روزنامه های امروز، پدیده های طبیعی از سیل و بهمن و همچنین گرد و خاک شدید که نفس مردم خوزستان را بریده است، در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع ترامپ و همچنین نامزدی یکی از نزدیکان احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۳۸۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 19 February 2017

روزنامه های امروز، پدیده های طبیعی از سیل و بهمن و همچنین گرد و خاک شدید که نفس مردم خوزستان را بریده است، در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع ترامپ و همچنین نامزدی یکی از نزدیکان احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز موضوع نامزدی یار نزدیک به احمدی نژاد را در کانون توجه قرار داده اند.

 

روزنامه قانون در گزارشی با تیتر «دور زدن تحريم انتخاباتي» با اشاره به اینکه حمید بقايي از نزديكان احمدي نژاد اعلام كانديداتوري كرد، نوشت: «حميد بقايي زماني اعلام كانديداتوري كرد كه يك هفته قبل از آن احمدي‌نژاد بيانيه نوشته و گفته بود از كسي حمايت نمي‌كند. همان زمان نوشتيم كه رييس دولت نهم ودهم اين بيانيه را به عمد منتشر كرد. هدفش از آن بيانيه علاوه بر «رجعت دوباره» و «شكستن نهي»، تقابل با جمنا بود. او نمي‌خواست كه سبد رايش توسط جمنا مصادره شود. مي‌توان گفت اعلام كانديداتوري بقايي در مرتبه اي بالا براي اين است كه احمدي‌نژادي‌ها همچنان يكپارچه بمانند تا در صورت شكستن «نهي» به صحنه بيايند و در مرتبه اي ديگر دو هدف را دنبال مي‌كند. اول اينكه اجازه ندهند احمدي‌نژاد توسط جمنا مصادره شود و دوم، بتوانند سبد راي را براي روزهاي انتخابات مديريت كنند.

گفتني است تا سرنوشت پرونده قضايي و بازداشت طولاني مدت بقايي روشن نشود، نبايد از ردصلاحيت او حرف زد. كانديداتوري حق بقايي است مانند همه و اگر پرونده قضايي بقايي به سرانجام برسد آن زمان مي‌توان راجع به ردصلاحيتش به داوري نشست. پس مهم‌تر از هر چيز، مطالبه سرنوشت قضايي پرونده اوست كه بي‌هيچ توضيح و ابهامي باز و همچنان بي‌سرانجام رها شده است. اما لحن بيان بقايي نشان مي‌دهد كه خودش نيز چندان به تاييد صلاحيت شدنش اعتقادي ندارد و حضورش در انتخابات بيشتر با همان هدف ساماندهي به سبد راي احمدي‌نژاد است. او گفته: «هنوز برای قضاوت در رابطه با تایید و یا رد صلاحیتم در شورای نگهبان زود است». بقايي بدون موضع‌گيري خاص در اين باره،ازآن عبور مي‌كند. اما شك نداريم كه آن‌ها براي روزهاي پس از ردصلاحيت نيز برنامه دارند. اين جماعت تجربه 92 و ردصلاحيت مشايي را پيش چشم دارند و حتما پلان ديگري در اين باره آماده كرده‌اند.»

سیل، بهمن و گرد و خاک

روزنامه ایران در گزارش اصلی امروز خود با تیتر «رسیدگی آنی به مشکلات مردم خوزستان» نوشت: «به دنبال برگزاری جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران درباره استان خوزستان معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و استاندار خوزستان گزارشی در این زمینه به رئیس جمهوری ارائه دادند.در هفته‌های اخیر، ‌خوزستان عزیز ما شرایط مناسبی نداشته است و مردم عزیزمان در پی تشدید پدیده ریزگردها از قطع برق و نارسایی‌ در شبکه آب و ارتباطات تلفنی، بویژه در شهر مقاوم اهوازرنج برده‌اند.پدیده ریزگردها اگرچه اقدامات گسترده فراسرزمینی می‌طلبد و برای مقابله با آن باید از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی و اقدام می‌شد، اما نباید با از کار افتادن شبکه توزیع برق، موجب قطع مکرر و طولانی برق در اهواز و به دنبال آن،‌ اختلال در آبرسانی و دسترسی‌های ارتباطاتی مردم می‌شد.»

آیدین سیارسریع نیز در مطلب طنزی در روزنامه شهروند در این باره نوشت: «نخستین روز اسفندماه ٩٥ را درحالی شروع می‌کنیم که خانم معصومه ابتکار از شناسایی ٢٠‌هزار کانون ریزگرد خبر داده‌اند. بعد از انتشار این خبر، برای مردم و مسئولان سوال ایجاد شد که الان که این کانون‌های ریزگرد شناسایی شده، ما باید با این کانون‌ها چه کار کنیم؟ چه ریزی به گردمان بریزیم با این وضعیت؟ عرض می‌کنم خدمتتان که اصلا جای نگرانی نیست. ما مهم‌ترین کار را که همان شناسایی ریزگردها بود، انجام داده‌ایم و اقدامات بعدی بسیار ساده‌تر است. یکی از راه‌های حل معضل این است که ما براساس اصل غافلگیری شبانه وارد این کانون‌ها شویم، این ریزگردها را جمع‌آوری کنیم و بعد بنا بر سلیقه سیاسی مشکل را حل کنیم. اگر اینوری هستیم، بگوییم که اینها از قالیباف دستور داشته‌اند تا با آلوده‌کردن جنوب مسائل تهران را به حاشیه ببرند، پس قالیباف باید استعفا دهد. اگر هم آنوری هستیم، می‌گوییم اینها با دولت و ابتکار در رابطه بوده‌اند و مأموریت داشته‌اند که الکی ایجاد بحران کنند و بعد ابتکار اینها سریع بیایند قضیه را جمع کنند و بگویند دیدید دولت چه زود مشکل را حل کرد؟ پس ابتکار باید استعفا دهد. بعد که در انتخابات نامزد مورد نظرمان رأی آورد، همه مشکلات خود به خود حل می‌شوند.»

آخرین ملاقات

دور زدن تحریم انتخاباتی به روش احمدی نژاد/ چه ریزی به گردمان بریزیم با این وضعیت؟! 

روزنامه شرق در گفت و گو با عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی با عنوان « آخرين ملاقات، آخرين گفت‌وگو» به نقل از وی نوشت: « صبح روز یکشنبه و سر صبحانه برای بار آخر با ایشان حرف زدم، خیلی بشاش و سرحال بود. درباره وضع مهدی به ایشان گلایه کردم، چون همه دغدغه من وضعیت مهدی بود که مظلومانه در زندان بود؛ آقای هاشمی گفت اخبار خوبی ممکن است برسد و اعاده دادرسی و مطالبی که قضات نوشته‌اند مثبت است. گفت اگر طبق اين نظرات عمل شود، امکان آزادي مهدی فراهم می‌شود و بعد بلند شد و با من خداحافظی کرد و رفت. این مدت همیشه صحنه آخر در ذهنم می‌آید.»

مافیای دارویی

دور زدن تحریم انتخاباتی به روش احمدی نژاد/ چه ریزی به گردمان بریزیم با این وضعیت؟! 

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان « مافياي شركت‌هاي دارويي مانع درمان سرطان در ايران » نوشت: «مقاومت دارويي در حوزه آنتي‌بيوتيك‌ها كم بود كه حالا اين مقاومت به داروهاي شيمي درماني هم رسيده است، به گونه‌اي كه ‌رئيس مركز كنترل و تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ضمن انتقاد از مصرف آزادانه داروهاي شيمي درماني در ايران مي‌گويد: بزرگ‌ترين مشكل دنيا در درمان بيماري‌هاي عفوني، مقاومت آنتي‌بيوتيكي است. اين مقاومت در داروي شيمي درماني نيز در حال پيدايش است. براي پيشگيري از اين كار در دنيا، مراكز شيمي درماني استاندارد شده‌اند. در ايران اما شركت‌هاي وارد‌كننده داروهاي شيمي درمانی پشت ماجراي استفاده بي‌رويه پزشكان از اين داروها هستند.

بيماران سرطاني سرگردان درمانند. اين بيماري پر هزينه انگار براي پزشكان حاشيه سود دارد كه حاضرند بر سر درمانش با يكديگر به جدال برخيزند. اختلافات بين متخصصان پرتو درماني و فوق‌تخصص‌هاي خون و سرطان بالغين بر سر درمان سرطان با پرتو درماني يا شيمي درماني و ادعاي هر كدام براي ذي‌حق بودن در درمان اين بيماري به جايي رسيده است كه وزارت بهداشت براي پايان دادن به اين اختلافات رشته راديوتراپي را دچار تغييرات كلي كرد. بيماران در اين بين همچنان سرگردانند و بابت درمان‌هاي نادرست ناگزيرند هم هزينه‌هاي هنگفت بپردازند و هم نتيجه مناسب را به دست نياورند. حالا هم كه رئيس مركز تحقيقات سرطان مي‌گويد بر اثر استفاده زياد از داروهاي شيمي درماني با مقاومت دارويي در اين حوزه مواجه شده‌ايم.»

 
 طرح از روزنامه شهروند
دور زدن تحریم انتخاباتی به روش احمدی نژاد/ چه ریزی به گردمان بریزیم با این وضعیت؟! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار