کد خبر: ۳۸۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 02 March 2017

مردم ولایتمدار و شهید پرور زاهدان که صبح امروز میزبان 13 شهید گمنام دفاع مقدس بودند ساعاتی پیش با حضور در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان با لاله های افتخار آمیز نظام جمهوری اسلامی وداعی جانسوز کردند.

به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم شهید پرور شیعه و سنی زاهدان صبح امروز در مسیر استقبال از شهدای گمنام از فرودگاه بین المللی زاهدان تا میدان خاتم پیکرهای مطهر این شهیدان را با گل و گلاب مشایعت و با آرمان های این شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.
آیین وداع با شهدای عزیز همزمان با شب شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه عاشقان ثارالله واقع در کوی قدس زاهدان برگزار شد و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی این شهر در فضایی معنوی با قرائت ادعیه ونوحه خوانی و سینه زنی یادشهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
مردم شهید پرور زاهدان در این مراسم بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و نشان دادند که شهدا را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.
حجت الاسلام امین نجفی از علمای حاضر در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجودی که استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش گسترده ای را برای ناامن کردن ایران اسلامی انجام داده بود اما امروز به برکت خون شهدا کشور ایران در امنیت و آسایش کامل به سر می برد.
وی تصریح کرد: اگر امروز با امنیت و آسایش خاطر می توانیم آیین های مختلفی در سطح شهر برگزار کنیم به برکت خون همین شهداست.
وی افزود: کسانی که به دنبال سعادت هستند باید ادامه دهنده راه شهیدان باشند و این بزرگواران را الگوی خودشان در زندگی قرار دهند.
وی بیان کرد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی دین خودشان را نسبت به اسلام، مملکت، انقلاب و رهبر معظم انقلاب ادا کردند.
حجت الاسلام نجفی گفت: گاهی اگر کوچه و شهر مزین به نام شهید می شود برای این است که راه سعادت و کمال را گم نکنیم.
وی خاطر نشان کرد: شهدا خداوند را درک کردند و به مقامی که می خواستند رسیدند.
وی بیان کرد: شهدا به ما درس ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، فداکاری و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را دادند.
وی تصریح کرد: پیام شهدا این است که خودمان را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان نیز گفت: روز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر سه شهید در شهر بزمان ایرانشهر تشییع و خاکسپاری می شوند.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان اظهار داشت: یک شهید در سپاه سلمان زاهدان، سه شهید در قصرقند، سه شهید در سرباز، یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه چابهار و 2 شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان روز شنبه هفته آینده تشییع و خاکسپاری می شوند.
وی تصریح کرد: مراسم وداع با پیکر این شهدا پنجشنبه شب در خاش و جمعه شب در ایرانشهر و چابهار با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا همزمان با ایام فاطمیه 270 شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع و خاکسپاری می شوند که از این شهدا 240 شهید گمنام و 30 شهید شناسایی شده هستند.
مردم سیستان و بلوچستان اکنون مفتخر به میزبانی 93 شهید گمنام در 30 نقطه این استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار