مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارائه آموزش به ۸۵۰۰ خانوار سیستان و بلوچستان برای آمادگی مقابل مخاطرات طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 11 February 2017

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 8500 خانوار شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان در یک افق 4 ساله آموزش‌های لازم جهت آمادگی در زمان وقوع حوادث طبیعی را توسط شعب جمعیت هلال احمر در سطح استان فرا می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال  احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا تاکنون 250 داوطلب در سطح استان به عنوان مربی تحت آموزش قرار گرفته و با اصطلاحاتی مانند بلا، خطر، آسیب‌پذیری، مخاطره، کاهش آثار مخرب و شرایط اضطراری آشنا شده‌اند که قرار است پس از اتمام آموزش، برای آموزش به خانواده‌های شهرهای مختلف به‌کارگیری شوند.

وی گفت: قرار است این مربیان با مراجعه به درب منازل نسبت به آموزش خانوارها اقدام کنند و تلاش می‌کنیم آموزش‌ها از مناطق محروم و خانوارهای کم‌سوادتر آغاز شود.

راشکی عنوان کرد: مرحله نخست این طرح تا پیش از پایان سال آغاز می‌شود و طبق برنامه زمانبندی شده تا سال 99 حداقل 8500 خانوار استان از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال  احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراجعه درب منازل توسط مربیان در 12 نوبت و با شعار "ما خدمت را نزد مردم می‌بریم" صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بدون شک این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در زمینه کاهش تلفات انسانی استان در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر نوبت مراجعه درب منازل آموزش‌های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه به مردم ارائه می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح میزان آمادگی خانوارهای استان مقابل حوادث تا 30 درصد افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار