کد خبر: ۳۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴ 22 February 2017
مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان های همجوار خطر انتشار این بیماری در استان وجود دارد.

مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: متاسفانه در برخی استان های همجوار بیماری مسری آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده شده است.

وی افزود: با توجه به خطرات و مسری بودن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیاز است که اقدامات قرنطینه ای و محدودیت تردد در استان اعمال شود.

وی ادامه داد: ممکن است تردد غیر مجاز کامیون های حامل طیور زنده در مسیرهای متعددی که به سیستان و بلوچستان منتهی می شود باعث انتقال آلودگی به استان شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: از هم استانی های گرامی خواهشمندیم تا از خرید مرغ زنده خودداری و تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی به صورت بسته بندی مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: همچنین در صورت مشاهده هرگونه تلفات در جمعیت طیور خانگی موارد را به نزدیک ترین اداره  دامپزشکی یا شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است و پیشگیری از وقوع این بیماری مستلزم رعایت دقیق موارد و نکات امنیت زیستی است که در صورت عدم رعایت آن خسارت جبران ناپذیری وارد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار