استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان سرباز بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرصت سازترین شخصیت تاریخ برای معرفی اسلام ناب بود چون او غواص در حوزه قرآن و دین بود.
کد خبر: ۳۷۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 13 February 2017
به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان علی اوسط هاشمی گفت امام به نسخه ای روی آورد که انسان را حاکم بر سرنوشت خود می داند که در اصل 56 قانون اساسی بسیار زیبا این مهم توسط خبرگان آمده است.
هاشمی با اشاره به اینکه جهان ملتی را که اصرار بر اعمال اراده خود دارد برنمی تابد ، اظهار داشت: بسیاری از حاکمان در سرزمین خود مالک نیستند ، مستاجر هستند و در دیار خود احساس امنیت ندارند نه توانستند امنیت را برای مردم خود تولید کنند نه امنیتی را بدست آوده اند که ضامن بقاء و دوام حکومت آنها گردد.
وی ایستادگی و مقاومت ایران در مقابل امواج سهمگین شکننده جهانی را محصول بودن بر اعتقاد و باور و انسانیت انسان دانست که این گونه زمینه را برای بودن و به رخ کشاندن انسانیت انسان مستعد می کند. نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: در هیچ مقطعی و درمقابل هیچ کشوری از کشور های جهان و یا مردمان یک کشوری چه در عرصه دفاع مقدس و چه در عرصه تحریم این گونه اجماع جهانی شکل نگرفته بود ،به طوری که در عرصه تحریم ، انسجام جهان قوی تر از دوران دفاع مقدس بود.
وی اضافه کرد:با برجام توانستیم اجماع جهانی را علیه ایران بشکنیم و از تریبون خودشان برای اثبات حقانیت ایران و از ظرفیت همه سازمانهای جهانی استفاده کنیم و در این زمینه اعلام کردند که ایران پاک است .
هاشمی خاطرنشان ساخت: ایران هراسی و محور شرارت ،ایران تهدیدی برای بشریت ,حامی تروریسم برچیده شد به طوری که امروز ایران دارای وزن ، رای و صاحب نفوذ است و همه بر این باور و اعتقاد هستند .
هاشمی با بیان اینکه افرادی چون ترامپ که معرفت به کشور خویش ندارد مطمئن باشید این چنین افرادی عامل آتش افروزی هستند ، گفت: ولی برجام توانست شکاف ایجاد کند و مطمئنا با آقای ترامپ اجماعی شکل نخواهد گرفت و اگر اجماعی هم شکل بگیرد علیه ترامپ و آمریکا خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه هیچ بهانه ای برای عدم حضور در کلاس درس به عنوان ضامن فردا و وسعت دهنده دید نباید وجود داشته باشد، گفت: نقش خیرین همسو ,همراه و همگام با دولت و در مسیر عدالت ورزی یک نشانه ای با برکت از نشانه های انقلاب اسلامی است که در جامعه اسلامی هیچ گونه فاصله ای بین ملت و دولت وجود ندارد. هاشمی عدالت آموزشی را دادن فرصت برابر ،کم کردن فاصله ها و امکان دسترسی به فضاهای آموزشی منطبق با شان دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان ساخت: وقتی فاصله وجود نداشته باشد نقش های مردمان در هر مقطعی به عنوان ارزشمندترین سرمایه ها به کار گرفته می شود و دولت را از هر مرحله سخت ، سربلند یاری می دهند .
وی تجربه خیرین مدرسه ساز را یک تجربه ارزشمند برای همه اقشار جامعه در مسیر خدمت در هر بخشی که مورد علاقه آنهاست ، عنوان کرد و افزود: این نقش نشان از این دارد که اگر مبنا را بر اساس رویکرد حضرت امام (ره) ،منویات رهبری و بر پایه مردمداری قرار دهیم در هیچ بخشی هیچ قدرتی نمی تواند با ما دست و پنجه نرم و عرصه را از نظر اقتصادی بر ما تنگ کند.
هاشمی اظهار داشت: 110 هزار دانش آموز ظرف این سه سال به همت دولت و تلاش خیران مدرسه ساز جذب مدارس شده اند. وی ضمن تاکید بر نقش محوری معلم در کلاس درس افزود: توانستیم بیشترین جذب نیروی معلم بوم برای بوم را داشته باشیم که این دستاورد بزرگ نگاه ارزشمند حضرت امام هست که فرصت را برای پسر و دختر برابر کرد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: وظیفه ما در کنارترغیب برای مشارکت و حضور همگان در انتخابات ، وظیفه داریم زمینه نامزدی نخبگان،فرهیختگان و افراد خبره را در انتخابات شوراها فراهم نماییم چرا که شورا دستاورد عظیمی هست که در قانون اساسی دیده شده است.
به گفته وی خرد جمعی ، تضارب آراء و هم اندیشی از پایین به بالا ،تصمیم سازی را جریان ساز است و سعی کنید افرادی که می توانندعصاره زیبایی های یک شهر را به افکار عمومی نمایندگی کنند ، برای نامزدی در انتخابات شوراها حضور یابند.
وی انتخابات حاصل از اجماع ملت را پشتوانه ای برای قدرت حکومت ها دانست . نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان در ارتباط با ارتقاء بخش سرباز به شهرستان بیان کرد: دو مجوز یکی موافقت وزارت کشور مبنی بر شهرستان شدن بخش سرباز و دیگری تامین اعتبارات بعد از ارتقاء توسط سازمان برنامه و بودجه را دریافت کردم که باید در دولت تصویب شود.
وی گفت معتقدم نباید به راحتی در جایی که استحقاق رشد نداشته باشد ، بار برای دولت تحمیل کرد زیرا این هزینه جاری می شود و جایی که استحقاق رشد دارد باید کمک کنیم تا زمینه توسعه آن محقق شود .
استانداردر بخش دیگری از سخنان با اشاره به کلاهبرداری اخیر خودرویی در جنوب استان گفت: باید مراقبت کرد و هوشمندانه تر رفتار نماییم ولی خوشبختانه با سفری که دادستان کشور به استان داشتند و در صحبتی که با ایشان کردم قرار شد این مسئله از سوی ایشان و همچنین دادستان زاهدان پیگیری شود. هاشمی افزود: چند روز پیش اعلام کردند که پرونده کلاهبرداری خودرویی به استان انتقال داده شده و استان صلاحیت رسیدگی به تخلف این آقای میرمحمدی را دارد بنابراین از این جهت منتظر باشید یک قاضی فعال برای پرونده انتخاب و هرکسی که مالباخته است با ذکر دلایل و ارایه مستندات جهت رسیدگی به حق خویش شکایت تنظیم نماید.
وی اضافه کرد: ضمنا ایشان در چندین استان دیگر پرونده دارد اما اولین استان جهت رسیدگی استان سیستان و بلوچستان می باشد.
هاشمی با بیان اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید در شهرستان سرباز 170 کیلومتر راه آسفالته روستایی وجود داشته ولی طی این سه سال 130 کیلومتر راه روستایی آسفالت ساخته شده است.
وی اظهار داشت: اگر دستاورد نفتی برجام نبود مطمئنا اعتباری برای پرداخت حقوق کارگران و کارمندان وجود نداشت ، این یک واقعیت تلخ بود ولی توانستیم در همین شرایط سخت دست به پروژه های بزرگی همچون مدرسه سازی بزنیم .
هاشمی افزود: همزمان در پایان سال بهره برداری از چندین پروژه بزرگ عیدانه دولت تدبیر و امید به مردم استان تقدیم خواهد شد از آن جمله خط انتقال گاز به زاهدان که عملیات اجرایی آن با آهنگ خاصی شروع شده و در اسفند ماه مشعل گاز در زاهدان روشن می شود.
به گفته وی ایرلاین تفتان با دو هواپیما که بر فراز آسمان ایران هرکدام با ظرفیت 160 مسافر در حال پرواز می باشند که اگر برجام نبود تمام فرودگاههای کشور به قبرستان هواپیماهای فرسوده و غیر قابل اعتماد تبدیل می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار