کد خبر: ۳۸۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 25 February 2017

امام جمعه موقت زاهدان گفت: خطر منافقان برای هر جامعه از خطر هر دشمنی بیشتر است چرا که از یک سو شناخت آنها غالباً آسان نیست و گاه چنان در تارو پود جامعه نفوذ می کنند که جدا ساختن آنها کار بسیار مشکلی است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان کرد: هیچ چیزی به مانند تقوا و تقویت ایمان نیست، انسان های مومن و متدین در زندگی دنیوی هم موفق تر هستند؛ زیرا مورد اعتماد مردم قرار می گیرند

خطیب موقت نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: مهمترین حوزه وجودی انسان بر سه اصل فکر، قلب و فعل نهادینه شده است.

حمیدی با بیان اینکه این سه حوزه مهمترین حوزههای انسان است، افزود: از منظر اسلام، انسان متعالی و هدایتشده کسی است که فکر، قلب و فعلش در مسیر بندگی خدا باشد.

وی افزود: افراد منافق حرف قبل و بعدشان یکی نیست درواقع انسان منافق شرایط را میبیند و نسبت به آن شرایط خود را به آن شکل درمیآورد و به دنبال این است که چطور صحبت کند تا به نفعاش باشد.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه به بحث برگزاری همایش انتفاضه فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در این گردهمایی بین المللی کشورهای اسلامی را نسبت به خطرهای اسرائیل و همدستانش آگاه کرد و وظیفه همه کشورهای اسلامی است تا از انتفاضه فلسطین حمایت کنند.

امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: حمایت از انتفاضه فلسطین و مقابله با جنایت های رژیم اشغالگر اسرائیل، تکلیف مسلمانان جهان است.

وی اظهار کرد: آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف باید محور اتحاد و همدلی مسلمانان جهان باشد، تا بتوان از این طریق بر استکبار جهانی و دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) پیروز شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: بدون تردید تا رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه خاورمیانه به جنایت، کودک کشی، شهرک سازی و توطئه پراکنی ادامه می دهد، جهان اسلام رنگ صلح و سازش را به خود نمی بینید.

وی همچنین در ادامه به تربیت اسلامی و دینی نیز در جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به توسعه ی آموزش و تربیت دینی نسل جوان از مهم ترین مبانی توسعه ی جامعه اسلامی به شمار می ‌آید و باید همه ی ما نسبت به این مهم احساس مسئوولیت داشته باشیم.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: کم ‌کاری در امور دینی و بی ‌توجهی به آموزه ‌های قرآنی موجب بروز نابسامانی ‌های اخلاقی و اجتماعی می ‌شود و عواقب بسیار بدی را برای مسلمانان به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار