲۶۰ کیلومتر از این پروژه احداث شده، و جالب بود که پست تقلیل فشار زاهدان، ظرف مدت ۲۰ روز احداث شده که ان‌شاء الله با همین سرعت ادامه خواهد یافت و با منابع پیش‌بینی شده برای این پروژه، ظرف دو سال آینده گاز به زابل خواهد رسید.

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: براساس گزارش‌های استاندار در موضوع برق هم این خبر خوب برای مردم استان است که تأمین برق از نهبندان و بیرجند، در دستور کار قرار گرفته و ان‌شاء‌الله طبق برنامه تأمین خواهد شد.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه تأمین گاز، برق، جاده و خط آهن از امکانات زیرساختی است که باید ایجاد شود، گفت:ایجاد منطقه آزاد در یک منطقه از اجزاء بهبود در محیط کسب و کار است، اما زمانی که در یک استان مرزی مزیت تجاری مرزی بودن را داریم، باید از آن استفاده کنیم که در این راستا، موضوع معبرهای تجاری و مواصلاتی ایران و افغانستان که سال‌ها بر زمین مانده بود، امروز به طور جدی در دولت مطرح است تا استان سیستان و بلوچستان از این مزیت تجاری استفاده کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری حمایت توسعه‌ای را از دیگر وظایف دولت دانست و گفت: اگر ما در منطقه‌ای احساس کردیم به دلایلی سرعت رشد نسبت به دیگر مناطق عقب‌ماندگی ایجاد شده است، باید به طور ویژه آن را در دستور کار قرار دهیم که در این راستا نیز در زمینه تعرفه خدمات و تسهیلات گمرکی در برخی استان‌ها و مناطق رویکردهای حمایتی اتخاذ شده و امروز اثرات آن قابل مشاهده است.

دکتر نهاوندیان افزود: تصمیم دولت در تبدیل منطقه ویژه زابل به منطقه آزاد اتکاء به کار کارشناسی داشت و دولت همچنان، نظرش همین است و آن را دنبال می‌کند تا به نتیجه برسد، اما اگر قرار شد که همه به طور هماهنگ و هدفمند، کار ریشه‌ای را دنبال کنیم، وظایفی هم بر عهده فعالان اقتصادی است و باید خودشان فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری را تجربه کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: ما تجربه سرمایه‌گذاری دولتی را از سر گذرانده‌ایم و امروز کار اقتصادی باید به دست فعالان اقتصادی و مردم داده شود و دولت تنها وظیفه اصلاح ساختارها، بهبود فضای کسب و کار و حمایت را دارد.

دکتر نهاوندیان ادامه داد: ما معتقدیم بخش خصوصی، ابتکار و ریسک پذیری دارد و سرمایه‌گذار داخلی می‌تواند، این اطمینان را به سرمایه گذار خارجی بدهد که سرمایه خود را در ایران هزینه کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به وظیفه فعالان فرهنگی و اجتماعی در ایجاد محیط مناسب کسب و کار گفت: اقتصاد یک بخش بریده شده از دیگر مبانی حیات اجتماعی نیست، بلکه فرهنگ، بزرگترین نقش را در نشاط اقتصادی دارد و فعالان فرهنگی و روشنفکران می‌توانند در فضای اجتماعی، نگاه مثبت‌اندیشی، توکل به خدا، امید به آینده و مسئولیت پذیری را گسترش دهند.

دکتر نهاوندیان با تأکید بر ضرورت عدم فرافکنی در جامعه، گفت: محیط و جامعه‌ای رشد می‌کند که آحاد آن جامعه یکدیگر را کمک کرده و تغییر مثبت را از خود آغاز کرده باشند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان آینده بسیار مثبتی را پیش رو دارد، گفت: با تأمین زیرساخت‌ها ،شرایط مناسبی را در دو سال آینده با نگاه به  فضای اجتماعی و اقتصادی این استان شاهد خواهیم بود.

دکتر نهاوندیان با اشاره به تحول صورت گرفته در بخش کشاورزی این استان، گفت: اشتغال ناشی از توسعه کشاورزی، مطمئناً معضل اشتغال در این استان را تغییر خواهد داد، اما لازمه این تحول این است که ما با نگاه مثبت و امیدوار نسبت به آینده به یکدیگر کمک کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت همدلی و هماهنگی بیش از پیش دولت و ملت گفت: از اقتصاد ما باید پیام عزت و قوت به جهان صادر شود و از این پس اگر بر همان پیمان نخستین با خدا و ولی خدا ثابت قدم باشیم، خداوند این ملت بزرگ را با رهبری معظم و برادری و انسجام و وحدتی که میان اقوام مختلف وجود دارد، کمک خواهد کرد.

پیش از سخنان دکتر نهاوندیان چند تن از نخبگان و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسایل گوناگون در این استان پرداختند.

همچنین رییس دفتر رییس‌جمهوری روز جمعه در اجتماع پرشور راهپیمایان ۲۲ بهمن در زاهدان، ‌گفت: صفوف بهم پیوسته مردم خونگرم و همیشه در صحنه این استان در راهپیمایی، ۲۲ بهمن برای رساندن پیام وحدت، عزت، صلابت و عزم ملت ایران در رسیدن به توسعه و پیشرفت است.

دکتر محمد نهاوندیان با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، فقط بزرگداشت یک خاطره از گذشته‌ها نیست، افزود: اگر چه ما هر سال، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده تا یاد امام و شهدا و پیروزی خیره‌کننده ملت ایران در منطقه و جهان را زنده کنیم، اما پیام مهم‌تر این اجتماع شکوهمند، زنده بودن شعائر و آرمان‌های انقلاب است.

دکتر نهاوندیان تأکید کرد: امروز همان آرمان‌ها و شعارهایی که مردم را در سال ۵۷، جلو برد، زنده است و این ملت سرزنده‌تر، شاداب‌تر و مصمم‌تر از گذشته آن مسیر را ادامه می‌دهد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه شهید مطهری از استقلال و آزادی به عنوان یکی از ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی، یاد کرده‌اند، گفت: ملت ایران در سال ۵۷ با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، یکصدا و یکدل، به میدان آمدند و بساط ستمشاهی را واژگون کرده و نظام جمهوری اسلامی را برپا کردند و امروز هم آرمان استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی در میان جوانان و نسل سوم انقلاب با قوت بیشتر پایدار است.

دکتر نهاوندیان افزود: امروز جوانان ما شعار استقلال و شعار هیهات من الذله سر می‌دهند و در مقابل لفاظی‌های بی‌پایه عده‌ای که هنوز اراده و هویت ملت ایران را نشناخته‌اند، با صدایی رسا، اعلام می‌کنند که تصمیمات این کشور در داخل مرزهای کشور گرفته می‌شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تأکید کرد: هیچ‌کس در هیچ گوشه دنیا نباید تصور کند که با تهدیدهای بیهوده می‌تواند خللی در عزم راسخ ملت ایران ایجاد کند، چرا که این ملت با وحدت و انسجام پشت سر رهبری معظم انقلاب، کماکان در مسیر پیشرفت گام برخواهد داشت.

دکتر نهاوندیان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز آحاد ملت ایران به اندازه توان خود در این راه گام برداشته و مطمئناً این مسیر ادامه خواهد داشت.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: استقلال به معنای آن است که علیرغم تحریم‌های طولانی دشمنان این کشور و دسیسه‌هایی که قیمت نفت را پایین آورد این ملت توانست با همه مشکلات اقتصادی، مقابله کرده و ظرف سال‌های اخیر رشد منفی را به بالای ۷ درصد برساند.

دکتر نهاوندیان ادامه داد: این ملت با انسجام، صبوری و انتخاب مسیر درست، توانست تورم ۴۰ درصدی را به کمتر از ۱۰ درصد برساند و زنجیرهای تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای را شکسته و در مجامع بین‌المللی ثابت کند که تمامی یاوه‌سرایی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران غلط بود، تا جایی که شورای امنیت سازمان ملل ناچار شد، همه قطعنامه‌هایی را که براساس یک تصویر دروغ‌آمیز ایجاد شده بود، لغو کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ملت ایران تنها مانده و نمی‌توانند به اصطلاح، اجماعی جهانی علیه ملت ایران داشته باشند و آن کسانی که گاهی می‌گویند توافق را چنین و چنان می‌کنیم، از سوی دوستان خودشان در دنیا مورد حمله قرار می‌گیرند.

دکتر نهاوندیان ادامه داد: امروز بساط ایران‌هراسی در دنیا خریدار ندارد و استقلال‌طلبی ملت ایران بر دوش جوانان نسل سوم با قوت به پیش می‌رود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری عدالت اجتماعی را به عنوان رکن دوم بقاء انقلاب در کلام شهید مطهری اعلام کرد و گفت: این نظام از ابتدا اعتقاد داشته که با عدالت یک نظام برپا خواهد ماند و اساس قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و اجرا ر ا بر اساس عدالت بنا نهاد و تاکنون نیز در این مسیر پیش رفته است.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان با تکیه بر ضرورت توازن در منابع، توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌ها در ۲ الی ۳ اخیر شده است و تصمیم بر آن شد که با یک مطالعه عمیق در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، اقدامات انجام شود، گفت: تصمیماتی که در سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به این استان اعلام شد،‌ به خوبی پیش رفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح پروژه عظیم گازرسانی به سیستان و بلوچستان خواهیم بود که این پروژه به تعبیر نماینده ولی فقیه در استان نه تنها یک پروژه اساسی، بلکه یک پروژه حیاتی، است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان برای مردم ، بخش صنعت و ایجاد اشتغال در این استان مفید است، افزود: در راستای اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان پروژه توسعه سواحل مکران در دستور کار و اولویت دولت قرار گرفت و امروز در بندر شهید بهشتی توسعه قابل توجه ظرفیت را شاهد هستیم و این یکی از آثار برجام است که توانستیم تجهیزات را به صورت مستقیم وارد کرده و نصب کنیم.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه کشتیرانی در استان سیستان و بلوچستان حتماً توسعه و اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: پروژه احداث راه‌آهن در چابهار تا شمال شرقی کشور، با قوت ادامه خواهد یافت و این به معنای توجه به منابع و اینکه موضوع است که  در استفاده از امکانات میان قومیت‌ها و مذاهب مختلف تفاوتی وجود ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه همه ایرانیان از حقوق یکسان برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: توسعه آموزش و آموزش عالی در استان سیستان و بلوچستان بهترین گواه در نگاه عدالت‌جویانه دولت است به طوری که امروز تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان قابل مقایسه با قبل نیست.

دکتر نهاوندیان از معنویت، اخلاق اسلامی و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به عنوان رکن سوم تداوم و بقاء انقلاب در کلام شهید مطهری یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران از این جهت موجب بغض و عناد دشمنان و جبهه استکبار قرار گرفت که روایت و تصویری از اسلام را به جهان ارایه کرد که توانست قلوب مردم جهان را جذب خود کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: دشمنن ملت ایران در مقابل این جاذبه بدل‌های تقلبی را درست کردند و چهره‌های جبار، غیرواقعی و آنارشیست تکفیری را با ظاهری اسلامی و انقلابی بوجود آوردند تا جذبه اسلام رحمانی را تحت الشعاع قرار دهند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد.

دکتر نهاوندیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، احیای مجدد ارزش‌های معنوی اسلام در جهان بود، گفت: دشمنان اسلام نمی‌توانند با تصویرسازی‌های دروغین و ترویج چهره‌های افراط‌گرا و تکفیری این چهره‌ای را که امام خمینی(ره) در قرن معاصر از اسلام رحمانی تصویر کرد و مقام معظم رهبری با شعار حکمت، عزت و مصلحت ارایه دادند و نشان داد که اسلام ما اسلام عقلانیت و تدبیر است ، خدشه‌دار کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: اسلامی که ما ارایه می‌کنیم، مبتنی بر توکل بر خداست، نه مبتنی بر اعتماد به دشمنان نابکار و این اسلام که با انقلاب امام خمینی(ره) آغاز شد و با رهبری مقام معظم رهبری با صلابت به پیش آمد با این نگاه عمیق انقلابی به جلو خواهد رفت و هر سال و هر دوره نتایج و ثمرات بیشتر را نصیب ملت می‌کند.

دکتر نهاوندیان با تأکید بر اینکه انسجام، اتحاد و یکپارچگی باید، در همه جبهه‌های سیاست داخلی و خارجی و اقتصادی آثار خود را نشان دهد، اظهار داشت: دستاوردهای اقتصادی ملت ایران به جهانیان نشان می‌دهد که ملت، جوانان، محققین، اندیشمندان و مخترعین ما می‌توانند، همواره هر صحنه‌ای را به صحنه پیروزی ملت تبدیل کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: رشد علمی دانشگاه‌ها و رتبه علمی کشور براساس شاخص‌های مختلف به طور مرتب حرکت رو به جلو داشته است و باید برای رفع مسأله بیکاری بویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سرمایه‌گذاری‌های گسترده صورت گیرد.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه دستیابی به اقتصاد درون‌زا، نیاز دارد که سرمایه‌های انسانی در کنار سرمایه‌های اقتصادی و طبیعی قرار بگیرند، گفت: مدیریت هوشمند و آینده‌نگر می‌تواند، فرصت‌های شغلی ایجاد کند و خوشبختانه حرکت رو به جلو و مسیر درستی که ملت ایران انتخاب کرده موجب شد در دو سال گذشته به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم و در این استان نیز در پروژه‌های زیرساختی نظیر بندر شهید بهشتی، پروژه انتقال گاز، راه‌آهن و کشاورزی، شاهد اشتغال بوده‌ایم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم برای جوانانمان اشتغال پایدار رقم بزنیم راهی جز اجرا و عملیاتی کردن اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر، است، نداریم.

دکتر نهاوندیان اظهار داشت: هم فضا باید برای شکوفایی استعدادهای داخلی فراهم شود و هم با تعامل سازنده با جهان بازارهای صادراتی را به روی کالاها و خدمات ایرانی باز کنیم و با این سیاست‌ها می‌توانیم در سال ۹۵ بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً به دنیا اعلام کنیم که پیام این انقلاب به عنوان میراث خون شهیدان و یادگار امام(ره)، تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری به دنیا ، پیام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
به والله قسم جلاله می خورم از بس وعده وعید شنیده ایم واز بس استان ما محل ... ما مردم دچار اینهمه بدبختی ونارسایی گردیده ایم نه رغبت خواندن. ویا شنیدن سخنان رئیس دفتر ریاست محترم جمهور را انسانی واقعا شایسته و توانمند میباشد پیدا کردم فقط به استناد تیتر. انتخاب شده. برای این خبر عرض میکنم و میتوانم بگویم ضرب المثلی است که بزک نه میر. بهار میاد جا دارد مسئولین محترم فکر وراه چاره ای به. این خطه وسرزمین ... تا دیر نشده. بفرمایند. موفق موید باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار