کد خبر: ۳۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 21 February 2017

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 150 نفر مستمری بگیر این صندوق تا چند روز آینده سه میلیون ریال عیدی دریافت می کنند.

امان الله شاقوزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 30 هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان عضو هستند.
وی گفت: امیدواریم با ورود فعالانه جامعه هدف، شاهد رشد بیشتر آمار بیمه شدگان در این صندوق باشیم.
وی افزود: حق بیمه در این صندوق 15 درصد سطح درآمد انتخابی است که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت و 10 درصد آن را دولت تامین می کند.
وی ادامه داد: دولت نیز برای حمایت از روستاییان و عشایر، 2 برابر حق بیمه هر روستایی و عشایر را خود به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کند.
وی خاطر نشان کرد: سهم هر متقاضی در پرداخت سالانه حق عضویت بین یک میلیون و 800 هزار ریال تا چهار میلیون و 200 هزار ریال است که بر اساس درآمد و خود اظهاری خانوار تعیین می شود و متقاضی در پایان هر سال می تواند نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: تمام ساکنان نقاط روستایی و عشایری شامل کشاورزان و دامداران، رانندگان خودروهای حمل و نقل بار و مسافر ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، همه کارشناسان و کارکنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام مهندسی دامپزشکی، زنان سرپرست خانوار، مربیان روستا مهدها و کشاورزان ساکن شهر جامعه هدف صندوق هستند و می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
شاقوزایی اظهار داشت: این صندوق دارای مزایایی از قبیل بازنشستگی «مستمری پیری»، مستمری بازماندگان و از کارافتادگی کلی است.
وی بیان کرد: کارگذاری های صندوق که بیشترشان دهیاران، شوراها، تعاونی های روستایی و شرکت های تعاونی و سازمانهای مردم نهاد هستند، نام نویسی از متقاضیان عضویت در این صندوق را انجام می دهند.
وی ادامه داد: افراد می توانند با مراجعه به کارگذاری ها و ارائه مدارک لازم مانند کپی شناسنامه و کارت ملی و دفترچه درمان روستایی سرپرست و یا تائیدیه شورای روستایی و بخشداری و نیز جهاد کشاورزی نسبت به عضویت خود در صندوق اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی‌، دهیاران و اعضای شوراها با استفاده از مکانیزم‌ها و ظرفیت ‌هایی که در اختیار دارند می ‌توانند در معرفی فراگیر صندوق و اطلاع‌ رسانی به جامعه هدف تاثیرگذار باشند.
به گزارش ایرنا صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1383با مصوبه دولت شکل گرفت تا روستاییان و عشایر را در ازای دریافت حق بیمه از مزایای بیمه فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی برخوردار کند.
سقف سنی بیمه بازنشستگی این صندوق در گذشته برای مردان 55 و برای زنان 50 سال بود اما به دلیل مغایرت قانونی آن، سقف سنی برداشته شد و تمام روستاییان بالای 18سال می توانند از بیمه روستاییان و عشایر استفاده کرده و با پرداخت 15 سال حق بیمه و رسیدن به سن 65 سالگی از مزایای آن بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار