کد خبر: ۳۷۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 12 February 2017

شهردار زاهدان گفت: یکی از ملاک های پیشرفت و توسعه هر شهرستان توسعه فرهنگی و اماکن فرهنگی است

به گزارش ایسنا محمد خاشی افزود: با توجه به اینکه زاهدان به عنوان کلان شهر مطرح بوده، توسعه فضاهاي سبز، ايجاد اماکن فرهنگي ، تفريحي و گردشگري يک ضرورت اجتناب ناپذير است.

وی بیان کرد: شهرداری زاهدان در این راستا با احداث مجتمع های فرهنگی و فرهنگ سراها و پارکها در نقاط مختلف شهر تا حدود زیادی به این مهم دست یابد.

خاشی افزود: توسعه این اماکن در شهرها نقش بسزایی در کاهش نا هنجاری های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به توسعه پایدار در شهرها گفت: توسعه پایدار مفهومی است که تغییر در بنیادها را اقتضا می کند که به همه جا چشم دارد: عدالت اجتماعی، حفظ میراث فرهنگی، حفظ محیط زیست، جامعه های سالم، برآوردن نیازها، نسل آینده، همه در شمار مفاهیمی است که زیربنای توسعه پایدار را تشکیل می دهد.

به گفته وی، مفاهیمی مانند توسعه انسانی، استفاده از منابع ، محیط زیست و پیشرفت تکنولوژیک در چارچوب های فرهنگی یک جامعه معنا پیدا می کنند. از این روی باید تمامی بنیاد فرهنگی توسعه را شناسایی و تجهیز کرد.

وی افزود: بروز نابساماني هاي شديد فرهنگي، اخلاقي، عصبي و رواني. اين مهم به خصوص در قطب هاي بزرگ اقماري و اقامتي جديد بر اثر فقدان پيوند معني دار ميان توسعه و رشد ساخت و سازها و شبكه ها با رشد رواني و اخلاق فردي و اجتماعي حادث شده است.

خاشی خاطرنشان کرد: يكي از بهترين گزينه هايي كه مي تواند شهرهاي ما را براي سكونت و زيست همه جانبه مادي و معنوي مسلمانان متناسب گرداند بهره وري عالمانه و مدبرانه از پشتوانه هاي تاريخي خود براي ترميم و بهسازي موقعيت هاي تقويمي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار