کد خبر: ۳۷۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 15 February 2017

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 21 هزار نفر در استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار در 10 ماهه امسال آموزش های مهارتی فنی و حرفه را فرا گرفتند.

محمد جهانتیغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ سازی برای فراگیری مهارت ها در میان جوانان سیستان و بلوچستان در اولویت است.
وی ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این مدت برای 2 هزار و 206 نفر دوره آموزشی در حاشیه شهر، هزار و 559 نفر دوره آموزشی در زندان و 18 هزار و 199 نفر دوره آموزشی در بخش های روستایی، عشایری و پادگان های استان ارائه شده است.
وی تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای انجام فعالیت هایی است که می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کسب مهارت و شرکت در دوره ‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای بهترین راهکار اشتغالزایی و بهره ‌گیری مفید از نیروی کار فعال در جامعه است و دولت ها با این روش می توانند میزان تولید و بهره وری را افزایش دهند.
جهانتیغی گفت: با افزایش جمعیت و بالا رفتن نرخ بیکاری، ضرورت مشارکت افراد در فعالیت های اقتصادی و نیاز به آموزش نیروی انسانی ماهر در زمینه های فنی و حرفه ای بیش از پیش احساس می شود بر این اساس اشاعه فرهنگ مهارت آموزی راهگشای اشتغال است.
وی افزود: دوزنده چادر و مقنعه، مانتو دوز، پرورش دهنده جوجه بومی، عرقگیری گیاهان دارویی، کیف دوز چرم، کاشی معرق، نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان، نصب و سیم کشی مدارهای الکترونیکی، برق کار تخصصی و لوله کشی گاز خانگی و تجاری از جمله مهمترین حرفه های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار