کد خبر: ۳۸۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 18 February 2017
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سخنرانی در یک اجلاس جهانی مربوط به جنبش‌های پوپولیستی، قاطعانه موجودیت پدیده‌ای به نام "تروریسم اسلامی" را رد کرده و از همه مذاهب جهان دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در این سخنرانی تاکید کرد: مذاهب صلح را ترویج می‌کنند و خطر افراط گرایی در همه باورهای مذهبی وجود دارد.
 
پاپ: چیزی به نام  

وی گفت: تروریسم مسیحی وجود ندارد، همانطور که تروریسم یهودی و تروریسم اسلامی وجود ندارد. چنین چیزهایی وجود ندارد.

وی افزود: هیچکسی مجرم یا قاچاقچی موادمخدر یا خشونت طلب نیست. مردمی که فقیر و فقیرتر می‌شوند متهم به خشونت هستند اما بدون ایجاد فرصت برابر، اشکال مختلف تجاوزگری و جنگ زمینه‌ای مناسب برای رشد پیدا کرده و ممکن است به مرز انفجار برسند.

پاپ فرانسیس ادامه داد: در میان همه گروه‌های مردم و مذهب‌ها بنیادگرایان و افراد خشونت طلب وجود دارند. این دسته‌ها با کلی نگری بدون تحمل قدرتمندتر می‌شوند زیرا نفرت و بیگانه ستیزی را تغذیه می‌کنند.

پاپ گفت: هیچ پیرو مذهبی، تروریست نیست.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همچنین انکار مسائل آب و هوایی مثل گرم شدن دمای جهان را محکوم کرد و به مخاطبانش هشدار داد: بحران آب و هوایی واقعیت دارد.

وی گفت: یک اتفاق نظر قاطع علمی نشان می‌دهد که ما در حال حاضر در حال تجربه پدیده آزاردهنده گرم شدن نظام آب و هوایی جهان هستیم. ما می‌دانیم وقتی که علم را انکار کرده و صدای طبیعت را نادیده می‌گیریم، چه اتفاقی می‌افتد.

پاپ اظهار داشت: بیایید درگیر انکار و تکذیب نشویم. زمان در حال گذر است. بیایید اقدام کنیم. من بار دیگر از همه شما می‌خواهم از همه شما افراد مربوط به پیش زمینه‌های متفاوت اعم از رهبران سیاسی، مردم بومی، کشیش‌ها و غیره می‌خواهم تا از آفرینش دفاع کنید.

پاپ در تلاش برای آنکه رنگ و بوی سیاسی به سخنرانی‌اش ندهد، گفت، به طور مشخص درباره کسی حرف نمی‌زند بلکه سخن او مربوط به یک فرایند سیاسی و اجتماعی است که در بسیاری از نقاط جهان در حال گسترش است و یک خطر بزرگ را متوجه بشریت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار