کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان گرد و خاک با سرعت 105 کیلومتر بخش نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان و با سرعت کمتر شهر زاهدان را در نوردید.
کد خبر: ۳۷۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 17 February 2017
مصدق گودرزی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید جنوب و جنوب غربی همراه با گرد و خاک تا فردا در نواحی مرکزی استان شامل شهرستان های زاهدان و خاش و بخش نصرت آباد تداوم دارد.
وی افزود: تحت تاثیر این پدیده صمن کاهش کیفیت هوا اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش های ملایم تا متوسط که از روز پنجشنبه در برخی مناطق استان باریدن گرفته تا روز یکشنبه ادامه دارد.
وی گفت: همچنین در این مدت در شهرهای شمالی استان وزش باد سرد و به نسبت شدید شمال - شمال غربی علاوه بر گرد و خاک، سبب کاهش 10 تا 12 درجه ای دما در سطح استان شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رگبار باران و رعد و برق تا روز یکشنبه برای نواحی مرکزی و شمالی استان ادامه دارد و احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بارش ملایم دور از انتظار نیست و از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه در شمال، شمال غرب، مرز شرقی و مرز غربی وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت شمال غرب پیش بینی می شود که سبب کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.
وزش طوفان گردو خاک سبب بسته شدن راه زاهدان- بم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار