منابع سوری از عملیات منحصر به فرد نیروهای یگان ماموریت‌های ویژه ارتش سوریه در شمال شرقی دمشق و ضربه سنگین به گروه‌های تروریستی در نتیجه آن خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 11 February 2017

یک منبع نظامی اعلام کرد نیروهای یگان ویژه ارتش سوریه، توانستند در یک عملیات منحصر به فرد در بخش «طیبه» در محله «جوبر» در شمال شرقی پایتخت، یکی از مقرهای جبهه تروریستی النصره را منفجر کنند که در نتیجه آن این ساختمان به طور کامل بر سر تروریست‌ها ویران شد و همگی به هلاکت رسیدند.

این منبع که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود در پی این عملیات، درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی که برای انتقال اجساد کشته‌ها و تجدید آرایش خود در منطقه تلاش می‌کردند، رخ داد.

دفع حملات جبهه النصره به مواضع ارتش در حومه لاذقیه

در غرب سوریه هم نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی، حمله گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره و حزب الترکستانی به مواضعش در شهرک «کنسبا» و کوه «حسن الراعی و القلعه» در حومه شمالی لاذقیه را دفع کردند که در نتیجه آن شماری از مهاجمان کشته و یا زخمی شدند.

باند تروریستی موسوم به «الفرقة الأولى الساحلیة» اخیرا حملات تروریستی خود با عنوان ادعایی «الوفاء للشهداء» را علیه مواضع ارتش سوریه در محورهای متعدد حومه لاذقیه آغاز کرده است.

حملات جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع داعش در دیرالزور

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های روسی و سروی از صبح امروز مواضع تروریست‌های داعشی در تپه شماره 17 در مجاورت کوه «ثرده» در جنوب دیرالزور را بمباران می‌کنند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند،‌دو خودروی زرهی مجهز به تیربار آنها منهدم و پنج مقر آنها هدف قرار گرفته است، در پی این حملات، داعش اجساد کشته‌هایش را به روستای «المو حسن» در حومه شهر منتقل کرد، همچنین در حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه، یک انبار مهمات داعش در منطقه المعامل منهدم شد.

ادامه درگیری‌های خونین میان گروه‌های تروریستی

خبر دیگر این‌که گروه‌ تروریستی «جندالاقصی» پس از درگیری با گروه‌های تروریستی دیگر همچون «اجناد الشام، المغاویر و سرایا الغربا»، شهر «کفرزیتا» و مناطق و روستاهای اطراف آن در حومه شمالی حماه را به سیطره خود درآورد و بر انبارهای تسلیحاتی و مهمات آنها مسلط شد و طی آن حدود 100 نفر از تروریست‌های رقیب را به اسارت خود درآورد.

جند الاقصی به تقویت مواضع خود در شهرک‌های «کفریتا و خان شیخون» پرداخته و یکی از مهمترین مناطق تمرکز گروه‌های تروریستی رقیب را در مناطق «حلفایا و اللطامنه» در حومه حماه محاصره کرده است. به گفته منابع وابسته به گروه‌های تروریستی، باند موسوم به «هیئه تحریرالشام» وابسته به جبهه النصره به گروه‌های تروریستی مورد حمله جندالاقصی پیشنهاد داده است به شرط بیعت با النصره از آنها حمایت می‌کند.

به گفته این منابع، جبهه النصره اخیرا تصمیم به حذف جندالاقصی گرفته  است که همین مسئله جندالاقصی را به تحریک پیشدستانه برای تقویت مواضعش در منطقه وادار کرده است.

جبهه النصره در اواخر ژانویه در پی درگیری با احرار الشام در حومه ادلب، پایان ارتباط با جندالاقصی را اعلام کرده بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار