کد خبر: ۳۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 22 February 2017
همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان با حضور معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان های 19 گانه استان و مدیران کل استانی از امروز چهارشنبه به مدت 2 روز در سایت جهانی شهرسوخته شهرستان هامون آغاز بکار کرد.

فرماندار هامون در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این نشست در سه کارگروه اقتصاد مرز، گردشگری و تسهیلات نوروزی و انتخابات در 2 شیفت صبح و عصر در سایت جهانی شهرسوخته این شهرستان برگزار می شود.
معصومه پرندوار اظهار داشت: این همایش فردا میزبان استاندار سیستان و بلوچستان خواهد بود.
وی افزود: حضور فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان در منطقه سیستان برای شرکت در این همایش، سبب معرفی هر چه بیشتر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری این منطقه می شود.
فرماندار شهرستان هامون گفت: شرکت کنندگان در این همایش از سایت های تاریخی و جاذبه های گردشگری منطقه سیستان دیدن می کنند.
به گزارش ایرنا در سی و هشتمین اجلاس یونسکو در تاریخ 22 ژوئن 2014 مطابق با 1 تیر 1393 شهر سوخته به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. 
این محوطه باستانی هفدهمین اثر تاریخی ایران در فهرست یونسکو است که با برخورداری از قدمت 5000 ساله به عنوان یکی از پیشرفته ترین شهرهای باستانی دنیا شناخته می شود.
همچنین نکته جالب اینکه باستان شناسان تاکنون هیچ نوع سلاحی از این شهر بدست نیاورده اند که این خود نشان دهنده سکونت مردمی صلح طلب و آرام در این منطقه است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار