رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اولین کنسرت در پایتخت عربستان پس از سه دهه»،«نفوذ سیا در گوشی‌های اپل و سامسونگ»،«صحبت یک مرجع تقلید با رئیس جمهور درباره تحصن روحانیون»،«انتقاد علم الهدی از فضای مجازی کشور» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 11 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رونمایی از استراتژی جدید اتخاباتی احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد در جمع شوراهای بازخوانی خط امام گفت: ۴ ماه پیش می خواستند یک عده را بیاورند و به اسم ما قالب کنند. من خودم فعلا و البته فعلا در مقوله انتخابات مستقیم وارد نمی شوم ٬ ولی بقیه دوستان که منعی ندارند. به من گفتند تو خودت نباش ولی رایت را بیاور پشت سر ما باشد گفتم اصلا از این خبر ها نیست. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


ارسال نامه غیر از راه‌های دیپلماتیک موجب وهن نظام است

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص نامه نگاری برخی از مسئولان اجرایی سابق کشورمان با مقامات دیگر کشورها، اظهار کرد: برای برقراری ارتباط و نامه نگاری در سطح مسئولان و مقامات دو کشور یکسری مقدمات دیپلماتیک و پروتکل های بین المللی وجود دارد که باید هر مسئولی در هر کشوری این مسائل را رعایت کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بیان داشت: بی شک ارسال نامه به روسای جمهور و مقامات دیگر کشورها از راه های غیر دیپلماتیک به شان سیاسی افراد آسیب وارد خواهد کرد و موجب وهن نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


اولین کنسرت در پایتخت عربستان پس از سه دهه

روز گذشته صدها نفر از مردم شهر ریاض پس از سه دهه توانستند در یک کنسرت زنده در این شهر شرکت کنند. دست‌کم دو هزار تماشاگر توانستند در کنسرتی به خوانندگی راشد الماجد و محمد عبدو در ریاض شرکت کنند. به گفته رسانه‌های محلی، برای اولین بار پس از سال 1990 است که در پایتخت عربستان صعودی کنسرتی عمومی برگزار می‌شود. البته جمعیتی که در این کنسرت شرکت کرده بودند تنها مردها به چشم می‌خوردند ولی این کنسرت می‌تواند باعث تغییرات زیادی در این کشور بسته عضو شورای همکاری خلیج‌فارس شود.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


پیشنهاد اعطای نوبل به صدا و سیما توسط وزیر نفت!

بیژن زنگنه با اشاره به پروژه گازرسانی به زاهدان عنوان کرد: عده‌ای تخصص خاصی در تبدیل شهد فعالیت‌های دولت به شرنگ دارند؛ در این خصوص جایگاه رادیو و تلویزیون هم نباید نادیده گرفته شود که افرادی در رادیو و تلویزیون باید به دلیل این تخصصشان جایزه نوبل دریافت کنند.فارس این خبر را منتشر کرد.


انتقاد یک بازیگر از انتشار برخی تصاویر از کیارستمی

امیر آقایی، بازیگر فیلم‌هایی چون «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «شیفت شب» و «کوچه بی‌نام» از افرادی که تصاویری ناخوشایند از دوران بیماری عباس کیارستمی منتشر می‌کنند، انتقاد کرد. آقایی در این‌باره در اینستاگرام نوشت: «این روزها، همزمان است با ابتدای بیماری آقای کیارستمی، و عکسهای عجیبی از گنجه‌ها بیرون آمده است؛ عکسهای بیماریشان، عکسهای ناتوانی و خستگیشان. عکسهایی که هر کسی میتوانند باشند الا ایشان، دوستان لطفا حرمت استاد را نگه دارید، هیچ تصویری نمیتواند شمایلِ ماندگار و مانای آقای کیارستمی را در ذهن شاگردان و علاقه‌مندانش خدشه‌دار کند. آقا، آقایان، حرمت نگه دارید لطفاً، سینه‌های چاک‌خورده از غم بزرگتان را از لای دست و پای فضاهای مجازیتان جمع کنید، بگذارید همین اندک کوچکترهایی که فقط محض استادی استاد، تصویری در ذهن دارند، به تصویر بی‌نقصشان دلخوش بمانند، شما هم اگر همراهید، پیگیر پرونده پزشکی استاد باشید لطفا


سفیر آمریکا در آنکارا هم در لیست تررور بود

روزنامه ترکیه‌ای ملیت گزارش داد که قاتل سفیر روسیه در آنکارا، قبل از انجام این جنایت در اینترنت به دنبال اطلاعاتی درخصوص سفیر آمریکا نیز گشته بود و بازرسان براین باورند که وی برای قتل سفیر آمریکا نیز برنامه‌ریزی کرده بود. بازرسان ترک از شرکت گوگل خواسته‌اند تا پست‌هایی را که مجرم آنها را از جیمیل خود حذف کرده بود، بازگرداند اما این شرکت آن را غیرممکن دانسته است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


برخی حاکمان کشورهای اسلامی آدم نیستند

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران: بعضی حاکمان اسلامی در بعضی کشورها با صهیونیست‌ها و با دشمنان اسلام هستند، این‌ها آدم نیستند. مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن کشف ولی‌امر است. بنا به بیانات مقام معظم رهبری، ولی امر، فرهنگ اصیل اسلام را احیا می‌کند و در برابر هجمه‌های دشمن مردم را آماده کرده، اجازه نمی‌دهد مردم هجوم دشمن را بپذیرند و انفعال داشته باشند. فردی باید در جامعه رهبری کند که لیاقت داشته باشد و مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


نفوذ سیا در گوشی‌های اپل و سامسونگ

بنیانگذار ویکیلیکس در نشست خبری گفت: رمزگذاری گوشی های تلفن همراه به هر شیوه ای که باشد نفوذ در آنها امکان پذیر است. بدافزارها و برنامه های پیچیده ای که برای حملات سایبری به ایران و روسیه تهیه شده بود، کار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


کنایه پوتین به اظهارات نتانیاهو در مورد ایران

پوتین در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: این‌ها مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است. الان دنیا عوض شده، بیایید در مورد اوضاع امروز صحبت کنیم. نتانیاهو در دیدار با پوتین گفته بود: ۲۵۰۰ سال پیش، در دوران امپراتوری پارس می‌خواستند یهودی‌ها را نابود کنند و شکست خوردند! حالا هم ایران به عنوان وارث آن امپراتوری همان هدف را دارد. فارس این خبر را منتشر کرد.


روحانی خود را معطل برجام کرد اما چیزی عایدش نشد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اظهارداشت: آقای روحانی به جای امید به خدای متعال و توجه به استعدادهای داخلی در امر تولید و اشتغال و تکیه بر سرمایه داخلی خود را چند سال معطل برجام کرد و سرانجام هم از برجام چیزی عاید وی نشد. وی افزود: در همان ابتدای کار رهبر معظم انقلاب فرمودند که نباید به آمریکا اعتماد کرد اما متاسفانه آقای روحانی اعتماد بیشتری به آمریکا کرد. نماینده مردم ارومیه اظهار داشت: وعده‌هایی که رئیس‌جمهور در بحث رونق و رشد اقتصادی و رونق کسب و کار داده بود متاسفانه محقق نشد و ما شاهد تحقق این موارد نبودیم. قاضی‌پور خاطرنشان کرد: دولت کارشناسان خوبی دارد اما این کارشناسان برای اطرافیان و خواص خود نظر می‌دادند نه برای منافع ملی و آحاد ملت. فارس، این خبر را منتشر کرد.


بلیت سازی بعد از فاکتورسازی پروژه جدید تخریب دولت

چندی پیش و به دنبال سفر چندساعته رئیس جمهور به استان البرز، جریان سازمان یافته مخالف دولت پروژه ای را کلید زد که براساس آن ادعا شد برای این سفر ۵۰۰میلیون تومان صرف هزینه غذا شده است. فاکتورسازان که این ادعا را مطرح کرده بودند آن را به بعضی چهره های سیاسی انتقال دادند. آنها منتظر اثربخشی فاکتورسازی قلابی بودند که اتفاقا موفق شدند این ادعا را از زبان آیت الله جنتی انتشار دهند. این در حالی بود که معاون استاندار البرز هفته پیش در مصاحبه با ایسنا این خبر را تکذیب کرد و گفت: چه معنی دارد افرادی با مسئولیتی که دارند در ایام منتهی به انتخابات جو درست می‌کنند، می‌گویند برای دولتی که یک روز به استان آمده ۴۵۰ هزار تومان مسواک و خمیردندان خریداری شده، چه کسی این را باور می‌کند؟ در سفر دوم رئیس جمهور علیرغم این که تا ساعت ۱۴ طول کشید اما رئیس‌جمهور برای ناهار مهمان استان نبود. یک عضو اصولگرای شورای شهر تهران که دبیرکل یک تشکل ارزشی بنام "جمعیت جانبازان” است، ادعای جالبی را مطرح کرده. وی گفته قرار است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا رئیس جمهور در زمان مناظره‌های انتخاباتی در سفر خارج از کشور باشد! پروژه بلیت سازی برای رئیس جمهور به منظور انجام سفرخارجی ظاهرا دستاورد جدید مخالفان دولت است که ظاهرا برای تاثیربخشی بیشتر به یک فرد جانباز واگذار شده است. 24 آنلاین این خبر را منتشر کرد.


صحبت یک مرجع تقلید با رئیس جمهور درباره تحصن روحانیون

در سومین روز از تحصن علما، ائمه جمعه و روحانیون خراسان جنوبی آیت‌الله وحید خراسانی از تحصن‌کنندگان خواست ثابت‌قدم باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالدین عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: طی تماس تلفنی با دفتر آیت‌الله وحید خراسانی؛ این مرجع تقلید خطاب به تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی فرمودند ثابت قدم باشید، با رئیس جمهور صحبت می‌کنم.خروش انقلابی روحانیون و علمای خراسان جنوبی در واکنش به سکوت سه‌هفته‌ای وزارت کشور مقابل سخنان ضددینی و هنجارشکنانه استاندار از 18 اسفندماه آغاز شده است.


کرسنت، قرارداد غلطی است، اما اجرا شود

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان مناطق آزاد مهمان این هفته برنامه "دست خط" بود. مشاوررئیس جمهور در این برنامه گفت:‌ کرسنت قراردادی است که فرمول قیمتش درست نیست ولی راه حل این نیست کاری کنیم که در دعوای بین المللی بازنده شویم، بلکه راه حل آن اجرای قرارداد است.


دومین ایرباس ایران صبح فردا در مهرآباد

ایرباس ۳۳۰ ایران ایر به عنوان دومین هواپیمای خریداری شده از ۱۰۰ فروند هواپیمایی که با شرکت ایرباس قرارداد آن نهایی شده است، صبح فردا(شنبه) در فرودگاه مهراباد فرود خواهد آمد.ایرباس ۳۳۰ ایران ایر که از چند روز قبل فرآیند نام گذاری، ثبت رسمی و رنگ‌آمیزی آن در فرانسه آغاز شده بود، به طور رسمی به مسئولان ایران‌ایر تحویل داده شد تا صبح فردا وارد تهران شود.یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حوالی ساعت ۹ صبح فردا دومین هواپیمایی خریداری شده برای ایران ایر در باند فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.


کلاه‌برداری به شیوه سهام عدالت!

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه پیگیری وضعیت سهام عدالت فقط از سایت و شماره تلفن مختص این سهام قابل انجام است، می‌گوید: طی چند روز گذشته افرادی کلاه‌بردار مدعی شده اند که می توانند با گرفتن مبلغی برای مردم سهام عدالت ثبت نام کنند.سید جعفر سبحانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در چند روز گذشته افرادی سودجو در نقاط مختلف کشور به مردم کارتی می دهند و مدعی می‌شوند که آن کارت سهام عدالت است و بابتش از مردم مبالغی دریافت می کنندیا این‌که در بعضی از سایت ها شماره تلفن هایی گذاشته‌اند و می گویند که درباره سهام عدالت مشاوره می‌دهند و بابتش پول می گیرند که این موضوع غیر قانونی است.مشاور رییس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: بعضی از شرکت های تعاونی شهرستان ها می گویند مبلغی بدهید و درباره سهام عدالت خدمات بگیرید. حتی بعضی ها مبالغی می گیرند و مدعی می شوند که سهام عدالت را ثبت نام می کنند که تمام این موارد کلاه‌برداری و سودجویی است.


رشد اقتصادی ملموس نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی ۷ درصد برای مردم ملموس نیست، گفت: انداختن تقصیرها به گردن دولت قبل، آن هم بعد از سه سال و نیم از کار دولت، بداخلاقی سیاسی است و قابل پذیرش نیست.اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: دولت گزارش‌هایی را از پیشرفت و توسعه اقتصادی ارائه کرده، اما این گزارشات برای مردم ملموس نیست و نکاتی هم در مورد رشد اقتصادی 7 یا 8 درصدی که از سوی دولت مطرح می‌شود، در جامعه برای مردم قابل لمس نیست. وی افزود: بهترین راهکار برای دولت این است که گزارشی از واقعیات موجود در سه سال و نیم گذشته اعم از موفقیت و عدم موفقیت و نداشته‌ها را نیز به مردم ارائه کند و ارائه گزارش شفاف و واقعی باعث می‌شود تا حرف دولت بیشتر در ذهن مردم جای بگیرد.


اظهارات عجیب رسایی در توییتر

نماینده اصولگرای مجلس نهم که پس از ردصلاحیت در انتخابات مجلس دهم، برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای اصفهان نام‌نویسی کرده، در توییت‌هایی درباره این انتخابات اظهارنظر کرد.حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس نهم که اخیراً ضمن اعلام کاندیداتوری برای انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه اصفهان، با راه‌اندازی حساب کاربری در توییتر به جمع سیاست‌مدارانی که طی ماه‌های اخیر توییتری شده‌اند، پیوسته، در دو توییت جدید خود با استعاره و کنایه‌های ادبی، درباره انتخابات بهار سال آینده توییت کرد.رسایی در توییت نخست خود نوشت «یک گله گوسفند اگر فرمانده شیری داشت، مثل شیر عمل می‌کند و یک گله شیر اگر فرمانده گوسفندی داشت، مثل گوسفند عمل می‌کند» و هشتگ زد: «انتخاب با خودمان است»این نماینده عضو جبهه پایداری همچنین در توییت دیگری با همان هشتگ «انتخاب با خودمان است» نوشت: یک گله شیر باید یک شیر را فرمانده خودش کند و شیر بماند. انتخاب افراد ضعیف و بزدل یعنی دعوت دشمن به تجاوز»


کنایه وزیر ارتباطات به فعالیت توئیتری احمدی‌نژاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با کنایه آغاز فعالیت‌ توئیتری احمدی‌نژاد گفت‌: شرایط جامعه باعث شده به فضای مجازی بپیوندند وگرنه الان هم اگر بتوانند همه چیز را می‌بندند.محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آنان که خودشان مانع فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی می‌شدند حالا به این شبکه‌ها پیوسته‌اند، به نظر شما این متأثر از تغییر نگاه آنان است، اظهار کرد: نه اینها تفکراتشان عوض نشده است.واعظی ادامه داد: شرایط جامعه بعضی مسائل را به این افراد دیکته کرده است.وزیر ارتباطات تأکید کرد: الان هم به دنبال این هستند که همه چیز را ببندند.


حضور پررنگ زنان در لیست انتخاباتی اصلا‌ح‌طلبان

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: اصلاح طلبان در تمام نقاط کشور 30 درصد ظرفیت لیست های انتخاباتی خود را به زنان اختصاص می دهند.آذر منصوری روز جمعه در نشست زنان، شوراها و مدیریت شهری در مشهد افزود: از دیدگاه ما لیستهایی که این ظرفیت را به زنان اختصاص ندهند فاقد برند اصلاح طلبی هستند. وی اظهار کرد: اگر نتوانیم نرخ حضور زنان در انتخابات شوراها را افزایش دهیم فرصت اثرگذاری زنان در بهبود مدیریت شهرها را از دست می دهیم. وی گفت: دولتها اصرار دارند که تعداد زنان در شوراها و پارلمانهای شهری افزایش یابد چون توسعه پایدار مهم است و برای تحقق توسعه پایدار باید فرصتهای برابر برای آحاد جامعه فراهم شود. این فعال سیاسی افزود: در دوره گذشته ١٢ هزار زن در انتخابات شوراها شرکت کردند که 6 هزار نفر از این تعداد رای آوردند.


واکنش شورای نگهبان به شایعه ردصلاحیت روحانی

سخنگوی شورای نگهبان در اظهاراتی درباره شایعاتی در مورد رد صلاحیت آقای روحانی واکنش نشان داد.کدخدایی با اشاره به شایعاتی درباره رد صلاحیت روحانی گفت: من شفاف عرض می کنیم که شورای نگهبان فقط وظیفه قانونی خودش را انجام می‌دهد و همه افرادی که ثبت نام می کنند السویه هستند و بر اساس سوابقی که دارند و اختیاراتی که شورای نگهبان دارد صلاحیتشان بررسی می‌شود و بعد از آن اعلام نظر خواهیم کرد.


ناطق نوری از بیمارستان مرخص شد‌

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناطق‌نوری که به‌دلیل شکستگی مچ دست در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری‌شده بود، از بیمارستان مرخص شد.حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌دلیل شکستگی مچ دست در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری‌شده بود اوایل بامداد از بیمارستان مرخص شد.به گفته مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت‌الاسلام‌ ‌ناطق‌نوری به‌دلیل زمین خوردگی از ناحیه مچ دست آسیب‌ دیده‌اند و مچ دست وی گچ گرفته شد.


نظر آقاتهرانی درباره عملکرد جمنا

دبیرکل پایداری ادعای مردمی بودن جمنا را به چالش کشیده و از وحدت گفته شده درباره این جبهه انتقاد کرد. دبیرکل جبهه پایداری ضمن انتقاد به روش و کار جمنا گفت«بعد از 5 ماه تلفن زدند که بیایید اما ما که نبودیم خیلی کارها شده است، گفتیم بروید کار خود را بکنید و به ما چه کار دارید، ما بعدش که ان شاء الله جلو رفتید اولا دعا می کنیم که خدا شما را موفق به بهترین راه کند و بتوانید به اصلح برسید، اگر واقعا به اصلح برسند دوستان را یاری خواهیم کرد اما اگر دیدیم کسی که معرفی شده شاخص ها را ندارد ما هم آزاد هستیم.»آقاتهرانی در ادامه افزود ما که دعا می کنیم موفق باشند اما صرف این که 10 نفر بنشینند و کنار هم بگویند مردمی هستیم مردمی می شوند؟ اگر بشوند که خیلی خوب است اما مردم باید رأی دهند نه ما چند تا، از این رأی ملت در نمی آید، برای رأی ملت باید با ملت صحبت کرد و مردم بدانند، اعتماد کنند و بفهمند که چه کاری می کنیم.


دولت نسخه کانال های تلگرامی شایعه ساز را می‌پیچد

سخنگوی دولت گفت: دستور معاون اول رییس جمهور برای برخورد با شایعه پراکنی ها علیه دولت در کانال های تلگرامی در حال پیگیری است.محمد باقر نوبخت با اشاره به دستور اسحاق جهانگیری به وزارت اطلاعات برای شناسایی و برخورد باعوامل ایجاد شایعه علیه دولت در کانال های تلگرامی اظهار کرد: مطلع هستم که این دستور در حال پیگیری است، اما اطلاع دقیقی ندارم که این رسیدگی در چه مرحله ای قرار دارد.وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما دلیل ایجاد این شایعات و تخریب ها علیه دولت چیست، اظهار کرد: عده ای علاقه مند نیستند که خدمات دولت آنطور که هست به مردم منتقل شود. پس تلاش می‌کنند در پایان دوره دولت یازدهم، با ایجاد ابهام و سوال افکنی و حتی ایجاد انحراف ذهنی افراد ، این خدمات را مخدوش کنند.


انتقاد علم الهدی از فضای مجازی کشور

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در هفته جاری، اظهار کرد: برگزاری هر 6 ماه یکبار اجلاس خبرگان رهبری برحسب وظیفه‌ای است که خبرگان در برابر وکالت و نمایندگی مردم دارند که در حقیقت بیعت با ولایت، رهبری و همچنین دقت و مراقبت در تداوم شرایط رهبری و صیانت از ولایت است که این ها بر سه اصل شرعی و تکلیف دینی دلالت دارند. امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فضای مجازی خارجی فضایی فسادزده است که باعث گرفتاری جامعه شده، از سیاست های دولت در باز گذاشتن فضای مجازی انتقاد کرد.


ادعای سنگین سپاه علیه دولت

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی در همایش هیات فرزندان شهدای اسلام اظهار داشت: موشک ماهواره‌بر آماده پرواز است ولی از ترس آمریکا آن را داخل انبار گذاشته‌اند این تحقیرامیز است. سردار حاجی زاده ادامه داد: آیا برای ایران و ایرانی تحقیرآمیز نیست که ایران با تمدن چندهزار سالهسرنوشت خود را به آمریکا با قدمت 250 سال گره بزند؟فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز آمریکا و انگلیس و فرانسه در خلیج فارس رزمایش برقرار می‌کنند ورسانه‌ها آن را پوشش می‌دهند اما ما می‌ترسیم رزمایش‌های مان را رسانه‌ای کنیم و هیچ اعتراضی هم نمی‌کنیم.وی ادامه داد: برای ما تردیدآمیز است که موشک ماهواره‌بر که دارای اهداف غیرنظامی بوده و آماده پرتاب است، با تشر آمریکا به انبار برود. تا کی باید باج دهیم و کوتاه بیاییم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار