کد خبر: ۳۸۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 21 February 2017

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک یکی از خواسته های دیرینه مردم بمپور تحقق می یابد و این بخش به شهرستان ارتقا خواهد یافت.

محمدنعیم امینی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف طرح مطالبات مردم پیرامون ارتقا، انتزاع و الحاق برخی از مناطق حوزه انتخابیه ایرانشهر نشستی با مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور برگزار شد.
وی افزود: مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در این دیدار اعلام کرد ارتقای بخش بمپور به شهرستان در سازمان مدیریت به تصویب رسیده و در آینده نزدیک قدیمی ترین بخش کشور که همزمان با سمنان تبدیل به بخش شده به شهرستان ارتقا می یابد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این دیدار ضمن معرفی مختصری از تاریخ سیاسی و اجتماعی جنوب سیستان و بلوچستان و شهرهای مختلف حوزه انتخابیه ایرانشهر، بر ضرورت ارتقای برخی از شهرها و مناطق این استان با هدف توسعه شاخص های منطقه تاکید شد.
وی گفت: با توجه به وجود تمام زمینه های ارتقای برخی مناطق از جمله بمپور ایرانشهر، کلات سرباز و لاشار نیکشهر در این نشست ضرورت ارتقای این مناطق و مطالعات ارتقای بخش های بنت نیکشهر و پیشین سرباز به شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.
امینی فرد افزود: در این دیدار بر ارتقای دهستان های ابتر و دامن از توابع بخش مرکزی ایرانشهر به بخش نیز تاکید شد.
نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر با اشاره به پیشینه انتزاع بخش آشار و الحاق آن به مهرستان با هدف مهیا کردن شرایط ارتقای آن به شهرستان، بر انتزاع و الحاق مجدد آن به بخش کلات سرباز و تسهیل شرایط ایجاد شهرستان جدید التاسیس کلات سرباز تاکید کرد.
به گزارش ایرنا بخش بمپور در 25 کیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار