کد خبر: ۳۹۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳ 20 March 2017

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز علیه همسر سابق خود می‌کرد خبر داد.
هتک حیثیت در پی مطالبه مهریه به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسرهنگ دوم ‌حیدرعلی کیخامقدم در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز علیه وی می‌کند رسیدگی به موضوع در دستور كار مأموران قرار گرفت.
 
وی بیان کرد‌: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم که یک مرد جوان بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار کردند. شاکی پس از دیدن متهم گفت، این آقا همسر سابق من می‌باشد که پس از اختلافات چند ساله مدتی است که جدا شده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما با دیدن مستندات انکار ناپذیر به جرم خود اعتراف و بیان داشت، شاکی همسر سابقم بوده و چون پس از طلاق، مهریه خود را مطالبه کرده من هم برای جلوگیری از این کار و گرفتن انتقام اقدام به درج و انتشار مطالب زشت و توهین آمیز نسبت به وی در شبکه‌های اجتماعی می‌کردم.
 
سرهنگ کیخامقدم در پایان ضمن اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: توهین رایانه‌ای، نوع جدیدی از جرم توهین به معنی سنتی آن است كه در آن، وسیله ارتكاب رایانه است. جرم توهین رایانه‌ای، به معنی نسبت دادن هر چیز وهن‌آور، اعم از دروغ یا راست، به وسیله رایانه یا انجام دادن فعلی است كه در نظر عرف و عادت، موجب كسر شأن یا باعث تخفیف و پست شدن فرد شود. می‌توان هتك حرمت را نتیجه حاصل از توهین رایانه‌ای دانست که طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای، مرتكبان این جرم را به عنوان یكی از مصادیق هتك حرمت، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محكوم كرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار