کد خبر: ۳۸۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 21 February 2017

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اقبال کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری درچابهار از ثبت 63شرکت درفضای پسابرجام درمنطقه آزاد چابهار خبرداد و گفت: در همین مدت 105واحد تولیدی نیمه کاره به عرصه تولیدبازگشته و اشتغال حداکثری را درچابهار به دنبال داشته است.

عبدالرحیم کردی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیرفضای پسابرجام درمنطقه آزاد چابهار تاکید کرد: از ابتدای شکل گیری منطقه آزاد ازسال76 تاقبل از برجام 240شرکت خارجی به ثبت رسیده و این درحالی است فقط در فضای پسابرجام 63شرکت خارجی در منطقه ثبت شده که رشد 25درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دریک سال گذشته بیش از 80 هیت خارجی به منطقه آزاد سفر کرده اند که در این مدت15تفاهم نامه سرمایه گذاری و همکاری مشترک با شرکت های خارجی امضاشده و تاکنون 8تفاهم نامه منتنج به قرارداد شده است.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد چابهارتفاهم نامه های همکاری تاکنون باکشورهای فرانسه،آلمان،هند،چین،آسیای میانه و ترکیه برای سرمایه گذاری مشترک درمنطقه آزاد به نتیجه رسیده و درتلاش هستیم جایی را نیز برای ژاپنی ها باز کنیم.

کردی با اشاره به حضورسرمایه گذاران شرکت های بزرگ خارجی درهمایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه سواحل مکران در بهمن ماه جاری تاکید کرد: پنج تفاهم نامه دراین نشست با حضور معاون اول رییس جمهور امضا شد که یک تفاهم نامه با شرکت سی اچ آرچین درحوزه شیلات کاملا اجرایی شده و کارشناسان این شرکت هفته جاری درمنطقه مستقر می شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه اولویت منطقه آزاد بر توسعه صنایع پایان دستی فولاد و پتروشیمی گفت: اولین واحد پایین دستی تولید لوله های گاز و قوطی های فلزی با سرمایه گذاری 22میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: سه واحد مشابه نیز برای توسعه صنایع پایین دستی تا ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

کردی با اشاره به تمرکز سازمان بر پیگیری طرح های نیمه کاره تصریح کرد: 172 طرح سرمایه گذاری در شهرستان وجود دارد که تاکنون 105طرح از آن ها فعال شده و بقیه به شیوه های مشارکتی و کمک های سازمان به زودی به بهره برداری می رسد.

وی از راه اندازی شهرک لوازم و تجهیزات پزشکی در منطقه آزاد خبرداد و گفت: مطالعات طرح به پایان رسیده و یک واحد تولیدی مستقر شده که پیش بینی می کنیم با توجه به رغبت سرمایه گذاران ظرف 6ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گفته مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با توجه به این که سال 96 سیستان وبلوچستان به عنوان استان نمونه گردشگری انتخاب شده تعداد پرواز های ورودی به چابهار از ماهانه 52پرواز به 92پرواز افزایش یافته است.

کردی اظهار داشت: تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، زاهدان،دبی و مسقط مقاصد پرواز های فرودگاه کنارک است و درحال برنامه ریزی هستیم که اصفهان، کابل و کراچی را نیز به این پروازها بیفزاییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار