کد خبر: ۳۷۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 15 February 2017

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: طرح دادرس با همکاری آموزش و پرورش برای آموزش مسائل بهداشتی و امدادی در مدارس این شهرستان به اجرا در آمد.

محمدرضا کرد روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح 20تیم 14نفره با شاخص های پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم و کنترل حیاتی آشنا می شوند.
وی بیان کرد: تیمی که در این دوره بتواند در تمام آیتم ها رتبه کسب کند به رقابت های دادرس استان اعزام می شود.
وی اظهار داشت: با دریافت آموزش های لازم شعار هلال احمر «در هر خانواده یک امدادگر» را عملی کرده که در مواقع وقوع حوادث یاور امدادگران و نجاتگران به شمار می روند.
مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: در طرح دادرس دانش آموزان توسط یک مربی از طریق دبیران خود انتخاب می شوند و آموزش هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل بندی، ترپاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و نصب چادر را می آموزند.
کرد افزود: پس از آموزش این موارد هر مدرسه حداقل یک گروه 14نفره به منظور شرکت در مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می کند که گروه برتر به مسابقات استانی اعزام می شود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و بیشترین جمعیت جوان و نوجوان در میان شهرستانهای استان را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار