کد خبر: ۳۷۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 15 February 2017

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: این شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در نوروز 96 را دارد.

عبدالسلام محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 معرفی شده و برنامه های تبلیغاتی برای شناساندن جذابیت های تاریخی و طبیعی استان در حال انجام است شاهد حضور گردشگران زیادی در نوروز پیش رو در این منطقه خواهیم بود.
وی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ایجاد کتابخانه های سایر در مکان های دیدنی، نظافت بناهای تاریخی، آماده سازی موزه مردم شناسی و توزیع بروشور معرفی آثار تاریخی و نقشه راهنمای گردشگری از جمله اقدامات انجام شده ویژه استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سیب و سوران است.
وی ایجاد سیاه چادر و نمایشگاه، اجرای موسیقی محلی و همچنین حضور راهنما برای معرفی بناهای تاریخی در 2 ورودی شهرستان سیب و سوران و مسیر روستای پسکوه به خاش را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز 96 عنوان کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران افزود: همچنین در قلعه باستانی سب با برپایی نمایشگاه و ایجاد غرفه های سوزن دوزی، سکه دوزی، حصیربافی و گلیم بافی و پخت غذاهای محلی با همکاری صنعتگران و فعالان عرصه فرهنگی به معرفی زندگی بومی مردم این منطقه می پردازیم.
محمدی ادامه داد: در تقویم میراث فرهنگی استان 10 فروردین به عنوان روز شهرستان سیب و سوران شکوه معماری بلوچستان نامگذاری شده است که علاوه بر برگزاری جشن نوروز در این روز با دعوت از تورهای گردشگری به معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی این منطقه خواهیم پرداخت.
وی گفت: بیش از 92 اثر تاریخی در سیب و سوران وجود دارد که 20 اثر از این تعداد به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان از تپه شنی، قلعه سب، چشمه آب درمانی منطقه پیرگیابان، سد ماشکید علیا، نخلستان های آپاتان و آبشارهای دامنه کوه بیرک، قلعه های کنت، هیدوچ، کرشان و پسکوه نام برد.
همچنین آثار تاریخی فراوانی در این منطقه وجود دارد که قلعه خشتی و گلی سب به عنوان یکی از مرتفع ترین بناهای کشور با قابلیت ضد زلزله از مهمترین این آثار است.
صنایع دستی مختلف از جمله حصیر بافی، سوزن دوزی، سکه دوزی و گلیم بافی از جذابیت های دیگر شهرستان سیب و سوران است.
شهرستان سیب و سوران با دارا بودن 2 بخش مرکزی و هیدوچ در 400کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار