استقبال سرد سیستان از نهاوندیان
سابقا در مراسمات اینچنینی ازجمله حضور خانم دکتر ابتکار در سیستان ، شاهد بودیم که مردم با شور و اشتیاق فراوان و با حضور حداکثری در محل حاضر می شدند و اما اینبار علیرغم اینکه یکی از تاثیرگذارترین مهره های دولت در منطقه حضور داشت , سیستانیها از وی استقبال سردی کردند و علاوه براینکه مراسم استقبال مردمی برگزار نشد ف سالن محل برگزاری سخنرانی نیز با صندلی های خالی بسیاری همراه بود
کد خبر: ۳۷۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 11 February 2017
تابناک سیستان و بلوچستان : روز گذشته و همزمان با ۲۲ بهمن ماه سال ۹۵ ، دکتر نهاوندیان رئیس دفتر ، رئیس جمهور میهمان سیستانی ها بود و در دانشگاه زابل در حضور جمعی از مردم و دانشگاهیان به سخنرانی پرداخت.

استقبال سرد از رئیس دفتر رئیس جمهور در سیستان

به گزارش تابناک سابقا در مراسمات اینچنینی ازجمله حضور خانم دکتر ابتکار در سیستان ، شاهد بودیم که مردم با شور و اشتیاق فراوان و با حضور حداکثری در محل حاضر می شدند و اما اینبار علیرغم اینکه یکی از تاثیرگذارترین مهره های دولت در منطقه حضور داشت , سیستانیها از وی استقبال سردی کردند و علاوه براینکه مراسم استقبال مردمی برگزار نشد ف سالن محل برگزاری سخنرانی نیز با صندلی های خالی بسیاری همراه بود ،  تا نشان دهند که از اقدامات دولت تدبیر و امید در منطقه رضایت ندارند و از شنیدن سخنرانی ، شعارها و وعده های بی عمل خسته هستند.

و متاسفانه بازهم شاهد بودیم که سخنرانی هایی صورت گرفت که هیچ شباهتی به مطالبات برحق و مشکلات منطقه نداشت و تنها رنگ و بوی تعریف و تمجید و …..

بنظر می رسد که وقت آن رسیده باشد مسئولین مطالعه کنند که چرا اینچنین شده و مردم با میل و رغبت دراین جلسات شرکت نمی کنند و صندلی های خالی خودنمایی می کند ؟

امام جمعه ، تنها مطالبه گری که مسئولین نتوانستند در جلسات با مدیران ارشد کشوری حذفش کنند

بنا براین گزارش اگر چه مسئولین تلاش دارند از حضور منتقدین دراینگونه جلسات جلوگیری کنند  , اما غافل هستند که این روزها مردم عادی هم مطالبه گر شده و اعتراض محترمانه یکی از شهروندان به وضعیت موجود منطقه نشان از آن دارد که کاسه صبر مردم به معنای واقعی کلمه لبریز شده است و از شعارهای تو خالی خسته اند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه امام جمعه زابل درحال حاضر تنها  مطالبه گریست که تا کنون برگزار کنندگان چنین جلسات خجالت آوری ، موفق به حذف فیزیکی وی از جلسات و سخنرانی ها در حضور مسئولین نشده و وی همچنان مطالبه گرانه با بیان مشکلات حقیقی مردم سیستان مشغول است

به گزارش تابناک از زابل ، امام جمعه زابل دراین جلسه  ضمن بر شمردن مولفه های تاریخی سیستان گفت:سیستان بواسطه ی وجود اماکن باستانی و تاریخی پشتوانه ی فرهنگ و تمدن ایران است و نباید از آن غافل شد.

وی گریزی به معظل کارتن خواب ها  در زابل زد و گفت : در تهران ۵۰  گورخواب تمرکز دولت را به این موضوع کشاند اما در سیستان ۶ هزار گورخواب هنوز چشمی را بینا و گوشی را شنوا نکرده و این بسیار عجیب است.

حجت الاسلام و المسلمین کیخا ،  با اشاره به اینکه سیستان سالهاست که از روند رو به رشد و تغییر بازمانده گفت:اگر اصحاب کهف در سیستان به خواب فرو می رفتند و بعد از چندین سال بر می خواستند با همان سیستان قبلی روبرو می شدند بدون هیچگونه تغییری و این نشان از هیچگونه مطالعه ای برای گذر سیستان از این بحران صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات شهری و مشکلات مالی که گریبان گیر شهرداریهاست گفت : شهرداری زابل توان پرداخت حقوق نیروهای خود را از چند ماه قبل ندارد ، آن قدر مشکلات مالی در شهرستان زابل زیاد است که به فرمایش استاندار شهر زابل شهر نیست بلکه روستای بزرگی است ،  مردم و بازاریان زابل به شدت تحت فشار هستند که اگر مهاجرت انجام شود فاجعه ای بزرگ صورت می گیرد.

کاسه صبری که لبریز شد

در  حین سخنرانی دکتر نهاوندیان ، یکی از شهروندان سیستانی با اعتراض به وضع موجود ، سخنان مشاور رییس جمهور را قطع کرد و درحالی که با احترام سخن می گفت ، نکاتی را بیان کرد

بنا براین گزارش این شهروند به نهاوندیان گفت : بعید و محال است که قول شما برای گازرسانی به سیستان محقق شود ، و از نهاوندیان خواست تا از بافت شهری فرسوده ی زابل بازدید کند و در جریان مشکلات مردم قرار گیرد.

این شهروند سیستانی گفت: وقتی دکتر روحانی به زابل آمد همه ی مردم منطقه ی سیستان در گرمای ۵۰ درجه یک درخواست داشتند و آن رسیدگی و تصویب منطقه آزد سیستان بود ولی در این مورد کوتاهی شد.

این شهروند درپایان سخنانش گفت : نقدینگی وجود ندارد , ارزش افزوده وجود ندارد , احترامی نیست و زد و بند زیاد است , از افراد رک گو اصلا استفاده نمی شود , وی که با نهایت احترام سعی داشت سخنانش را بیان کند ، از وی درخواست کرد بجای برگزاری و شرکت در جلسه سخنرانی ، جلسه پرسش و پاسخ برگزار کند تا بهتر با مشکلات آشناشود.

قطع سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور توسط یکی از شهروندان سیستانی نشان از آن دارد که کاسه صبر این مردم لبریز شده و حاشیه امنی برای مسئولین وجود ندارد و حذف منتقدین از جلسات اینچنینی و برنامه ریزی برای سخنرانی های فرمایشی از سوی مردم بی فایده است

یادداشت : یونس ده مرده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
درود خدا بر نماینده ولی فقیه در شهرستان زابل

لبیک یا امام خامنه ای ( مد ضله العالی )
محمد خواجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
سلام. امیدوارم همه چون این همشهری عزیز از سیستان وسیستانی دفاع کنیم نه شعار وحرف.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
...درود خدا بر شیر مرد بزرگ حجت الاسلام حاج اقای کیخا الحق که سیستانی هستی
سیستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
تا حالا بقیه که از این مراسمات برگزار کردن و ... چه گلی بر سر مردم سیستان زدن که این...بررسی مشکلات چرا استقبال کنند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
اینگونه تبلیغات نتیجه نداره اخوی پر صدا ترها از همین جنس را برای گرفتن حق مردم سیستان. به مجلس هم فرستادیم نتیجه نداشت
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
مگه پر شدن کاسه صبر مردم. برای برخی از مسئولین وحتی برخی از شهروندان اهمیتی دارد متاسفانه بد خواهان سیستان در بین مردم خودمان. هستند که برای کسب لقمه نانی بیشتر نقش. خیلی خیلی ببخشید. خرس نادانی را پیدا کرده اند که برای اینکه از شر مگس مزاحم اربابش را برهاند با تخته سنگ و از روی غیض بر مگس نشسته بر سیمای ارباب می کوبد احتمالا باید در مقال درسهای عبرت آموزی هم برای اربابان. که ....باشد و هم دوستان نادانی که به امید پست مقام و منصب ضمن خرچه دار نمودن اعتماد ملی حقوق شهر وندان و مردم محروم. زابل را از بین برده پایمال می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار