سردار پاکپور گفت: داعش در استان دیالی عراق حضور دارد و حتما دلش می‌خواهد که سمت مرز ایران بیاید، اما جرات نمی‌کند از حد و مرزی که ما تعیین کردیم جلوتر بیاید، اگر هم بیایند ما منهدم‌شان می‌کنیم، همان‌طور که سال گذشته و امسال گروه‌هایی از داعش در غرب کشور منهدم شدند و برخی اعضای‌شان هم دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 18 February 2017

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز تمام ماموریت‌های نزسا را پهپادها انجام می‌دهند که شامل ماموریت‌های شناسایی, رزمی و انتحاری است.

به گزارش «تابناک»،  سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه، 30 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: سال‌های گذشته در شمالغرب کشور اقدامات ضد امنیتی فراوانی داشتیم چون در منطقه وسیعی از این جغرافیا پایگاه و پاسگاه نداشتیم و ضدانقلاب از این موضوع سوء استفاده و مناطقی را ناامن کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر سال 89 زیرساخت‌های امنیتی و اشراف اطلاعاتی ایجاد کردیم و در سال 90 درگیری‌های زیادی با ضدانقلاب برای بازپس‌گیری مناطق مختلف داشتیم. با گرفتن ارتفاعات جاسوسان و سایر مناطق و بخش وسیعی از مناطق شمالغرب, الان روی نوار مرز مستقریم و بر ضد انقلاب اشراف کامل اطلاعاتی داریم.

سردار پاکپور افزود: در سالیان گذشته هم در جنوب شرق عمق عملیات تروریست‌ها به 200-300 کیلومتری داخل کشور، رسیده بود که ما منطقه را تحویل گرفتیم؛ زمانی که ما منطقه را تحویل گرفتیم، ایجاد امنیت و اشتغالزایی را در دستور کار گذاشتیم.

تامین امنیت 70 درصد مناطق مرزی توسط نیروهای بومی

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه امنیتی که الان در جنوب شرق وجود دارد, مرهون حضور دائم مردم بومی منطقه است، متذکر شد: در جنوب شرق نیز اقدامات سپاه, ریشه‌ای بوده و با پذیرش مردم منطقه, الان 70 درصد امنیت و حراست از مرزها برعهده نیروهای بومی منطقه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: برخی گروهک‌هایی که سال‌ها از فضای اقدامات تروریستی دور بودند، امسال توسط سازمان‌های فرامنطقه‌ای و و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تحریک شدند تا اقداماتی را علیه ایران اسلامی انجام دهند که خوشبختانه با هوشیاری کامل سپاه اقدامات این گروه‌ها ناکام ماند.

 تجهیز نیروی زمینی سپاه به پهپاد انتحاری

سردار پاکپور در بخش دیگری سخنان خود تاکید کرد: امروز تمام ماموریت‌های نزسا را پهپادها انجام می‌دهند که شامل در این ماموریت‌ها از پهپادهای شناسایی, رزمی و انتحاری استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از برگزاری رزمایش نزسا با نام پیامبر اعظم 11 خبر داد و گفت: این رزمایش  از دوم اسفند در شرق و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه از 2 اسفند

سردار پاکپور افزود:‌ این رزمایش در دو مرحله  از دوم اسفندماه آغاز می‌شود که راکت‌های پیشرفته و مدرن و دقیق‌زن، طی آن در منطقه مرکزی کشور تست خواهد شد. بخش دیگر نیز مربوط به پهپادی و توپخانه و دفاع کوی و برزن خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در این رزمایش, راکت‌های دقیق‌زنی که به تازگی به سازمان رزم سپاه اضافه شده نیز تست می‌شود.

 واکنش به اقدام جدید آمریکا

وی در ادامه با اشاره به طرح آمریکایی‌ها برای تحریم سپاه، خطاب به دولتمردان آمریکا، متذکر شد: دولتمردان آمریکا باید عاقل باشند. سپاه در برخی موارد تحریم بوده ولی اگر بخواهند سپاه را تحریم کنند, کار غیرعاقلانه‌ای انجام داده‌اند.

سردار پاکپور درباره اشراف اطلاعاتی سپاه بر مناطق غرب و شمال غربی کشور، تاکید کرد: در شمال عراق مخصوصا از مرز  ایران و ترکیه و عراق, ما کاملا با عناصر غیردولتی هم مرز هستیم و دولت مرکزی حاکمیتی بر این مناطق ندارد از این رو اشراف اطلاعاتی سپاه قریب به 70درصد بیش از گذشته است.

وی درباره کمک‌های مستشاری ایران به کشورهای جبهه مقاومت هم گفت: کمک‌های مستشاری  به درخواست کشورهاست و این مسئله از گذشته وجود داشته الان نیز کمک مستشاری انجام می‌شود و در آینده هم ادامه دارد.

کمک‌رسانی نزسا با نفربر به مردم گرفتار در برف و باران

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: در جنوب شرق هم برخی مناطق تحت محاصره سیل بود که کمک‌های اساسی توسط قرارگاه قدس نزسا انجام شده است. در شمال شرق هم که منطقه رزمایش است, نفربرهایی که قرار است در رزمایش مشارکت کنند, الان در حال کمک‌رسانی به مردم گرفتار در سیل و برف هستند.

سردار پاکپور در پاسخ به این سوال که با توجه به وضیعت ناامنی پیرامونی ایران, آیا استکبار آسوده نشسته است؟ گفت: اکثر اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد عمدتا سمت و سوی ایران دارد، اما اینکه چرا نزدیک ما هم نمی‌شوند به خاطر امنیت و زیرساخت‌هایی است که ایران اسلامی و سپاه در سال‌های گذشته ساخته است.

وی تاکید کرد: خیلی از کنسولگری‌هایی که در آن سوی مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارند, قصد تجهیز تروریست‌ها برای اقدام علیه ایران را داشته و دارند، اما با آمادگی سپاه، تروریست‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

سردار پاکپور  گفت: داعش در استان دیالی عراق حضور دارد و حتما دلش می‌خواهد که سمت مرز ایران بیاید، اما جرات نمی‌کند از حد و مرزی که ما تعیین کردیم جلوتر بیاید، اگر هم بیایند ما منهدم‌شان می‌کنیم، همان‌طور که سال گذشته و امسال گروه‌هایی از داعش در غرب کشور منهدم شدند و برخی اعضای‌شان هم دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار