علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان، دیروز وارد سرباز شد و همزمان پروژه های متنوعی را افتتاح و یا آغاز عملیات ساخت آنها را کلنگ زنی نمود. این سفر در نهایت به چابهار ختم خواهد شد؛ قطب آتی صنعت استان و بلکه کشور که برای دولت اهمیت بالایی دارد.
کد خبر: ۳۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 14 February 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان در سفری پربار به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان، پس از ورود به شهر سرباز پروژه های متنوعی را در این شهرستان افتتاح نمود و یا آغاز عملیات ساخت آنها را کلنگ زنی نمود.

استاندار سیستان و بلوچستان، پس از سفری که در دهه فجر به شمال استان و منطقه سیستان داشت حال عازم مناطق جنوبی استان شده است که البته برای دولت اهمیت بسیار بالایی دارد. تصمیم دولت برای ایجاد و راه‌اندازی سومین قطب پتروشیمی کشور پس از ماهشهر و عسلویه و ایجاد سومین قطب خودروسازی پس از ایران‌خودرو و سایپا از تصمیمات راهبردی دولت برای جنوب این استان است. تلاش برای تکمیل خط آهن چابهار زاهدان و نیز تکمیل طرح توسعه بندر شهیدبهشتی نیز از دیگر طرح های در دست دولت در جنوب سیستان و بلوچستان است.

خط و پست 230 کیلو ولت جکیگور-آشار با صرف 38 میلیارد ریال افتتاح شد

برپایه این گزارش خط و پست 230 کیلو ولت جکیگور آشار با صرف 380 میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت 53 مگاولت آمپر برای برطرف نمودن مشکل افت ولتاژ مناطق آشار و سرباز با حضور استاندار و شماری از مسئولان دستگاههای اجرایی استان افتتاح شد.

وی افزود: امسال ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در استان در حال اجراست.
گفتنی است در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، خط و پست 230 کیلو ولت جکیگور آشار با صرف 38 میلیارد ریال و ظرفیت 53 مگاولت آمپر برای برطرف نمودن مشکلات افت ولتاژ مناطق آشار و سرباز و امکان تامین برق متقاضیان خانگی ، روستایی و کشاورزی منطقه در راستای بهبود فضای کسب و کار و افزایش و رضایت مردم به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی ساخت مجتمع آبرسانی روستای کافه بلوچی

همچنین در این سفر کلنگ ساخت مجتمع آبرسانی روستای کافه بلوچی(سرباز) توسط استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور فرماندار سرباز، مسئولان و مردم محلی به زمین زده شد.

خط انتقال آب به روستای کافه بلوچی بطول8038متر و 15 کیلومتر شبکه توزیع، هدیه دولت تدبیر و امید به 2500 خانوار روستای کافه بلوچی است که براساس پیش بینی های صورت گرفته، ظرف 4 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
3 میلیارد تومان نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در راستای درخواست دولت و موافقت رهبری برای رفع محرومیت زدایی در این منطقه مرزی تخصیص یافته است.
استاندار سیستان و بلوچستان در آیین کلنگ زنی خط انتقال آبرسانی به روستای کافه بلوچی با اشاره به 92 درصد جمعیت روستایی شهرستان سرباز گفت: رویکرد توسعه ای باید در روستا تقویت شود؛ براساس تفکر 50 سال و همچنین با تفکر شهری نمی توان روستا را اداره کرد.
هاشمی با اشاره به آبرسانی سقایی به تعداد زیادی از روستاهای استان اظهار داشت: بنا به درخواست دکتر روحانی و موافقت رهبری، 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبرسانی استان تخصیص یافت که 154 میلیارد تومان نقدینگی برای ایجاد شبکه های آبرسانی دریافت شده است.

وی افزود: وجود سرمایه عظیم انسانی تحصیلکرده و دانش آموخته دانشگاهی در منطقه باید ضامن تحول، نگاه متفاوت و نقش دادن به روستا قرار گیرد. استاندار مشارکت سرمایه گذاران بومی در توسعه و رونق اشتغال برای جوانان را مورد تاکید قرار داد. به گفته وی شهرستان سرباز در مقایسه با برخی از شهرهای استان وضعیت خوبی در جذب سرمایه ها دارد به طوری که کارخانه سیمان مکران با 290 میلیارد تومان در حال ساخت است و همچنین خط کشتار گوشت در پیشین دیروز به بهره برداری رسید.
هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: روستای کافه بلوچی بعنوان گلوگاهی است که باید فعالیت در آن به سمت فعالیتهای رسمی سوق داده شود.

کلنگ‌زنی هنرستان شبانه روزی در مرکز شهر سرباز

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به شهرهای جنوبی استان، پس از آیین افتتاح دانشگاه پیام نور شهر راسک وارد بخش سرباز شد.

علی اوسط هاشمی پس از مراسم استقبال، کلنگ ساخت هنرستان شبانه روزی در مرکز شهر سرباز (کلات) را به زمین زد. گفتنی است هاشمی استاندار در سفر سال گذشته خود به این شهر قول ساخت یک هنرستان را به مردم و دانش آموزان داده بود که در این سفر وعده اش را عملی کرد.

بهره‌برداری از خط کشتار دام سبک گشتارگاه گوشت با سرمایه‌گذاری 33 میلیارد تومان

خط کشتار دام سبک گشتارگاه صنعتی کیمیا گوشت با 3 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط استاندار سیستان و بلوچستان در پیشین افتتاح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح خط کشتار دام سبک گشتارگاه صنعتی کیمیا گوشت در پیشین با اشاره به نیاز بازار در آستانه نوروز از کسب مجوز واردات دام سبک خبر داد و گفت: هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد ؛ سیستان و ببلوچستان باید قطب و دروازه اصلی ورود دام در کشور باشد. علی اوسط هاشمی با اشاره به افزایش میل به مصرف گوشت قرمز بر فراهم شدن زمینه تسهیل و روان سازی واردات دام تاکید کرد.

وی گفت: با هدف تعادل بازار مصرف و تامین اقتصاد محلی با هماهنگی دامپزشکی زمینه واردات بره با انجام قرنطینه و اطمینان از سلامت و عاری از هرگونه بیماری دامی فراهم و به مردم و دامداری ها برای پرواربندی واگذار شود. هاشمی پایداری اشتغال در این بخش را در گروی تامین دام با کیفیت و عرضه گوشت سالم به بازار مصرف عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه واردات گوشت از مرزهای هوایی بیشتر از زمینی هست در حالیکه مرز زمینی زمینه ساز اشتغال و ارتباط میان مردم دو کشور را فراهم می کند که باید از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده بهینه صورت بگیرد.

کلنگ‌زنی یک مدرسه و یک خوابگاه دانش آموزی در پیشین

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان وارد بخش مرزی پیشین شد.

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان مدرسه شهید سردار شوشتری که توسط خیر بومی با 800 میلیون تومان اعتبار با زیربنای 372 متر مربع و با ظرفیت 6 کلاس درس ساخته شده به بهره برداری رسید.

علی اوسط هاشمی یکی از ثمرات نظام و این ایام را همدل شدن ملت و دولت عنوان کرد که سبب هم‌افزایی و مشارکت مردم در ساخت کشور و رفع محرومیت ها در منطقه شده است. وی ضمن تقدیر از ناصر علی بون خیر بومی و دیگر خیران در ساخت فضاهای آموزشی گفت: توسعه ساخت فضاهای آموزشی در دولت تدبیر و امید باعث جذب 110 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان در کلاس های درس شد بطوری که بالاترین رتبه ثبت نام کشوری را این استان دارد.

وی ادامه داد: همه این موفقیت ها حاصل همین اراده‌ها و نگاه‌های جمعی است. هاشمی اظهار داشت: از افراد متمکن مالی و صاحب سرمایه انتظار داریم در مسیر خدمت به همنوع خود ایفای نقش نمایند. گفتنی است کلنگ ساخت خوابگاه شبانه روزی با ظرفیت حدود 100 نفر در جوار این مدرسه با تقبل ساخت از سوی آقای "بون" خیر بومی توسط استاندار به زمین زده شد. لازم به ذکر است کلنگ ساخت مدرسه مذکور در سفر سال گذشته استاندار به پیشین به زمین زده شده بود.

ساخت کارخانه بزرگ 3300 تنی سیمان مکران در سرباز

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به شهرستان سرباز از کارخانه بزرگ 3300 تنی سیمان مکران شهرستان سرباز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال 93 فعالیت خود را آغاز نموده، بازدید کرد.

مهندس هاشمی بر تکمیل زیر ساخت‌های این کارخانه از جمله آب شرب دسترسی تاکید و ابراز امیدواری کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیلات و زیرساخت‌های آن فراهم تا شاهد فعالیت و بلند شدن دود از دودکش های کارخانه بوده تا سهمی از صادرات در بازار خارج را بدست آوریم.

این کارخانه با 290 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در حال ساخت است و تاکنون 45/37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

افتتاح روکش گرم آسفالت محور جکیگور به قصرقند

استاندار سیستان و بلوچستان به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی و دیدار با مردم شهرهای جنوبی استان سپس وارد سرباز شد و مورد استقبال رسمی فرماندار سرباز، امام جمعه و مردم قرار گرفت.

روکش گرم آسفالت محور جکیگور -قصرقند به طول 45 کیلومتر با صرف 6200 میلیون ریال اعتبار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار سرباز، امام جمعه شهرستان و شماری از مسئولان محلی افتتاح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این مسیر ارتباطی با اشاره به 51 درصد جمعیت روستایی استان گفت: ساخت راههای مواصلاتی با کیفیت یکی از مولفه‌های ماندگاری مردم در روستا و اجتناب از مهاجرت است که حاشیه نشینی را به همراه دارد. مهندس هاشمی افزود: ارائه خدمات متنوع به جامعه روستاییان باید بر موضع تولید باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
اقای ... زابل هم از این استان است به نظرم یادت رفته..... حالا درسته یک کم گرد وخاک داره و برای سلامتی شما ضرر دارد ولی روزی که هوا خوب شد یک سری هم به شهرهای شمال استان بزن ...زابل وحومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
کم خرد،متن خبر رو بخون ببینی نوشته دهه فجر زابل بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
اقای با خرد ، رفیق شما دهه فجر زابل بوده ازش بپرس چی کار کرده . جلسه شورای اداری. تبریک دهه فجر. و تعریف و تمجید از مردم زابل به خاطر تحمل چنین اب و هوا . واقعا زحمت کشیده
زمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
به کوری چشم دشمنان اسلام وحسودان استان زرخیز سیستان وبلوچستان در مسیر ابادانی وپیشرفت قرار گرفته تا امنیت وارامش مردم از گذشته بیشتر شود ومنابع سرشار وبکر ودست نخورده ان سرمایه بزرگ این سرزمین خواهد مسیولین استان خسته نباشید
نمینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
دم استاندار گرم،انصافا بهترین دوران اقتصادی در زمان این بنده خدا بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
بهترین دوران اقتصادی....ببخشید شغل شما چی هست که بهترین دوران شما این وضع فلاکت بار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
من کارمند هستم. اسم من خداداد نمینی است. فلاکت شما را من نمی دانم به چه علت است.شاید واقعا آدم مفلوکی باشید که در این صورت برایتان دعا می کنم از فقر و فلاکت و بدبختی به شکوفایی و رشد و رفاه برسید.در این بین تحصیلات، تخصص و بنیه اقتصادی تان نیز دخیل است که اگر نداشته باشید اندکی کارتان سخت می شود.
38 سال از انقلاب می گذره و 60 سال از تاریخ گاز ایران.زاهدان مرکز استان است.هنوز گاز نداشت.در زمان این آقا گازکشی شد.
شهرهای جنوب استان گازکشی خواهد شد.این یعنی هم مردم گازخواهند داشت هم اینهمه صنعت.
یادت رفته همین ریگی می آمد تا جکیگور و جاده زابل زاهدان را می بست و می کشت و میرفت؟امنترین دوران سیستان و بلوچستان در دوران این آقا شکل گرفته است(البته با همت قرارگاه قدس سپاه، اطلاعات، ناجا و...)سومین قطب پتروشیمی ایران، سومین قطب خودروی کشور، فولاد مکران و... همه در زمان این آقا جهش وار رشد کردن، اونوقت بی معرفتیه اینجوری دهن گشاده کنیم، نه؟
لعیا علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
زاست میگه.این همه اخبارمثبت دراین خبر دروغ که نیست.پس زحمت کشیدند.
لعیا علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
راست میگه.اینهمه کارکه دراین خبر است که دروغکی نمی گویند.پس کارکرده بنده خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
اقای نمینی کارمند لازم است بگویم حدود 10 سال است که می گویند سال بعد گاز به زاهدان می اید و هنوز به محل سکونت ما در زاهدان نرسیده شاید محله شما در زاهدان از این نعمت برخوردار شده نمی دانم . پس هر موقع کپسول گاز تو خونه شما نبود می توانی بگوی گاز امده است . مهندس یک سری به مراکز سایر استانها بزن بعد متوجه زندگی فلاکت بار می شوی . در اقتصاد ضریبی داریم به نام ضریب فلاکت که از حاصل جمع نرخ بیکاری و نرخ تورم بدست می اید حالا قضاوت کن اگر نرخ بیکاری در استان را با نرخ تورم جمع کنیم چی می شود . لازم نیست به وعدهای تو خالی دل خوش باشیم . ضمنا امنیت دست سربازان گمنام امام زمان عج می باشد .و منظور من از فلاکت زندگی خودم نبود لازم است بگویم من کارمند و کارشناس ارشد بانک هستم و الحمدولله وضع مالی مناسبی دارم . ولی بقیه جامعه بچه های محلات شیراباد . باباییان . کریم اباد . واکثریت مناطق شهر راهم می بینم ودردشان راحس میکنم . بی خودی هم از کسی طرفداری نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
من با لحن حرف زدن آقای نمینی موافق نیستم. ولی آقای کارشناس ارشد بانک.شما خودتان می دانید که اقتصاد کار یک شب دوشب نیست.این همهم شکل در استان است باید به همت همه حل شود.گاز الان تا زاهدان آمده است و به زودی وارد مدار می شود. من کارمند اراه گاز استان هستم و مطمئن هستم تا پیش از تابستان زاهدان گاز روشن در منزل مردم خواهد بود.خط جنوب هم بعلاوه مردم شهرهای جنوبی استان،چرخ صنعت را در سیمان خاش،فولاد، پتروشیمی های مکران چابهار و... خواهد چرخاند.همه اینها باید با همدلی باشد نه با سیاه نمایی و چوب لای چرخ گذاشتن و ناله کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
مهندس عزیز من هم همین را می گویم اقای نمینی می گوید گاز رسانی در این دوره انجام شده در صورتی که سالهاست تلاش می شود. دوم اینکه اقای نمینی فقط اگر شکم خودش سیر باشد به بقیه کاری ندارد. به نظر شما اگر این طوفان و گرد و خاک و بادهای سیستان در یکی از استانهای مثل مشهد . اصفهان .تهران . شیراز و غیره می بود دولت همینطور بی تفاوت بود. من هفته قبل چابهار بودم ساحل چابهار افتضاح بود .شما هم سری بزنید واقعا چقدر کار داشت. موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
این گاز قرار بود از طریق خط لوله صلح به پاکستان و هند برود که با سیاست خارجی فشل دکتر احمدی نژاد،نتواستند گاز را صادر کنند و ناچار گفتند گازکشی به زاهدان.درحالیکه یک متر لوله از ایرانشهر به سمت جنوب یا شمال نکشیدند.تمام این لوله کشی به شمال توسط دولت روحانی صورت گرفته است
اسکندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اگر روحانی و طرفداداش این احمدی نژاد رو نداشتند چه میکردند.حرف میزنی میگویند احمدی نژاد بد بود.ضعیف بود....بود.باشه بابا،شماخوبید،چه کردید برای مردم ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار