رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «تاریخ دیدار مطهری و محصورین قطعی نشده»، «نظر معاون احمدی نژاد درباره رفع حصر»، «روایت تویتری ظریف از راهپیمایی امروز»، «تهدید شدید امریکا توسط رئیس مجلس» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 11 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تاریخ دیدار مطهری و محصورین قطعی نشده

مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در مقابل دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت وحدت ملی گفت: روشن است در برابر دشمن واحد باید جبهه واحد بوده و همبستگی ملی داسته باشیم. او افزود: اگر در برخی مسائل اختلاف داخلی داریم در مقابل دشمن باید ید واحد باشیم و اختلاف داخلی را با گفت‌وگو حل کنیم. این نماینده تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حسین کروبی گفته است دیدار شما با محصوران قطعی شده اما زمان آن مشخص نیست هم تصریح کرد: هنوز این دیدار قطعی نشده است. در حال گفت‌وگو هستیم. امیدوارم این دیدار انجام شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


احمدی‌نژاد: عده‌ای برای فراموشی آرمان‌های انقلاب مسابقه گذاشته‌اند

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در مسجد ابوذر در شب سالگرد پیروزی انقلاب گفت:: مشاهده مسابقه عده ای برای خودخواهی و دنیاطلبی و فراموشی آرمانها و وظایف انقلابی در برابر ملت است. انقلاب آمد و فرصتی بی نظیر برای کمال انسان ، خدمتگزاری و فداکاری را برای همگان فراهم آورد. بزرگترین خسارت و البته خیانت این است که این فرصت خدادادی که ملت فراهم کرده است ، در مسیر عکس آن صرف شود. بزرگترین ناجوانمردی آن است که از فرصتی که ملت با فداکاری ایجاد کرده است در مسیر خودخواهی و دنیا طلبی و برتری جویی استفاده شود. مگر می شود کسی بویی از انسانیت و انقلاب برده باشد و در برابر مشکلات مردم و فشارهای گوناگون و کمرشکن بی تفاوت باشد و یا بدتر از آن در پی منافع شخصی و گروهی و سوء استفاده از شرایط به نفع خود و گروهش باشد؟ به خدا سقوطی بالاتر از این متصور نیست. همه ما باید فدای این ملت و راه و آرمانهای او بشویم. این بالاترین افتخار و کمال و موجب رستگاری و رضایت خداوند است. هر چند مشاهده این دو موضوع حقیقتا غصه آور است اما حقیقتا در باره آینده انقلاب و کشور نگرانی وجود ندارد.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


انتخاب یک زن به عنوان کاندیدای اصولگرایان بعید است

غلامعلی حداد عادل با اعلام این خبر که برای انتخابات با سعید جلیلی دیدار کرده است، گفت: بعید است نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یک زن باشد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


واکنش تند دادستان کل کشور به اظهارات وزیر فرهنگ

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در یادواره شهدای شهرستان گلپایگان با اشاره به سخنان اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این مضمون که دیگر خطوط قرمز در کشور نداریم، اشاره کرد و گفت: معنی این سخن چیست؟ مگر می‌شود یک کشور مسلمان، شیعه و انقلابی خط قرمز نداشته باشد. خطوط قرمز و حدود ما بر پایه اعتقادات و ارزش‌ های قرآنی و دینی ماست و افرادی که چنین سخنانی می‌زنند یا خدای نکرده توجهی به آیات قران ندارند یا غفلت کرده‌اند. دادستان کل کشور تأکید کرد: ملت ما هم به خطوط قرمز و هم به اینکه با کسانی که بخواهند این خطوط قرمز را بشکنند، به جد و با قاطعیت برخورد شود، اعتقاد دارند و اگر نبود ضرورت رعایت وحدت و همدلی در کشور و تبعیت از مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان بودن برخورد با بعضی حرف‌ها، بعضی حرکات، بعضی مقالات مطبوعات و برخی مجالس و محافل که بعضی جریان‌ها به راه می‌اندازند، کار سختی نبود.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اصلاح طلبان به رهبر انقلاب نامه نوشته اند؟

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اصلاح‌طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده‌ایم. محمدرضا عارف در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جریان اصلاح‌طلب نامه‌ای به رهبری نوشته‌اند، آیا این مساله را تایید می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: من اطلاعی از این مساله ندارم.او در پاسخ به این سوال که همیشه انتقادی مطرح است که اصلاح‌طلبان ارتباطات اندکی با رهبری داشته‌اند و پس از فوت آیت الله هاشمی این مساله پر رنگ تر شده است؟ ابراز داشت: اصلاح طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده ایم.ایلنا این خبر را منتشر کرد.


همه باید از روحانی حمایت کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در پاسخ به خبرنگاران درباره نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نام شخصی تاکنون رسما اعلام نشده است اما با حضور آقای روحانی فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان گزینه دیگری داشته باشند. محمود صادقی گفت: وی در مورد گزینه جانبی در کنار روحانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت:‌ این روش یک روش احتیاطی است اما فکر می‌کنم که همه باید مثل سال ۹۲ به صورت منسجم از آقای روحانی حمایت کنیم. صادقی درباره احتمال ارائه لیست مشترک اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برای انتخابات شوراها اظهار کرد: اصل انسجام و ائتلاف لازم و پذیرفته شده است و اکنون بر روی مدل ائتلاف فکر می‌شود. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


نظر معاون احمدی نژاد درباره رفع حصر

محمد علی آبادی در مورد ساز و کار آشتی ملی گفت منافع ملی کشور ایجاب می‌کند روابط جناح‌های مختلف خوب باشد و دیدگاه‌های مختلف بلا مانع است. او در مورد اینکه آیا رفع حصر بخشی از این سازو کار آشتی ملی هست یا خیر گفت: بله چرا نیست، اختلاف‌نظر طبیعی است اما آشتی ملی واجب است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


عربها بالاخره سکوت خود را شکستند

»احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن گفت: من به این دروغ‌ها واکنش نشان نمی‌دهم. ما وقت جدل کردن با رسانه‌ها را نداریم. عدم اعلام در بیانیه رسمی ائتلاف یعنی اینکه خبر دروغ است. یگان موشکی ارتش یمن روز دوشنبه گذشته از اصابت یک فروند موشک بالستیک از نوع «بُرکان ۲» به یک پایگاه نظامی در ۴۰ کیلومتری ریاض خبر داد.


لغو یک مهمانی اسکار در حمایت از اصغر فرهادی

آژانس سینمایی United Talent Agency اعلام کرد: به نشانه حمایت از اصغر فرهادی و اعتراض به تفکر جلوگیری از ورود مسافران و مهاجران به آمریکا، مهمانی اسکار خود را که هر سال برگزار می‌شود کنسل کرده و هزینه آن را که ۲۵۰ هزار دلار است به پناهجویان کمک خواهد کرد. همان‌طور که همه می‌دانند، اصغر فرهادی برای فیلم فوق‌العاده‌اش، فروشنده، مجددا نامزد دریافت اسکار شده است. اما او برای شرکت در مراسم اسکار از تهران به لس‌آنجلس نخواهد آمد به دلیل قانونی که اخیرا برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان وضع شد. در نتیجه این وضعیت (که متوجه همه ماست، نه تنها فرهادی)، ما معتقدیم این زمانی است که کنار هم ایستادن و آگاهی ما را لازم دارد. وقتی ترس و جداسازی آدم‌ها جای مهمی را در بین اعضای جامعه به خود اختصاص می‌دهد، هنرمندان جزو اولین افرادی هستند که تاثیر این اتفاق منفی را احساس می‌کنند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


دستگیری گروهی از عناصر داعش در اطراف تهران

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جمع راهپیمایان 22 بهمن در شهر کاشان اظهار کرد: این را بدانید که اگر به دشمن بیرون از خانه و بیرون از مرزها سیلی نزنید او به پشت درهای شما خواهد آمد. این مقام عالی قضایی گفته است که به ضرس قاطع می گویم اگر محور مقاومت با پشتیبانی ایران مقاومت نکرده بود داعش به مرزهای ما آمده بود. آنها برنامه وسیعی برای کشور ما داشتنه‌اند کما اینکه در دو سه روز گذشته گروهی از عناصر داعش را در اطراف تهران گرفته‌اند که قصد داشتند به خیال خود در روز 22 بهمن خرابکاری و شرارت کنند.


حاشیه های عجیب راهپیمایی امروز

توزیع نشریه علیه دولت و پخش تصاویر آیت‌الله هاشمی از حاشیه های قابل توجه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران بود. بخشی از این حاشیه ها در ادامه می آید: در بعضی از مسیرهای منتهی به مراسم راهپیمایی نشریه ای به صورت رایگان توزیع شده بود که این نشریه به داشتن مواضع انتقادی علیه دولت مشهور است. چند جوان نشریه‌ای تک‌برگی و فتوکپی‌شده و بدون عنوان را که علیه فساد اقتصادی مسئولان است به صورت رایگان در میان نمازگزاران توزیع کردند. در دست بعضی از مردم نیز تصاویر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی قرار داشت. در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر روی پلاکاردها شعار "مردم آمریکا برای دیدن ایران مورد استقبال ما قرار می‌گیرند" و "از مردم آمریکا ممنونیم که مسلمانان را حمایت می‌کنند "دیده شد.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


تکذیب خبر کشف و خنثی‌سازی محموله انفجاری در یکی از شهرهای جنوب

روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با انتشار بیانیه‌ای خبر کشف و خنثی سازی محموله انفجاری در یکی از شهرهای جنوب شرق کشور را که در فضاهای مجازی منتشر شده است را تکذیب کرد.در این بیانیه آمده است: عواملی که اقدام به تولید و انتشار اکاذیب کرده و تلاش دارند امنیت جنوب شرق را تحت شعاع قرار دهند و احساس نا امنی ایجاد کنند بدانند که نشر اکاذیب قطعا پیگرد قانونی خواهد داشت.این بیانیه می‌افزاید: راهپیمایی 22 بهمن در امنیت کامل در فضای وحدت آمیز در شهرهای جنوب شرق کشور برگزار شد و هیچ مورد ناامنی رخ نداده است.


روایت تویتری ظریف از راهپیمایی امروز

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی که در اکانت شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: «در روز انقلاب، ایرانی‌ها با تعداد زیاد [در راه‌پیمایی] مشارکت کردند تا با تهدیدها و توهین‌های دولت آمریکا مقابله کنند و مردم آمریکا را به‌خاطر مخالفت با منع ورود مسلمانان مورد تمجید قرار دهندوی در ذیل این توئیت عکسی را از تظاهرات امروز منتشر کرده که حاوی پلاکاردی است که بر روی آن نوشته است: «مرگ بر رژیم آمریکا، زنده باد مردم آمریکاآقای ظریف عکس دیگری را هم در ذیل همین توئیت منتشر کرده که در آن، پلاکاردی در دست تظاهرکنندگان است و بر روی آن نوشته است: «مردم آمریکا در ایران مورد استقبال قرار می‌گیرند و از آنها برای دیدار از ایران دعوت می‌شودوزیر امور خارجه همچنین در توئیت دیگری، از محکومیت منع ورود مسلمانان به آمریکا و همچنین کشتار مردم روهینگیا در میانمار توسط پاپ فرانسیس، رهبر کاتولییک‌های جهان استقبال کرده و نوشته است: «جهان به رهبرانی نیاز دارد که مشوق گفت‌وگو و شفقت باشند، نه دیوار و ممانعتاین اشاره آقای ظریف در خصوص دیوار و ممانعت، به‌شکل غیرمستقیم رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را منظور قرار داده است.


ژاوی از باخت به استقلال چقدر ضرر کرد؟

حضور ژاوی هرناندس به همراه کاروان السد قطر در ایران با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ حاشیه‌هایی که با شکست برابر تیم فوتبال استقلال و ضرر مالی ژاوی به اوج رسید.روزنامه «شهروند» می‌نویسد: او که در ابتدای حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) با تجمع هواداران مواجه شد و در نهایت به اجبار با خودروی پلیس فرودگاه را ترک کرد، در هنگام تمرین السد همچنین مشکلاتی را تجربه کرد.ژاوی سه‌شنبه شب در هنگام بازی با استقلال نیز از هواداران دلخور شد. لیزرهایی که برخی هواداران به صورت وی می‌انداختند، حسابی ژاوی را شاکی کرد وباعث شد این بازیکن به داور اعتراض کند. از سوی دیگر ستاره بین‌المللی فوتبال اسپانیا در پایان مسابقه پس از انتخاب به‌عنوان برترین بازیکن زمین حاضر به انجام مصاحبه نشد تا ١٥٠٠ یورو جریمه را به جان بخرد.

موضوع مهم درباره ژاوی اما، ضرر حدوداً ٦ میلیارد تومانی بود که او از بازی با استقلال متحمل شد. تراژدی ضربات پنالتی برای دومین سال متوالی گریبان این ستاره تکرارنشدنی فوتبال جهان را گرفت تا او و هم‌تیمی‌هایش از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازبمانند؛ حذفی دردناک و زودهنگام که برای ژاوی از حیث مالی هم ضرر بسیار زیادی را رقم زد.بر اساسِ بندی در قرارداد ستاره اسپانیایی، در صورت صعود السد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان ٥٠٠ هزار یورو به این بازیکن پاداش تعلق می‌گرفت و شبکه بین اسپورت به‌عنوان مجری انحصاری حق پخش بازی‌ها در لیگ قهرمانان نیز قرار بود در صورت حضور ژاوی در این فصل از بازی‌ها یک میلیون یورو پاداش به این بازیکن بپردازد که شکست برابر استقلال این مبلغ هنگفت را از حساب ژاوی خارج کرد.


تهدید شدید امریکا توسط رئیس مجلس

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان کرمان، ظهر امروز (جمعه، 22 بهمن ماه) در مراسم نکوداشت سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم کرمان با انتقاد از اظهارات برخی مقامات کشورهای غربی گفت: این روزها شنیده ایم برخی حرف های نسنجیده ای نسبت به انقلاب و حرکت ملت ایران زده اند از این رو مقامات آمریکایی حرف هایی را مطرح کرده اند که خودشان می دانند که در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم کرمان گفت: اگر دشمنان توافق هسته ای را نقض کنند ملت ایران راه گذشته را به سرعت پیش خواهد گرفت و هیچ تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار