نخستین دوره مسابقات ملی رباتیک کاپ آزاد آستارا با معرفی تیم های برتر در این شهرستان پایان یافت.
کد خبر: ۳۷۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 18 February 2017


به گزارش خبرنگار ایرنا ؛دبیر اجرایی مسابقات ملی رباتیک جمعه شب در آئین اختتامیه این مسابقات در سالن ورزشی انقلاب آستارا گفت: مسابقات ملی رباتیک طی 2 روز با عنوان Astara Cup 2017 با همکاری آزمایشگاه تعامل انسان و رباتیک دانشگاه تهران برگزار شد.
مریم مولایی فرد افزود: این دوره از مسابقات در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی با شرکت 60 نفر در قالب 52 تیم از 10 استان در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه مسیر یاب ساده و ویژه، ربات پرنده و اختراعات و ابتکارات از بخش ها و لیگ های مسابقات ملی رباتیک آزاد آستارا بودند، افزود: این مسابقات رضایت شرکت کنندگان را در پی داشت و در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی، دومین دوره آن در شهریور سال 96 در آستارا برگزار خواهد شد.
بر اساس بیانیه داوران این مسابقات، در لیگ ربات پرنده تیم های KIAU از استان البرز، VRV از استان کرمان، TV – VAV4 از استان آذربایجان شرقی به ترتیب به مقام های اول، دوم و سوم دست یافتند و تیم محققان جوان از استان سیستان و بلوچستان به عنوان تیم فنی لیگ ربات پرنده این دوره از رقابت ها شناخته شد.
در لیگ مسیریاب ساده، تیمIAVM 4 از خراسان رضوی به مقام نخست، تیم های محققان جوان از سیستان و بلوچستان و اردبیل به‌ طور مشترک به مقام دوم و تیم IAVM 1 از خراسان رضوی به مقام سوم دست یافتند و در لیگ مسیریاب ویژه تیم‌های IAVM1 از خراسان رضوی، ARITA از اردبیل و IAVM 3 از خراسان رضوی، مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در لیگ اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی، تیم‌های TERABYTE از تهران، ZPM از البرز و محققان جوان از استان سیستان و بلوچستان عنوان های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش دانشجویی این لیگ، تیم‌های TV- AI 4 از آذربایجان شرقی، SP از فارس و TAUN 1 از خراسان رضوی به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
در لیگ اختراعات و ابتکارات بخش ایده دانش آموزی تیم های ROMO و SAVERZ از البرز به مقام های اول و دوم دست یافتند و در بخش دانشجویی همین لیگ، تیم فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه آستارا مقام اول و دوم را کسب کرد و بانک رفاه مدیریت آذربایجان غربی در جایگاه سوم این بخش ایستاد.
اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایای نقدی به تیم های برتر از بخش های آئین اختتامیه مسابقات ملی رباتیک در شهرستان آستارا بود.
دکتر مهدی طالع ماسوله رئیس آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران، میهمان ویژه آئین اختتامیه مسابقات ملی رباتیک آستارا بود ولی به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در این آئین حاضر شود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در بخش غربی استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار