احمد عزیزی از پانزدهم اسفندماه ۱۳۸۶ تاکنون به علت کاهش سطح هشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا کرمانشاه بستری بود. رهبر معظم انقلاب در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ طی سفر به کرمانشاه از احمد عزیزی در بیمارستان عیادت کردند.
کد خبر: ۳۹۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 07 March 2017
احمد عزیزی، از شاعران اهل بیت(ع) آیینی کشور که از سال ۸۶ تاکنون در پی اختلالات کلیوی و تشنج در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود،‌ دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته احمد عزیزی شاعر دعوت حق را لبیک گفت. زینب عزیزی، خواهر احمد عزیزی، که صبح امروز از وخیم شدن وضعیت جسمی این شاعر اهل بیت(ع) خبر داده بود،‌ گفت: به دنبال افت فشار و پایین آمدن علایم حیاتی این شاعر، سرانجام پس از سال‌ها رنج بیماری به رحمت حق شتافت.
 
احمد عزیزی شاعر انقلابی دعوت حق را لبیک گفت
 
احمد عزیزی، شاعر انقلاب که دیروز ۱۵ اسفند ۹۵، وارد نهمین سال بودنش در وضعیت کما شده بود، به دلیل انسداد روده، تحت یک عمل جراحی ناگهانی قرار گرفت و امروز به دلیل عوارض پیش آمده، درگذشت.
 
این شاعر اهل بیت (ع) از ۱۵ اسفندماه ۸۶ به دلیل کاهش سطح هشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی به کما رفت و از همان زمان تاکنون در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی بود.

احمد عزیزی در چهارم دی ماه ۱۳۳۷ در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد. وی در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابان ها و... به خوبی فرا گرفت.
 
احمد عزیزی شاعر انقلابی دعوت حق را لبیک گفت
عزیزی قبل از پیروزی انقلاب به دعوت شمس آل احمد به تهران آمد و دیداری نیز با شهید مرتضی مطهری داشت. او با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مکان کرد و برای مدتی ساکن شهرستان نور شد. سپس در تهران اقامت گزید و به همکاری با روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت.
 
این شاعر انقلابی سرودن شعر را از سال های جوانی با مجله جوانان آغاز کرد. عزیزی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد بود که این سبک به صورت مثنوی در «کفش های مکاشفه» جلوه کرده ‌است.  تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی - ملهم از مثنوی مولوی- در شعر معاصر بی‌نظیر است. این سبک تأثیر بسیاری در شعر معاصر گذاشته ‌است. اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
 
او از پانزدهم اسفندماه ۱۳۸۶ تا کنون به علت کاهش سطح هشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا کرمانشاه بستری است. رهبر معظم انقلاب  در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ طی سفر به کرمانشاه، از احمد عزیزی در بیمارستان عیادت کردند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار