رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و طی سه سال و نیم گذشته تعداد پایانه های مرزی برای مبادلات در سیستان و بلوچستان دو برابر شده است.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 11 February 2017

دکتر نهاوندیان در سفر به زاهدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته ما تنها پایانه مرزی میلک و میرجاوه را داشته ایم اظهار کرد: در سفر به پاکستان یکی از بحث های اصلی باز شدن پایانه مرزی ریمدان بوده که پایانه مرزی پیشین نیز به آن اضافه شده است که این موضوع امکان استان سیستان وبلوچستان را بیش از 2 برابر افزایش داده است.

وی افزود: در کنار مبادلات مرزی ‌باید شرکت‌های توانمند تجاری مانند بیمه، تامین مالی و خدمات تجاری در استان شکل گیرد چرا که ظرفیت بخش خدمات بیشتر از بخش صنعت است.

نهاوندیان ادامه داد: به عنوان ظرفیت باید از سرمایه گذار های خارجی در سیستان وبلوچستان استفاده کنیم که ورود 85 هیات خارجی به استان طی سه سال گذشته نشان علاقه مندی مسئولین به باز کردن فضای کسب و کار در این استان است.

وی با اشاره براینکه در گذشته خبرهای ناامنی از این استان منتشر می شد گفت: خوشبختانه امنیت در این استان حاصل شده همین پیام بهترین جاذبه را برای سرمایه‌گذار در استان ایجاد می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: راه افتادن بندر چابهار با ظرفیت 8.5 میلیون تن کاملاً چهره‌ی استان را عوض خواهد کرد. از طرفی با آمدن گاز به استان پروژه سرمایه‌گذاری کم هزینه تر خواهد بود.

نهاوندیان با بیان مطلب اینکه هر سرمایه گذاری که در استان قصد سرمایه گذاری داشته باشد ابتدا امکان سنجی اقتصادی را انجام می دهد گفت: اولین سوال این است که دسترسی به گاز ارزان داشته باشد که گاز در پروژه های صنعتی، خدماتی، صادراتی جاذبه خواهد داشت.

وی گفت: با روشن شدن مشعل گاز در سیستان وبلوچستان سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش‌های مختلف در استان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار