کد خبر: ۳۷۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 11 February 2017


رییس دفتر رییس جمهوری صبح جمعه با حضور در ایستگاه تقلیل فشار زاهدان، از مراحل اجرای فاز اول طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد نهاوندیان در این بازدید با توضیح مسئولان و مهندسان اجرای این طرح در جریان روند فعالیت ها و اقدامات انجام شده قرار گرفت.

رییس دفتر رییس جمهوری پس از بازدید از فاز اول پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، درباره تحولی که این پروژه می تواند در این استان ایجاد کند، گفت: بسیار خوشحال کننده است که یکی از اصلی ترین پروژه های زیرساختی در سفر دکتر روحانی به استان سیستان و بلوچستان ، امروز پیشرفت خوبی داشته است.

دکتر نهاوندیان اظهار امیدواری کرد که این پروژه مهم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و صرف هزینه بالغ بر ٧٠٠ میلیارد تومان برای این پروژه بتواند به یک محور تولید و اشتغال در استان تبدیل شود.

دکتر نهاوندیان ادامه داد: این پروژه جدای از اینکه نیاز مصرفی شهر زاهدان به گاز را که حدود یک چهارم جمعیت استان را در خود دارد، تامین می کند، امکان تولید صنعتی و کشاورزی و پایین دستی های صنعتی را در این حوزه تامین می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه اجرای این پروژه برای جوانان تحصیل کرده این استان اشتغال زایی خوبی به همراه خواهد داشت، گفت: یکی از اصلی ترین قدم ها برای تامین عدالت اقتصادی در استان و توازن منابع که از سیاست های اصلی نظام است با اجرای این پروژه تحقق پیدا می کند.

دکتر نهاوندیان خاطرنشان کرد: سرعت اجرای این پروژه بسیار خوب بوده است که نشان از کاری جهادی و تلاش شبانه روزی مهندسان، متخصصان و کارگران دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه بخشی از شبکه داخلی گاز رسانی در زاهدان هم آماده بهره برداری شده است ، اظهار داشت: این نیز فرصت اشتغال بسیار بالایی را ایجاد کرده و شرکت های مختلف می توانند در این توسعه شبکه داخلی شهر فعالیت کنند.

دکتر نهاوندیان گفت: مطمئن هستم این طرح آثار نمایان و ملموسی را در سطح رفاه و رضایتمندی مردم و ایجاد اشتغال در سطح استان خواهد داشت.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: البته این کار همین جا پایان نخواهد یافت و این خط ادامه یافته و شمال استان در بخش سیستان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای در طول مسیر هم در دستور کار قرار دارد، گفت: این پروژه یک شریان حیاتی برای شکوفایی اقتصاد استان سیستان و بلوچستان خواهد شد و بدنبال آن شاهد توسعه سرمایه گذاری های پایین دستی خواهیم بود.

پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف گازرسانی به سیصد هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان های زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک و صنایع موجود در این استان از مصوبات سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان در سال ٩٣ است که در راستای عملیاتی نمودن فاز یک این طرح،  خط انتقال ایرانشهر - زاهدان به طول ٢٦٥ کیلومتر در دست اجرا و تکمیل است.

خط لوله ایرانشهر به زاهدان در فاز اول پروژه گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، گازرسانی به صنایع موجود در شهرهای شمالی استان و بویژه زاهدان و استفاده حداکثری از ظرفیت بالقوه در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و به تبع آن رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال با ارزشی بالغ بر ٧٠٠٠ میلیارد ریال احداث شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار