کد خبر: ۳۷۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰ 14 February 2017
جمعی از کارگران طرح "انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان" در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه از حقوق‌شان، در شهرستان زابل تجمع کردند.

غلام‌حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: صبح روز گذشته جمعی از کارگران طرح "انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" در اعتراض به عدم پرداخت حقوق 6 ماه اخیر خود مقابل دفتر مجری طرح تجمع کردند.

نماینده شرکت مجری طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان افزود: پس از این تجمع در جلسه‌ای که با حضور پیمانکار و نماینده کارگران برگزار شد، پیمانکار متعهد شد ظرف چند روز آینده حقوق کارگران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تعداد این کارگران محدود است، گفت: مشکل این افراد با مدیرعامل طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان مطرح شده و با توجه به مذاکرات انجام گرفته مشکل خاصی در روند در پرداخت حقوق آن‌ها وجود ندارد و پرداخت حقوق تا پایان هفته انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، بسیاری از کارشناسان به شیوه اجرای طرح "انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" انتقادات اساسی دارند و معتقدند با اجرای طرح تحولی در حوزه کشاورزی و معیشت مردم سیستان رخ نمی‌دهد.

به‌گفته علی‌ اوسط‌هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی سیستان بدون طرح و مطالعه علمی اجرا شده است.

دو روز قبل نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران در زاهدان گفته بود که براساس آمار ارائه شده، پروژه آبیاری تحت فشار سیستان 3000 هزار شغل ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار