مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 43 درصد از جمعیت شهری استان در بافت های فرسوده زندگی می کنند گفت: ساختمان های واقع در بافت های فرسوده استان بدون ضابطه ساخته شده و از مقاومت چندانی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۳۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 12 February 2017
مسعود مالکی روز شنبه در نشستی با روابط ‌عمومی چهارمین جشنواره چهره برتر صنعت ساختمان با بیان اینکه ساخت و سازهای شهری انجام شده در طول چند سال گذشته در سیستان و بلوچستان حدود 40 تا 50 درصد مقاوم هستند اظهار داشت: این ساختمان ها از نظر مقاومت مشکلی ندارند و حتی در مقابل زلزله‌های بالای 6ریشتر نیز مقاوم هستند.
وی با بیان اینکه اکنون در بخش بلندمرتبه‌سازی تمامی نکات ایمنی رعایت می‌شود افزود: در این زمینه سازمان نظام مهندسی به طور کامل روی عملکرد مهندسان نظارت می‌کند و همچنین گروه‌های نظارتی اداره کل راه و شهرسازی نیز براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی نظارت دارند.
وی نظارت‌ها در بخش بلندمرتبه‌سازی را در حد بسیار مطلوبی توصیف کرد و افزود: آن تعداد از مهندسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند به شورای انتظامی معرفی می شوند و پروژه‌هایی هم که ایرادات جزئی دارند اخطاریه دریافت می کنند.
وی ادامه داد: هم اینک از سبک‌سازی و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و به تبع آن کیفیت ساخت نیز ارتقا یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مساله کاربری در ساخت ساختمان بسیار مهم است گفت: ساختمان مسکونی ممکن است در یک محیط صنعتی ساخته شود که از لحاظ زیست محیطی مشکلاتی را برای ساکنان ساختمان به همراه خواهد داشت.
مالکی اظهار داشت: براساس طرح‌های تفصیلی و جامع مصوب وزارت راه و شهرسازی، همه موارد ساخت و ساز در نظر گرفته می شود و هیچ گاه اجازه ساخت و ساز مسکونی در مناطق صنعتی به افراد داده نمی شود.
وی ادامه داد: براساس این طرح در مناطق تجاری نیز کمتر اجازه احداث خانه‌های مسکونی داده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین فضاهای آموزشی، فرهنگی و حداقل سرانه فضای سبز در محلات نیز از موارد مهم زیست‌محیطی است اظهار داشت: فاضلاب واحدها باید به سیستم فاضلاب شهری وصل باشد زیرا آب در چاه جذبی نفوذ پیدا می‌کند و ممکن است آلودگی آب‌های زیر زمینی یا مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از 30 بهمن تا 10 اسفند امسال است خاطر نشان کرد: تجلیل از چهره های برتر نیز در مراسمی در 17 اسفند برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار