رییس دفتر رییس جمهور گفت:دولت از روزهای نخستین خود،بر شکوفایی ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید بسیار داشته است.
کد خبر: ۳۷۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 11 February 2017

دکتر نهاوندیان در مراسم افتتاح پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی حافظ زاهدان ادامه داد: این پروژه نمونه ای است که نشان می دهد فضا و بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در استان مهیا شده است و دولت نیز هرچه در توان دارد برای حمایت از این سرمایه گذار ها دریغ نمیکند.

این مقام مسئول تصریح کرد: قریب به ۲۰سال است که مسائل مربوط به سیستان و بلوچستان را دنبال می کنم و با صراحت اعلام می دارم، سیستان و بلوچستان گنجی ناشناخته برای کشور است.

وی افزود: در این استان سرمایه های انسانی و منابع طبیعی بسیاری نهفته است که اگر مورد حمایت قرار گیرد می تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب طرح ها و برنامه های ویژه ای را در دست اقدام دارد.

نهاوندیان تاکید کرد: وظیفه دولت تامین امنیت و زیرساخت ها و ایجاد فضای مناسب کسب و کار است تا بخش خصوصی بتواند با کار، ابتکار و سرمایه گذاری زمینه های رشد را فراهم کند و این همان الگویی است که دولت بر اساس سیاست های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی در دستور کار خود قرار داده و اقتصاد مقاومتی را همین می داند.

وی افزود :اهتمام دولت بر این است تا زمینه ها برای شکوفایی ظرفیت های داخلی و استفاده از فرصت های بین المللی را فراهم کند و امروز هم در حسن روابط با جهان توانسته ایم گام های مثبتی را برداریم و هم در راه اندازی واحد های تولیدی و رشد تولید قدم های خوبی برداشته شده است.

نهاوندیان یادآور شد: رویکرد درون زا و برون گرا، چراغ راه دولت خواهد بود، استان سیستان و بلوچستان یک گنج ناشناخته برای کشور است؛ سرمایه های عظیم انسانی و طبیعی استان کم نظیر و بی نظیر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار