با حضور جانشین فرمانده سپاه و علمای شیعه و سنی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد:
بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور با حضورسردار سلامی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از مسؤولان و روحانیون شیعه و سنی، در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
کد خبر: ۳۹۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 14 March 2017
بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور/ تاکید ائمه جمعه اهی سنت بر لزوم حمایت از کالای تولید داخل 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت اهل سنت سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: ما ائمه جمعه باید مردم را نسبت به داشته‌های منطقه توجیه کرده و از آنها بخواهیم در حفظ منابع طبیعی و امکاناتی که برای رفاه و آسایش آنان فراهم شده بیشتر کوشا باشند.
حجت‌الاسلام محمد راهداری افزود: ائمه جامعه مورد وثوق مردم بوده و رسالت بسیار سنگین انسانی و اسلامی به ویژه در تشریح خطبه‌های نماز جمعه دارند.
همچنین در این همایش آیت‌الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری دراموراهل سنت سیستان و بلوچستان وحدت وهمسویی درجهت تحقق اهداف والای اسلامی را ازمصادیق حیات اجتماعی درجامعه اسلامی عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه تریبون نمازجمعه درابلاغ پیام به آحاد جامعه اسلامی بسیارمهم است افزود از این تریبون میتواند وحدت اسلامی یا نفاق شکل بگیرد وخطبه هایی مطلوبست که درجهت تعالی جامعه باشد.
سردارسلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران هم در صحبت های خود با اشاره به اوضاع نابسامان برخی کشورهای اسلامی منطقه افزود این کشورها درآتش توطئه های استکبارمی سوزند.
وی ادامه داد اگر با وجود این توطئه ها در منطقه، ایران درامنیت وآرامش به سرمی‌برد برای آن است که ایران قدرتی تاثیرگذار در منطقه است و به لطف خدا و درسایه رهبری مقام عظمای ولایت درتمام صحنه ها در برابر دشمن پیروزیم.
مولوی عبدالحمیداسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان هم رسالت علما درخنثی کردن توطئه های استکباری را مهم وخطیردانست وافزود اگرعلما به رسالت خودشان عمل کنند بروز بسیاری معضلات جلوگیری یا رفع می شود.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت سیستان وبلوچستان الگوی وحدت اسلامی است ومردم استان نیزبراساس درک والتزام به تاکید دین اسلام به دستاوردهای خوبی رسیده اند ودرانتخابات آینده نیز حضورگسترده وآگاهانه آنان موجب یاس دشمنان خواهدشد.
در این مراسم همچنین، حجت الاسلام راهداری امام جمعه موقت زاهدان به عنوان نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان معرفی شد.
همچنین آیت‌الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در پایان مراسم و در جمع خبرنگاران گفت دولت ها همیشه رویکردهایی داشته‌اند وعملکرد آنها راباید باتوجه به شرایط ارزیابی کرد، لیکن نباید ازسر ضعف صحبت کنیم ونباید به دشمن از نقطه ضعف واکنشی نشان داد.
ایشان افزود دولت رویکرد خوبی درتوسعه سواحل چابهار و منطقه سیستان داشته است، ولی قطعا تاکنون نتوانسته رویکردشان راتحقق دهند.
وی با توصیه به ترویج فرهنگ حمایت از کالای ساخت داخل گفت همه باید سعی کنند خرید کالای ایرانی را ترویج دهند.
ایشان با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت انتخابات فقط صحنه انتقال قدرت نیست بلکه صحنه اقتدارکشور است و درانتخابات شوراها، قبیله گرایی اگر مدنظر است باید انتخاب اصلح درهمان قبیله گرایی توجه شود، باید تخصص فرد متناسب با نیاز شوراها باشد.
وی افزود رویکرد ما در انتخابات، اول حضور حداکثری و بعد انتخاب اصلح است.  
ایشان با اشاره به لزوم توجه به وحدت کلمه گفت وحدت مهم است؛ علاوه بر وحدت بین شیعه وسنی، وحدت بین اصول گرا و اصلاح طلب وطبقات جامعه نیز مهم است هرچه وحدت ماعملی تر باشد، نیازمندی ما به کشورهای بیگانه کمتر می باشد
در ادامه وی با اشاره به وحدت خوب میان اهل سنت و شیعیان ایران خاطرنشان کرد در موضوع اتحاد شیعه و سنی سه گروه دیندار وجود دارند؛ اول گروههای مذهبی سنتی  شیعه وسنی که برای دیگران خطر ساز نیستند و دیگر  گروهی که درس خوانده اند و باتفکر تقریبی دنبال وحدتند؛ اینها نه تنها خطرساز نیستند بلکه مشکلات را هم حل می کنند و گروه سوم کسانی هستند که  ژست دیانتمداری می گیرند و به مذهب دیگری حمله می کنند که باروشنگری حنای اینها دیگر رنگی نخواهد داشت .
وی با اشاره به اتصال زاهدان به شبکه سراسری گاز گفت وقتی گاز افتتاح شد، کار عملیاتی آغاز گردی؛ وقتی مشعل گاز روشن شد، بقیه کارها هم انجام می شود. البته بنابر اظهار مسولان شرکت گاز زاهدان، انجام لوله کشی گاز در این شهر کمتر از چهارسال نخواهد بود، با این اوصاف امروز هم مشعل گاز روشن است و هم  کپسول گاز روی دوش پیرمرد ماست هردو مقوله راباید مدنظر داشت.
وی با گلایه از مسولان استان بیان داشت ازمسولان استان خواسته شده اقدامات خود را درحوزه اقتصادمقاومتی اعلام کنند که تاکنون هیچ گزارش عملکردی به دفتر نهاد نرسیده است.
وی گفت در ارتباط با ارائه عملکرد اقتصاد مقاومتی به رسانه ها باید روابط عمومی استانداری و در شهرستان ها روابط عمومی فرمانداری ها نقش محوری داشته باشند.
گفتنی است این همایش یک روزه با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و امامان جمعه اهل سنت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در زاهدان با هدف آگاه سازی و تعیین خط مشی ائمه جمعه جنوب شرق کشور دیروز برگزار شد.
بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور/ تاکید ائمه جمعه اهی سنت بر لزوم حمایت از کالای تولید داخل 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار