مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان گفت: افزون بر 72 اصله درخت از روز گذشته تاکنون بر اثر وزش باد شدید در این کلان شهر سقوط کرد.
کد خبر: ۳۷۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 18 February 2017
محمدمهدی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در زاهدان همچنین به تاسیسات زیربنایی بوستان ها و فضای سبز این شهر مانند شبکه برق رسانی بوستان ملت آسیب جدی وارد کرده است.
وی گفت: مهمترین خسارت ایجاد شده بر اثر بروز پدیده طوفان در زاهدان سقوط درختان کهنسال با بیش از 20 سال عمر است که قابل جبران نیست.
وی تصریح کرد: امروز همزمانی بارندگی با وزش باد شدید در زاهدان منجر به سست شدن خاک می شود و احتمال سقوط درختان بیشتری تا اواخر وقت وجود دارد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهرداری زاهدان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه در حوادث افتادن درخت در این شهر خساراتی به خودروها شهروندان وارد شده است از پارک وسیله نقلیه خود در کنار درختان خودداری کنند.
مرعشی تاکید کرد: از زمان آغاز وزش باد شدید در زاهدان تمام نیروهای شهرداری به صورت شبانه روزی با تجهیزات کامل در حال خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده هستند.
وی با اشاره به قطعی برخی درختان توسط اداره برق گفت: این سازمان در شرایط حاد اورژانسی نظیر وزش باد شدید که منجر به تداخل در برق رسانی می شود به اداره برق مجوز داده در صورت لزوم اقدام به هرس و قطع برخی درختان کنند.
مرعشی افزود: در شرایط معمول برای هرس، بهره برداری و قطع درختان هم شهرداری و هم سایر نهادها باید از کمیسیون ماده هفت مجوز بگیرند تا این اقدام به صورت قانونی انجام شود.
وی با بیان اینکه این سازمان همواره به اداره برق تذکر داده است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد گفت: در 10 ماه گذشته اداره برق این فرصت را داشته از طریق مکاتبه با این سازمان در تمام مسیرهایی که احساس خطر می کرد درختان را هرس کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان افزود: شهرداری بارها از اداره برق در خواست کرده بدون مجوز کمیسیون اقدام به هرس و قطع درخت نکند اما این اداره بدون مجوز با خرید اره برقی اقدام به قطع برخی درختان سطح شهر و ایجاد خسارات به فضای عمومی کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه درختان جزو اموال عمومی محسوب می شوند و شهرداری نیز نماینده مردم در نگهبانی و حفاظت از فضای سبز است، اقدام به شکایت علیه شرکت برق کرده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان در بخش نصرت آباد زاهدان به 108 کیلومتر بر ساعت رسید به گونه ای که دید افقی را در 24 ساعت گذشته در این منطقه تا 100 متر کاهش داد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: همچنین در این مدت سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به 90 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی گفت: با توجه به تداوم طوفان گرد و خاک در نواحی مرکزی و شمالی سیستان و بلوچستان تا امشب، به شهروندان توصیه می شود از تردد غیرضروری در راه های ارتباطی شمال غرب و مرکز استان، فعالیت در فضای باز، رفت و آمد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار