کد خبر: ۳۷۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 17 February 2017

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اقدامات و ستم آل خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین بسیار شرم آور و تاسف برانگیز است.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به شرایط بحرانی و سخت مردم کشور یمن و بحرین اظهار داشت: تکیه بر قدرت ستمگران چیزی جز تباهی و رسوایی به دنبال ندارد، باید در دفاع از مظلومان در مقابل حاکمان ظالم ایستاد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: اسلام عزیز در میان جمعیتی ظهور کرد که ظلم و ستم همراه با نقاط ضعف بسیار زیادی در میان حاکمان و ثروتمندان آنان رواج داشت اما نبی مکرم اسلام (ص) افرادی زلال و شفاف را برای ایستادن در مقابل ظلم ستمکاران گرد هم آورده بودند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این رفتار پیامبر اسلام(ص) درسی است برای مسلمانان با این مضمون که نباید در مقابل ستم حاکمان ظالم به مظلومان ساکت بنشینند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اسلام مسلمانان را از سکوت اختیار کردن در مقابل ظلم منع کرده و مقابله با ظلم را به عنوان وظیفه شرعی و دینی برای آنان قرار داده است.
آیت الله سلیمانی افزود: در بحرین به عنوان کشوری که ادعای مسلمانی می کند گروهی شکنجه گر به نام گروه حقیقت یاب شکنجه هایی بسیار دردآور بر روی زندانیان مانند محرومیت از سرویس بهداشتی، حمام و ریختن آب سرد، روشن کردن کولرهای قدرتمند در فصل سرما، آویزان کردن از سقف، اتصال به برق و شکنجه های روحی از جمله اهانت به مقدسات و اجازه ندادن به اقامه نماز را انجام می دهند که بسیار تاسف برانگیز است.
امام جمعه زاهدان گفت: برخی از شکنجه گران جهان از آل سعود هستند به طوری که چهره های مطرح اهل سنت و شیعه به دست آنان شکنجه می شوند و وحشیانه ترین برخورد ها را با مردم مظلوم دارند اما مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل آنان سکوت اختیار کرده اند و به آل سعود و آل خلیفه کمک های تبلیغاتی می دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با گرامیداشت چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرمودند «هاشمی از برجسته گان انقلاب و شخصیتی انقلابی و مهم بود و شناخت من نسبت به وی از پیش از انقلاب بود که در مبارزات قبل از انقلاب بسیار فعالیت داشت».
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب نیز از موثرترین افراد در کنار امام راحل بود و بعد از امام خمینی(ره) نیز همچنان فعالیت های موثری در حفظ انقلاب اسلامی داشت.
آیت الله سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند این مرد بارها تا مرز شهادت رفت و پیش از انقلاب اموال خود را برای پیروزی انقلاب صرف کرد و پس از انقلاب هم مسئولیت های بسیار زیادی داشت و هرگز سراغ ندارم که وی برای خود از انقلاب اندوخته ای درست کرده باشد.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جای دیگر فرمودند آیت الله هاشمی شخصیتی مبارز بود که عمرش را در جهاد گذراند و فردی آشناتر از وی نسبت به مسائل انقلاب سراغ ندارم و برای من هیچ فردی هاشمی رفسنجانی نخواهد شد.
امام جمعه زاهدان افزود: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر با اشاره به سابقه همکاری با هاشمی فرمودند به دلیل برخورداری از هوش وافر، وی تکیه گاه بسیار بزرگی برای همگان از جمله اینجانب به شمار می رود و اختلاف نظر در برهه ای از زمان هرگز نتوانست ارتباط من با وی را خدشه دار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار