«علی البدل»، «مرز خوشبختی»، «خانه ما» و «افسر نمونه» چهار سریالی هستند که نامشان برای پخش در شبکه‌های مختلف سیما در نوروز ۹۶ مطرح شده است.
کد خبر: ۳۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 19 February 2017
نوروز یکی از بازه‌های زمانی طلایی برای پخش برنامه‌های تلویزیون است، زمانی که اگرچه مردم در سفر، مهمانی رفتن و یا مهمانی دادن هستند اما باز هم در دورهمی های خود در شب نشینی ها و زمان های گاه و بی گاه چشم انتظار آثار این قاب جادویی می نشینند. این بازه از این حیث طلایی است که پتانسیلی است تا سیما با سریال ها و برنامه های خوب اعتماد مخاطبان را دوباره جذب کرده و آنها را پای این قاب بکشاند و نگه دارد.

به گزارش مهر، بخشی از جذبه تلویزیون برای مخاطب سریال های نمایشی است، آثاری که تلویزیون نشان داده گاه چقدر در پرکردن اوقات مخاطب توفیق یافته است و حتی مردم در سفرها هم سعی کرده اند تا سریال مورد علاقه شان را از دست ندهند.

آنطور که پیداست نوروز سال ۹۶ قرار است شبکه های سیما با دست پر میزبان مخاطبان شوند؛ نوروزی که این بار در دوره ریاست عبدالعلی علی عسکری رقم می خورد و باید دید چقدر سیما می تواند رضایت مخاطبانش را به دست آورد و چقدر باعث می شود که مردم سمت شبکه های ماهواره ای بروند.

این بار تلویزیون با کارهایی از سیروس مقدم، حسین سهیلی زاده، سامان مقدم و مسعود آب پرور میزبان مخاطبان نوروزی خواهد بود که البته از این میان بعضی قطعیت بیشتری دارند و بعضی هنوز به عنوان گمانه زنی مطرح هستند. هنوز حدود یک ماه تا تحویل سال باقی مانده است و مدیران سازمان کمتر نظر قطعی درباره آثار نوروزی می دهند. نوروز سال ۹۵ نیز تا آخرین روزهای باقی مانده تکلیف چند سریال مشخص نشده بود و حتی یک سریال نوروزی از کنداکتور پخش کنار رفت. در این روند هر بار خود مدیران سازمان صداوسیما هم از قطعیت آثار اظهار بی اطلاعی می کنند، با این حال در این گزارش از گزینه های قطعی و احتمالی سریال های نوروزی یاد شده است.

شبکه یک با قصه شخصیتی علی البدل

سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری زوجی که سال هاست با هم کار می کنند یکی از گزینه هایی بود که از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی شبکه یک از آن یاد شد و پیش تر از هر سریال دیگری تصویربرداری و ضبط شد.

فیلمنامه این سریال به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند به نگارش درآمد و الوند از همان ابتدا یک کار متفاوت را به مخاطبان کارهای مقدم وعده داد؛ اثری که رئال است و از فضاها و موقعیت های کمدی بهره می گیرد.

«علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری زوجی که سال هاست با هم کار می کنند یکی از گزینه هایی بود که از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی شبکه یک از آن یاد شدقصه «علی البدل» در روستایی در ناکجاآباد اتفاق می افتد و روایتی طنز دارد که در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: من «علی البدل» هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی، حرف نزنم می گویند لالی حرف بزنم می گویند حق رای نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم.

این مجموعه که بازیگران زیادی هم دارد به گفته خشایار الوند، قرار نیست تنها یک قهرمان داشته باشد بلکه ضدقهرمان های بامزه ای دارد و از بازیگران آن می توان به مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده اشاره کرد.

این سریال ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در اطراف همدان کلید خورد و ابتدای شهریور ماه تصویربرداری به پایان رسید و عوامل به تهران بازگشتند. بعد از آن نیز تدوین و مراحل بعدی پس از تولید سریال انجام شد و اکنون یکی از دو سریال آماده سیما برای پخش در ایام نوروز است.

باید دید قصه «علی البدل» با توجه به سوژه و موقعیت های جدید آن چقدر در ربودن گوی طلایی از دیدگاه مخاطبان توفیق دارد.

شبکه دو و ماجرای چند جوان بیکار


حسین سهیلی زاده که امسال با سریال «پریا» و با شکستن تابوهایی بی اساس درباره ایدز به شبکه سه رفت، با «مرز خوشبختی» به شبکه دو آمد. سهیلی زاده که همچون سیروس مقدم یکی از پرکارترین کارگردانان تلویزیونی است سریال جدیدش را با فضایی نوروزی و مفرح پیش برده است.
 
 
 
در این سریال بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی، شهرزاد کمالزاده و سروش جمشیدی به ایفای نقش می پردازند و در حال طی کردن مراحل نهایی برای پخش از شبکه دو در ۱۵ قسمت است.

مهران رسام تهیه کننده و علی خودسیانی نویسندگی این سریال را بر عهده دارد و تاکنون «مرز خوشبختی» تنها سریالی است که به عنوان یک گزینه قطعی از سوی مدیران برای پخش از شبکه دو اعلام شده است.

«مرز خوشبختی» به گفته تهیه کننده آن، سه بازیگر اصلی دارد که داستان را پیش می برند؛ سه جوان بیکار که هر بار قصه به مقتضای داستان آنها پیش می رود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: به طلا و تلاش و عشق... جوان و گُل و گِل... همه چیز از یک وسوسه شروع می شود و به یک وسوسه ختم می گردد. از رفاقت شروع می شود و به رفاقت می رسد. داستان «مرز خوشبختی» داستان انتخاب هاست. دوراهی ها. زمانی که بر لب مرز ایستاده ای. یک سو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست. و انتخاب نهایت خوشبختیست.
 
این مجموعه هشتم آبان ماه سال جاری کلید خورد و ۱۵ بهمن ماه نیز ضبط و تصویربرداری در حدود ۸۰ لوکیشن به پایان رسید و باید دید جدیدترین اثر سهیلی زاده چه کششی را برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد.

شبکه سه؛ نرسیدن «آرمان دو» تا رسیدن «خانه ما»

اواسط دی ماه بود که نام سریال «آرمان دو» به کارگردانی احسان عبدی پور به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه مطرح شد اما مدتی پیش مشخص شد که این سریال هنوز در تولید مشکلاتی در پیش رو دارد و حتی مشخص نیست چه زمانی کلید بخورد.

ایرج محمدی بعد از آن بیان کرد که «آرمان دو» تنها یکی از گزینه های نوروزی بوده و قطعیتی برای رساندن آن به نوروز نبوده است.

با این حال از میان آثار تقریبا آماده تری که برای ایام نوروز وجود دارد تنها مجموعه «خانه ما» است که این روزها به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی در حال ضبط و تصویربرداری است و تاکنون ۴۰ درصد از تصویربرداری آن نیز انجام شده است.

این مجموعه که سرپرستی نویسندگان آن را خشایار الوند بر عهده دارد از ابتدای ساخت به عنوان یکی از مجموعه های نوروزی مطرح شد و تنها اثری است که شاید بتواند برای پخش در شبکه سه جایگزین شود.

 
 
اسامی بازیگران این مجموعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری.

«خانه ما» که البته ممکن است نامش تغییر یابد مضمونی کمدی دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این خانواده ها هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند...

این مجموعه ٦٠ قسمتی به سفارش مرکز امور نمایشی سیما تولید می شود و باتوجه به اینکه در حال حاضر «علی البدل» و «مرز خوشبختی» در کنداکتور شبکه های یک و دو پیش بینی شده است و تنها شبکه سه از کنداکتور مجموعه نوروزی خالی است احتمال دارد این مجموعه از این شبکه روی آنتن برود و باید دید بین دو کار که خشایار الوند در هر دو آنها (علی البدل) نقش داشته است کدام یک بیشتر به دل مخاطب می نشیند.

باز شدن پای دوپینگ به شبکه پنج (شبکه تهران)

سریال «افسر نمونه» که البته این نام موقت آن است و ممکن است تغییر کند به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه کنندگی مهدی فرجی برای شبکه پنج یا شبکه تهران ساخته می شود و امروز اول اسفند کلید خواهد خورد.

«افسر نمونه» که طرح آن از چند ماه پیش به عنوان گزینه نوروزی شبکه تهران به تصویب رسید و فیلمنامه به نگارش درآمد سوژه ای جدید دارد و اگر ساخت آن برای نوروز به قطعیت برسد می تواند یکی از کارهای پرمخاطب سیما برای این ایام باشد.

این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد«افسر نمونه» شاید برای ورزشکاران نام آشناتری به نظر برسد چراکه برخلاف اسمش اصلا ارتباطی با فضای پلیسی و انتظامی ندارد. داستان این سریال در دو خط موازی پیگیری می شود. قصه درباره فرهاد افسر مبارزه با دوپینگ است که درگیر ورزشکاران مختلف می شود. همچنین در قصه دیگری یک بازیکن ایتالیایی به ایران ترانسفر می شود و این دو قصه در کنار هم اتفاقات مختلفی را رقم می زند.
 
محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، ساغر عزیزی، اتابک نادری، هلیا امامی، زهیر یاری، پیام احمدی نیا، آذین رئوف، حامد آهنگی و... بازیگران اصلی این سریال هستند و همچنین یک فوتبالیست غیر ایرانی نیز برای ایفای نقش در این سریال حضور دارد.

ایده اولیه این سریال از امیرحسین قاسمی است و فیلمنامه آن را پیمان عباسی در ۱۵ قسمت به نگارش درآورده است.

این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد.

در خلاصه داستان سریال «افسر نمونه» آمده است: بهمن و توفیق دو دوست قدیمی هستند که از برادر به هم نزدیک تر به نظر می رسند، آنها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بریده اند اما بچه های آنها که امروز به سن ازدواج رسیده اند، راضی به این امر نیستند، این باعث می شود تمام این دوستی ۳۰ ساله کم کم تحت الشعاع قرار بگیرد.

با توجه به اینکه تکلیف سریال های نوروزی همیشه تا آخرین دقایق قرار گرفتن در کنداکتور پخش مشخص نیست باید دید امسال کدام یک از این آثار به پخش نهایی می رسند و از میان آنها کدامیک می توانند رضایت مخاطبان را برآورده سازند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار