استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان وارد چابهار شد. چابهار که بنا به اظهارات سازمان ملل، یکی از مهمترین راههای کریدور شرق-غرب و جنوبی‌ترین راه این کریدور است، تنها بندر اقیانوسی کشور و نزدیک‌ترین و آسانترین راه دسترسی به آب‏های آزاد برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان می‌باشد. طرح‌ها و صنایع مختلفی که در چابهار در حال ساخت است، این منطقه را به نگین توسعه سواحل مکران تبدیل نموده است.
کد خبر: ۳۷۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 15 February 2017
تابناک سیستان و بلوچستان|عوامل متعددی باعث شده تا چابهار برای دولت و نظام اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد. هفته‌ای نیست که یک هیات عالی‌رتبه خارجی و سرمایه‌گذاری از آن بازدید نکند. چابهار تا کنون دوبار میزبان رئیس دولت تدبیر و امید و دوبار نیز همین امسال میزبان معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد توسعه سواحل مکران بوده است.

طرح استقرار صنایع بزرگی چون سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه در این منطقه، طرح استقرار صنعت خودروسازی کشور بعد از ایران‌خودرو و سایپا، تامین حدود 60درصد ماهی تن کشور در این منطقه، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد چابهار، وجود زیرساخت های فرودگاه، خط لوله سراسری گاز (به زودی)، وجود سه دانشگاه بزرگ، وجود دو بندر بزرگ و اتصال به راه آهن سراسری (در آینده‌ای نزدیک)، دسترسی به جاده ترانزیت کشوری، اتصال به سرزمین مادری بر خلاف قشم و کیش، آب و هوای همیشه بهاری و جاذبه‌های توریستی منحصر به فرد این منطقه را به نگین مکران تبدیل نموده است.

از همین رو دولت مردان تدبیر و امید همواره به صورت ویژه به این منطقه نگاه کرده‌اند. دولت با حمایت از استقرار صنایع در این منطقه به چشم فرصتی برای سرمایه‌گذاری به آن نگریسته است. دوبار سفر رئیس جمهور و تاکید مکرر بر لزوم توسعه و آبادانی این منطقه از دیگر نکات قابل تامل است؛ البته نه تنها اصلا بعید نیست که روحانی در واپسین ماه‌های ریاست جمهوری خود در دوره یازدهم بازهم به این منطقه سفر کند که بسیار هم محتمل است؛ چرا که دولت برای ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در این منطقه تلاش‌های بسیاری نموده است و حال موسم سرزدن به آنها، افتتاح، آغاز فازهای جدید و کلا رسیدگی به کاشته‌های خود است.

دوران پسابرجام زمینه را برای حضور بی دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه فراهم نمود. حضور شرکت‌هایی از هندوستان و آلمان در توسعه بندر شهید بهشتی، شرکت‌هایی از فرانسه، آلمان، ژاپن، عمان، هند و ... در شهرک پتروشیمی مکران (که پیش‌بینی می‌شود جذب سرمایه‌ 15 میلیارد دلاری در آن سبب ارتقای مهمی در شاخص‌های اشتغال، امنیت و رفاه استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار شود)، ایتالیا در مجتمع فولاد مکران، بلژیک در شهر جدید تیس و بسیاری سرمایه‌گذاری‌های جدید دیگر شاهدهایی بر این ادعایند.

حال امروز چابهار یاهمان نگین مکران میزبان کاروان علما، ریش‌سفیدان، معتمدین و در راس آن نماینده عالی دولت در استان می‌باشد. استاندار سیستان و بلوچستان در این سفر علاوه بر بازدید از شهرک پتروشیمی مکران و فاز 1 توسعه بندر شهیدبهشتی، از چندین طرح شیلات و پرورش میگو بازدید و کارخانه تولید لوله پلی‌اتیلن را افتتاح خواهد نمود. دیدار با علمای اهل سنت و شیعه منطقه، بازدید از پایگاه دریابانی ناجا و فرماندهی انتظامی چابهار، بازدید از اداره گمرک و کارخانه فراوری خرما و محصولات مربوطه از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به نگین مکران است.


مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
این اقا فقط بازدید انجام بد ه ....... کارها خود به خود انجام می شود
پاسخ ها
محمد میربلوچ زهی از سراوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
گل اندام ناشناس،38 سال از انقلاب می گذره و 60 سال از تاریخ گاز ایران.زاهدان مرکز استان است.هنوز گاز نداشت.در زمان این آقا گازکشی شد.
شهرهای جنوب استان گازکشی خواهد شد.این یعنی هم مردم گازخواهند داشت هم اینهمه صنعت.
یادت رفته همین ریگی می آمد تا جکیگور و جاده زابل زاهدان را می بست و می کشت و میرفت؟امنترین دوران سیستان و بلوچستان در دوران این آقا شکل گرفته است(البته با همت قرارگاه قدس سپاه، اطلاعات، ناجا و...)سومین قطب پتروشیمی ایران، سومین قطب خودروی کشور، فولاد مکران و... همه در زمان اینت آقا جهشوار رشد کردن، اونوقت بی معرفتیه اینجوری دهن گشاده کنیم، نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
میر بلوچ زهی عزیز این گاز که می گویی ده سال است که اغاز شده و تازه قول داده اند تا سال اینده به زاهدان برسد پس کار این دوره نبوده می توانی استعلام بگیری. امنیت هم با دستان توانمند سربازان گمنام امام زمان عج می باشد نه شخص دیگری . ما بی معرفت نیستیم دوست من ولی خبر داری که افغانستان که تمام وجودش از ایران و بخصوص از استان ماست جلوی اب راگرفته و تازه رجز هم می خواند چرا به فکر سیتان و بی ابی نیست. خداوند هر کس را که برای استان قدمی بردارد خیر دهد.
سیستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
جناب یا ذی نفع هستی یا دست اندر کار وگرنه از هیزم این آقا از زمانی امدن آب دیگ برای مردم سیستان گرم نشده است دوست عزیز از کدوم عینک و سایز عینک استفاده کردی که ما استفاده کنیم تا شاید خدمات این جناب در سیستان ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
من یک بلوچ هستم.برای مداوای زنم یک ماه در نوبت بیمارستان می نشینم.پولم از زحمت درمیاید.ولی شعور دارم و فرذق تلاش کردن و نکردن را می فهمم و رسول اکرم یادم داده قدردان کسی باشم که برایم زحمت می کشد.از سیستان سالهاست خبر ندارم.خدا لعنت کند کسی که کوتاهی می کند برای کار در آنجا و البته خدا لعنت کند کسی که چشم سفید است و کارهای دیگران را ندیده می گیرد و فقط طلبکار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بلوچها که باید راضی باشند
JimmiNil
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
الهی به امید تو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار