میرشکارمعاون امنیتی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: افرادی که آزاد شدند مربوط به هشت شهروند سیستان و بلوچستان متهم به قاچاق موادمخدر در کشور تانزانیا بودند که با تلاش وزارت امور خارجه مراحل آزادی آنان درحال سپری شدن است .
کد خبر: ۳۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹ 14 February 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان میرشکارمعاون امنیتی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: افرادی که آزاد شدند مربوط به هشت شهروند سیستان و بلوچستان متهم به قاچاق موادمخدر در کشور تانزانیا بودند که با تلاش وزارت امور خارجه مراحل آزادی آنان درحال سپری شدن است.
میرشکارتصریح کرد: برخلاف شایعاتی که مطرح شده است ملوانان همچنان در اسارت دزدان سومالی هستند و بدلیل عدم وجود سفارتخانه در این کشور ، عملا امکان اقدامات دیپلماتیک درسومالی فراهم نشده است.
گفتنی است پس از هجوم نیروهای خودسر به سفارت عربستان در تهران در پی اعدام شیخ نمر قاسم النمر روحانی شیعی عربستان، برخی کشورها من جمله سومالی روابط دیپلماتیک خود با تهران را به صورت یک سویه قطع کردند.
گفتنی است اواخر بهمن ماه سال 93، یک لنج صیادی از ساحل کنارک به همراه ناخدای ایرانی و ۱۳ نفر دیگر از کارگران آن که به گفته صاحب لنج ملیت ایرانی دارند به قصد ماهیگیری به آبهای آزاد اقیانوس هند رهسپار شد.
در پی ورود به آب های آزاد، این شناور صیادی فایبر گلاس  ۲۸ متری به مالکیت حاج صالح کرمزهی در اواخر اسفندماه مطابق ثبت مرکز حوادث دریایی دچار نقص فنی می شود و از شیلات ایران و نیروی دریایی درخواست کمک می کند.
این تماس بارها ادامه داشت تا اینکه در روز چهارم فروردین ماه آخرین ارتباط این شناور صیادی با مرکز حوادث برقرار و دیگر هیچ اثری از آنان یافت نشد.
پس از آن خبرهایی مربوط به درخواست مبالغی هنگفت برای آزادی این ملوانان در رسانه ها منتشر گردید که هرگز تایید یا تکذیب نشد. چندی پیش خبر فوت چندنفر ازین ملوانان نگرانی هایی را در بین جامعه صیادی و خانواده های این ملوانان ایجاد نمود. ظاهرا تعداد ملوانان در قید حیات 9 نفر می باشد که همچنان چشم به راه آزادی دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زنگنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
خداوند کل اسرا و این عزیزان را از بند رها نماید و به آغوش خانواده هایشان بازگرداند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار