کد خبر: ۳۸۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 26 February 2017


استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در طول تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی تا سال 92 و شروع دولت آقای روحانی در این استان 9200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده البته ارزش پول زمان بجای خود محفوظ و در آن تردیدی نیست ، ولی در طول 3 سال دولت دکتر روحانی، بالغ بر 12000 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در استان اجرایی شده است.

 به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان: "علی اوسط هاشمی" با بیان اینکه گاز آرزوی دیرینه مردم استان هست که با تلاش جدی در دولت تدبیر و امید هم اکنون لوله گاز به زاهدان رسیده است و ان شاالله مشعل گاز در مرکز استان روشن خواهد شد و همزمان کلنگ لوله گذاری گاز از ایرانشهر به چابهار و زاهدان به زابل به زمین زده خواهد شد .

به گفته وی آبیاری با لوله در سطح 146 هزار هکتار در سطح استان در سفر هیئت دولت در سال 93 مصوب شد که 500 میلیون دلار بلاعوض با درخواست رئیس جمهور و موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به طرح آبیاری با لوله در سطح 46 هزار هکتار در سیستان اختصاص یافت .

به گفته هاشمی در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال 92 ، فقط 18 هزار هکتار در کل استان آبیاری تحت فشار اجرا شده ، ادامه داد: هم اکنون در 20 ناحیه زمینهای کشاورزی سیستان طرح آبیاری با لوله فعالیت دارد و از برکات این طرح بزرگ راه اندازی 2 واحد تولیدی لوله جی .آر . پی است که اولین کارخانه سال گذشته و کارخانه دوم نیز توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت .

استاندار با بیان اینکه حداقل 3000 نفر اشتغالزایی در این طرح ایجاد شده، اضافه کرد: 310 نفر بطور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند .

استاندار با اشاره به ظرفیت 2.5 میلیون تن بندر چابهار از سال 62 تاکنون در ادامه افزود: تا پایان سال ظرفیت این بندر به 8.5 میلیون تن ارتقاء می یابد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تکمیل زنجیره حلقه حمل و نقل ترکیبی در استان از راه اندازی یک فروند هواپیمای تفتان ایر بر فراز آسمان ایران گفت و اظهار داشت: 2 فروند دیگر هم وارد کشور شده که پس از طی مراحل فنی مجوز پرواز می گیرد.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر این، 2 فروند هواپیمای بر زمین نشسته در مرکز استان داریم که با گذشت بیش از 10 سال که به علت برخی اختلافات فعالیت نداشت، رایزنی های لازم برای پرواز این دو هواپیما هم انجام شده تا با حضور یکی از مقامات عالی کشور افتتاح شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار پایانه مسافربری دریایی با کشور عمان با ظرفیت 260 نفر مسافر دریایی و قابلیت حمل 40 دستگاه خودرو راه اندازی شد .

هاشمی اظهار داشت: تعداد پایانه های رسمی سیستان و بلوچستان از 2 پایانه رسمی(میلک و میرجاوه) در طول تاریخ به 5 پایانه رسمی (شامل ریمدان ، پیشین و کوهک) ارتقا یافته که پایانه ها در کنار بازارچه ها و معابر مرزی جهشی برای رونق تجاری و اقتصادی بشمار می روند.

به گفته وی با فعالیت 2 معبر مرزی ، 50 درصد فروش سوخت در بین استانهای مرزی به مرزنشینان این استان اختصاص یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان ساخت فرودگاه چابهار را در جهت تکمیل حلقه شبکه حمل و نقل موثر دانست که جزء اهداف همه استانداران ادوار گذشته بوده اما محقق نشده است.

هاشمی تصریح کرد: موافقت شورای عالی فضایی کشور برای ساخت فرودگاه چابهار در زمینی به وسعت 2400 هکتار زمین گرفته شد که با انتخاب سرمایه گذار ، عملیات اجرایی احداث فرودگاه چابهار را به جشن خواهیم نشست .

هاشمی بیان داشت: سال گذشته ساخت165 هزار متر مربع فضاهای بهداشتی و درمانی را با وزیر بهداشت و درمان توافق شد که بخشی از آن از جمله زایشگاه و بلوک زایمانی و کلینیک ویژه در خاش و همچنین بیمارستان سوانح سوختگی زاهدان و غیره با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شدند . وی با اشاره به حضور وزیر بهداشت و درمان به مدت سه روز در سال گذشته در استان و امسال نیز به مدت 4 روز گفت: اراده دولتمردان تدبیر و امید برای تغییر و ساختن قابل تقدیر است. وی ادامه داد: بیش از 140 هزار متر مربع فضای دانشگاهی در جنوب و مرکز استان در دست ساختمی باشد که 55 هزار متر مربع در منطقه سیستان است.

هاشمی کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار را از برکات طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: در دیداری که با آقای رئیس جمهور داشتم به ایشان گفتم، نگاه وزیر بهداشت و درمان به استان بحق شایسته تقدیر است.

استاندار با بیان اینکه در کنار نگاه اقتصادی به استان در زمینه های اجتماعی و نوع زیست مردم برنامه ریزی و توجه شده در ادامه یکی از بحث های جدی اجتماعی و وسیله نارضایتی مردم و گلایه معتمدین و علما را مسئله مشکوک التابعین و فاقدین شناسنامه عنوان کرد و گفت: نگاه سیاسی به این مسئله در بدو مسئولیتم در استان به اجتماعی تغییر یافت و در همین رابطه تا امروز ، 21 هزار نفر صاحب هویت و شناسنامه شدند و منع خدمات افزون بر 13 هزار شناسنامه برطرف شد.

هاشمی با اشاره به جذب بیش از 96 هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان گفت: 6000 میلیارد ریال ردیف بودجه ای برای توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی استان (از سال 95) به مدت 3 سال به استان اختصاص یافت، همچنین سال گذشته 3009 نفر مجوز خرید خدمت آموزشی دریافت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار