کد خبر: ۳۷۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 12 February 2017

دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: پیامدهای گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در اغلب کشورها بخصوص خاورمیانه این منطقه را با کمبود منابع آب و چالشهای پیش روی آن مواجه کرده است.

دکتر محمود خسروی افزود: گرمایش جهانی به عنوان یکی از پیامدهای تجمع گازهای گلخانه ای بدون شک از مهمترین مشکلات کشورهای و بویژه خاورمیانه است.

دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: متان فراوانترین گاز ارگانیکی به دام انداز حرارت در اتمسفر می باشد.

به گفته وی رشد سریع فعالیت های انسانی، بخصوص در نواحی کشاورزی، استفاده از سوخت های فسیلی و مصرف پسماندها، انتشار متان را بیش از دو برابر کرده است.

خسروی در ادامه تصریح کرد: این افزایش تواسته یکی از اولین نشانه های مهم پونیسفورهای بیولوژنیکی برای تغییر اقلیم بخصوص گرمایش جهانی باشد.

وی بیان کرد: این افزایش غلظت، بواسطه پتاسیل تاثیر انسان بر روی ترکیب شیمیایی اتمسفر و اقلیم، نگرانی های دانشمندان و حامیان محیط زیست را برانگیخته است.

خسروی گفت: با توجه به رشد بالای جمعیت و افزایش نیاز به محصولات کشاورزی بخصوص برنج و همچنین توسعه دامداری ها، تمرکز متان یکی از مهمترین معضلات جامعه جهانی خواهد بود و با رشد جمعیت موجبات افزایش آلودگی ها، مصرف بیش از اندازه منابع بخصوص انرژی و آب در سطح جهان فراهم می شود که در بسیاری اوقات خسارات برجای مانده، غیر قابل جبران می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار