کد خبر: ۳۸۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 21 February 2017

همزمان با بهره برداری از 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی در کشور با حضور وزیر بهداشت در مازندران، امروز/سه شنبه/ 54 طرح بهداشتی از طریق ویدئو کنفرانس در حوزه زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افتتاح شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها شامل مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی با گستره افزون بر 6 هزار متر مربع است.
ایرج ضاربان با بیان اینکه برای افتتاح این طرح ها بهداشتی افزون بر 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید، انقلابی بزرگ در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 305 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر 2 هزار و 182 میلیارد ریال در حوزه زیر پوشش این دانشکده در جنوب سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده که 144 طرح آن افتتاح و 100 طرح نیز برای هفته دولت آماده بهره برداری است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر تصریح کرد: افزایش پزشکان عمومی از حدود 25 نفر به 120 نفر و پزشکان متخصص از 40 نفر به 70 نفر و تجهیز همه مراکز بهداشتی درمانی به پزشک از جمله تحولات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان منطقه در کنار توسعه زیر ساخت ها به حساب می آید.
وی گفت: این دانشکده 800 هزار نفر از مردم جنوب سیستان و بلوچستان شامل شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند را زیر پوشش قرار داده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار