معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: این شهرستان یکی از مناطق مستعد پرورش ماهی های گرمابی است به طوری که 85 استخر 2منظوره پرورش ماهی در این منطقه فعال است.
کد خبر: ۳۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 16 February 2017


نبی بخش داوودی در حاشیه بازدید از روند پرورش ماهی در ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احداث استخرهای پرورش ماهی در کنار مزارع کشاورزی نقش بسیار مهمی در استفاده بهینه از آب دارد، اظهار داشت: آب این استخرها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز استفاده می شود.
وی گفت: سالانه بیش از 200 تن ماهی گرمابی در استخرهای 2 منظوره در ایرانشهر تولید و روانه بازار مصرف می شود.
فرماندار ایرانشهر اظهار داشت: شرایط مساعد آب و هوایی ایرانشهر موجب شده تا ماهی های گرمابی این شهرستان پس از یک دوره 8 تا 10ماهه به حدود سه کیلوگرم برسند.
داوودی گفت: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به صرفه است و می تواند زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار منطقه را نیز فراهم کند به طوری که هم اکنون حدود 150نفر در کار پرورش ماهی در سطح شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.
وی گفت: هم اینک ماهی های گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر رهاسازی شده اند که انتظار می رود تا پایان امسال بیش از 200 تن ماهی از این استخرها برداشت شود.
داوودی از جوانان خواست تا با دریافت تسهیلات از این فرصت برای بهبود وضعیت معیشتی خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار