کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان در بخش نصرت آباد زاهدان به 108 کیلومتر بر ساعت رسید به گونه ای که دید افقی را در 24 ساعت گذشته در این منطقه تا 100 متر کاهش داد.
کد خبر: ۳۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 18 February 2017


علی ملاشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به 90 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی گفت: با توجه به تداوم طوفان گرد و خاک در نواحی مرکزی و شمالی سیستان و بلوچستان تا امشب، به شهروندان توصیه می شود از تردد غیرضروری در راه های ارتباطی شمال غرب و مرکز استان، فعالیت در فضای باز، رفت و آمد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از روز گذشته تاکنون در بخش های از شهرستان خاش نظیر ترشاب 2 میلی متر، دادکان 10 میلی متر، مارندگان 12 میلی متر، رحمان آباد ایرندگان 11 میلی متر و کارواندر 6 میلی متر و در توابع ایرانشهر 12 میلی متر و بزمان 9 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: بارندگی های ملایم تا متوسط که از روز پنجشنبه در برخی مناطق استان آغاز شده تا روز یکشنبه ادامه دارد.
ملاشاهی با بیان اینکه در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بارش ملایم دور از انتظار نیست گفت: از اواخر وقت امروز تا دوشنبه در شمال، شمال غرب، مرز شرقی و مرز غربی استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از سمت شمال غرب پیش بینی می شود که سبب کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.
وی گفت: مهرستان و خاش در شبانه روز گذشته با حداقل 13 درجه بالای صفر و قصرقند، راسک مرکز سرباز و کنارک با 27 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار