کد خبر: ۳۷۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 11 February 2017
شاید متوجه نباشید، ولی یک سری کارهای روزمره غیر حرفه ای را انجام می دهید که امکان دارد موجب از دست دادن شغلتان شود.

به گزارش خبرآنلاین، پیدا کردن شغل جدید می تواند کار بسیار طاقت فرسایی باشد. از نوشتن رزومه کاری پربار و حرفه ای تا مصاحبه کاری، اتفاق های زیادی می تواند باعث شود که نتوانید آن کار مورد علاقه تان را بدست آورید.

برای جلوگیری از این اتفاق، متخصصان نکات مهمی را که نباید کارمند تازه واردشان انجام دهد ، را مطرح کرده‌اند و رعایت این موارد می تواند از اخراج شدن کارمند جلوگیری کند.

نکات زیر، عادت هایی است که از نظر متخصصان باید از آن ها جلوگیری شود:

1.شلخته بودن

اولین موردی که تاثیر مثبت یا منفی بر روی کارفرماها می گذارد، رزومه است. رزومه باید طبقه بندی حرفه ای داشته باشد و با زبان ساده و حرفه ای نوشته شده باشد. اگر رزومه شما شلخته باشد، نشان می دهد که کار شما و شخصیت شما نیز چنین است.

2. انجام ندادن تکالیف

روزهای نخست که وارد کار می شوید، معمولا نکاتی را باید یاد بگیرید و کارهایی را در خانه انجام دهید، اگر این کارها را به موقع انجام ندهید نشان می دهد که مسئولیت پذیر نیستید و در آینده امکان دارد کارهای بزرگ و فرصت ها را جلو روی شما قرار ندهند.

3. تلاش بیش از حد برای جلب توجه

برخی ها برای اینکه در ذهن بمانند رزومه های خود را رنگی می کنند ولی این کار تاثیر خوبی بر کارفرما نمی گذارد و غیر حرفه ای محسوب می شود. گاهی زیادی تلاش کردن برای این جلب توجه می تواند نتیجه عکس دهد.

4. نخوردن صبحانه

یکی از متخصصان گفته است که توجه به سلامتی و خورد و خوراک کارمند همیشه تاثیر مثبتی بر روی کارفرما می گذارد،از طرف دیگر زمانی که قند خون پایین باشد تمرکز کردن و فعالیت کردن سخت می شود و در کار دچار مشکل می شوید.

5. سیگار کشیدن

هیچ وقت قبل از مصاحبه کاری سیگار نکشید. اطمینان داشته باشید که کارفرما و یا مصاحبه کننده متوجه سیگار کشیدن شما می شوند و بوی سیگار تاثیر خوبی برای اولین دیدار نمی گذارد.

6. دیر کردن در کار

این مورد در همه زمینه ها ثابت شده و بارها گفته شده است. دیر رسیدن در محل کار و یا مصاحبه، خیلی تاثیر بد می گذارد. با دیر کردن خود نشان می دهید که بی مسئولیت و وقت نشناس هستید. بر همین اساس امکان دار حتی شما را به همین دلیل انتخاب نکنند.

7. اس ام اس دادن در زمان بیکاری

قبل از مصاحبه نکته خوبی است که زودتر برسید و منتظر باشید، ولی در زمان بیکاری و انتظار گوشی در دست گرفتن نشان دهنده این است که ترجیح می دهید جای دیگری غیر کار باشید.

8. لباس غیر رسمی پوشیدن

 لباس مربوط به کار مورد علاقتان را بپوشید؛ لباس های غیر رسمی نشان می دهد که برای کارتان ارزش قائل نیستید و این موضوع تاثیر خوبی در نخستین روزهای کار نمی گذارد.

9. حرف زدن بدون فکر کردن

این بدترین عادت است و می تواند بسیار به کار شما لطمه بزند.حرفی که از دهن بیرون بیاید به هیچ عنوان نمی شود پس گرفت و بر ذهن افراد می ماند. اگر در این زمینه احتیاط نکنید می توانید بسیار تاثیر بدی بر روی کارفرما بگذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار