دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در سفر به زاهدان با دکتر علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 11 February 2017

این دیدار در راستای توسعه و تحکیم همکاریها و فعالیتهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی در قالب امضاء تفاهم‌نامه مشترک میان دو دانشگاه صورت پذیرفت.

در این دیدار که به مدت دور روز به طول انجامید، رئیس دانشگاه تهران و هیئت همراه از بسیاری از دانشکده‌ها و امکانات آموزشی این دانشگاه مانند آزمایشگاه مرکزی، نیروگاه خورشیدی، گلخانه‌ها، تالار امام رضا (ع) کتابخانه مرکزی، مرکز داده ها یا دیتا سنتر و مرکز آپا، تالار فردوسی و مرکز رشد بازدید نمودند.

دكتر بنداني با اظهار خرسندى از حضور رييس دانشگاه تهران و هيئت همراه ایشان،گفت: اميد است تا امضا ء اين تفاهم نامه گامي نو در روند توسعه علمي و پژوهشي ميان دو دانشگاه را موجب گردد.

از جمله توافقات به انجام رسیده در این دیدار می توان به ادامه ی همکاری میان دو دانشگاه در زمینه ی ادامه ی تحصیل مربیان دانشگاه سیستان و بلوچستان در دانشگاه تهران اشاره کرد که مورد استقبال دکتر نیلی و هیات رییسه ی دانشگاه تهران قرار گرفت.

همچنین ایجاد دوره های مشترک که مدرک صادره توسط دو دانشگاه امضاء و مورد تایید قرار گیرد از دیگر توافقات این دیدار بود. در ادامه و با پیشنهاد طرفین مقرر گردید طرفین در زمینه ی تاسیس رشته های جدید همکاری های جدی انجام دهند و در حوزه ی تحصیلات تکمیلی، دانشگاه تهران همکاری های لازم را با دانشگاه سیستان و بلوچستان داشته باشد.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو دانشگاه به امضاء رسید که بخشی از مهم‌ترین مفاد آن در ذیل مطرح می شود: همکاری‌ها در راستای توسعه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی فی‌مابین با بهره جویی از امکانات متقابل، تدوين طرح مشترك با استفاده از امكانات طرفين برای جذب طرح های تحقیقاتی از سازمان هاي اجرايي، بهره مند شدن طرفین از امکانات تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه ها، ارتباطات بین المللی، استفاده از فضاهای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی دو طرف، طراحی و برگزاری همایشها، میزگرد‌ها و نشستهای مشترك علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی علمی و تخصصی ویژه ی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی، توسعه ای و راهبردی در قالب طرح های پژوهشی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بر اساس عناوین پروژه های تعریف‌شدۀ مشترک فی‌مابین در قالب انعقاد قرار‌داد‌های جداگانه، انتشار مقالات حاصل از نتایج طرح‌های تحقیقاتی و نیز آثار تألیفی، ترجمه و گزارشات تخصصی در نشریات مکتوب و دیجیتال دانشگاه تهران و دانشگاه سیستان و بلوچستان، همکاری در جهت تأسیس پژوهشکده های تقاضامحور با دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌ها، فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای استفاده از فرصت‌های کوتاه‌مدت مطالعاتی برای اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان مقطع دکتری.

این تفاهم نامه در پنج ماده و دو نسخه با تنظیم و از تاریخ امضاء دارای سه سال اعتبار خواهد بود که تمدید و ادامۀ فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق نمایندگان طرفین انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار