معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: بارندگی های بهمن ماه امسال طراوت و زیبایی خاصی به رودخانه و روستای دامن این شهرستان بخشیده و طبیعت سرسبزی را برای گردشگران مهیا کرده است.
کد خبر: ۳۷۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 16 February 2017


نبی بخش داوودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رودخانه از به هم پیوستن شمار زیادی از سرشاخه های فرعی سه رودخانه کارواندر، مرنتاک و ایرندگان تشکیل می شود که همانند تابلویی زیبا طبیعت بکر منطقه را به تصویر کشیده است.
وی بیان کرد: رودخانه دامن در 25کیلومتری شمال شهر ایرانشهر و کنار جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان قرار گرفته که با چشم اندازها و جاذبه های زیبا و منحصربه فرد مکانی دیدنی برای گردشگران و مسافران شده است.
فرماندار ایرانشهر گفت: این رودخانه در تمام فصول سال آب دارد و ضمن تغذیه سفره های زیر زمینی و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه، موقعیت های بسیار زیبایی را در کنار درختان و نخلستان های اطراف شهرستان ایرانشهر خلق کرده است.
وجود نخل های سر به فلک کشیده، رشته کوه های به هم پیوسته و منازل خشتی و سنگی کنار رودخانه دامن و باغ ها و مزارع سرسیز چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند و مسافران محور ایرانشهر - زاهدان با دیدن این منظره زیبا و سرسبز، برای لحظاتی خشکی کویر را به فراموشی می سپارند.
داودی افزود. بارندگی های بهمن امسال موجب بالا رفتن سطح آب این رودخانه شده است.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر محور ترانزیتی چابهار- زاهدان- میلک واقع شده است.
آب بسیار خوب، با کیفیت و گوارا ایرانشهر را به پر آب ترین شهر سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است و برخی مردم سیستان و بلوچستان معتقدند کیفیت آب این شهرستان با آب تهران مطابقت می کند.
این شهرستان به سبب داشتن آب و هوای مطلوب و بهاری در زمستان میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار